[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

بدهی داریم، اما پروژه متوقف نداریم ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیرکل راه و شهرسازی فارس، محور خرامه، ارسنجان و سعادت‌شهر را از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی این استان برشمرد و گفت: اینک شاهد آغاز عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر دیگر از این محور به همراه کمربندی شهر ارسنجان با اعتباری افزون بر هفت‌هزار و 720میلیارد ریال هستیم. محمودرضا طالبان افزود: این محور را می‌توان یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان دانست؛ چراکه از سمت جنوب کشور و شهرستان‌های لار و جهرم به خرامه، ارسنجان و سعادت‌شهر می‌رسد و برای شهر شیراز نیز می‌تواند به عنوان یک محور کمربندی عمل کند.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس در ادامه خاطرنشان کرد: میانگین سالانه ساخت بزرگ‌راه و راه اصلی در فارس در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم نسبت به قبل ۲ برابر شده است. او در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر از راه اصلی خرامه- ارسنجان- سعادت‌شهر و همچنین کمربندی شهر ارسنجان افزود: تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم در این استان سالانه به طور میانگین ۱۰۴ کیلومتر راه ساخته می‌شد که این عدد در دولت مردمی سیزدهم به عدد ۲۰۸ کیلومتر رسیده است. وی ادامه داد: در سفر دوم رئیس‌جمهور و هیئت دولت به فارس (بیستم و بیست و یکم مهرماه)، در این استان علاوه بر پروژه آزادراه شیراز- اصفهان، شاهد افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگ‌راه نیز بودیم.
وی اظهار کرد: امروز پروژه‌های راه‌سازی در فارس در شرایطی در حال اجراست که در استان با موانعی همچون محدودیت منابع، بدهی سه‌هزار و 390میلیارد ریالی به پیمانکاران و کمبود قیر نیز مواجه هستیم، اما باز اجازه ندادیم که هیچ پروژه‌ای متوقف شود.
 محور خرامه، ارسنجان و سعادت‌شهر از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی فارس
مدیرکل راه و شهرسازی فارس، محور خرامه، ارسنجان و سعادت‌شهر را از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی این استان برشمرد و افزود: امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر دیگر از این محور به همراه کمربندی شهر ارسنجان با اعتباری افزون بر هفت‌هزار و 720میلیارد ریال هستیم. طالبان افزود: این محور را می‌توان یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان دانست؛ چراکه از سمت جنوب کشور و شهرستان‌های لار و جهرم به خرامه، ارسنجان و سعادت‌شهر می‌رسد و برای شهر شیراز نیز می‌تواند به عنوان یک محور کمربندی عمل 
کند. 
مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: با توجه به اهمیت آن، این پروژه در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار مطرح و اعتبارات مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته شد. این مسئول ادامه داد: طول این محور حدود ۱۶۰ کیلومتر است که تاکنون ۸۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و حدود ۱۵ کیلومتر دیگر آن نیز که در منطقه خرامه قرار دارد، در حال اجراست. مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: این پروژه شامل کمربندی ارسنجان، کمربندی سعادت‌شهر و دوربرگردان روستای خبریز و پل علی‌آباد می‌شود و امیدواریم همگی آنها به سرعت اجرا شوند.
وی، راه را محور توسعه دانست و افزود: هرکجا که یک پروژه راه‌سازی اجرایی می‌شود، توسعه نیز ایجاد خواهد شد و ما در استان فارس می‌کوشیم که با تلاش و کوشش مضاعف عقب‌ماندگی‌های گذشته در حوزه راه‌سازی را جبران کنیم و در این مسیر به سرعت پیش رویم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی