[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تولید آسیاب گلوله‌ای با قابلیت پودر کردن ذرات تا حد نانومتر، روزنامه شیراز نوین

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای شده که می‌تواند ذرات را در حد میکرون و نانومتر پودر کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، تولید این آسیاب در شرکت دانش‌بنیان امین آسیا فناور پارس انجام شده که در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی فعالیت دارد؛ از جمله محصولات دیگر این شرکت می‌توان به طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی همچون آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای، توربو میکسر و ...، طراحی و ساخت راکتورها و مخازن تحت فشار، طراحی، ساخت و تعمیر مبدل‌های حرارتی و ساخت قطعات صنعتی از آلیاژهای استراتژیک مانند پایه نیکل، کبالت و تیتانیوم اشاره‌ کرد.
مریم قره‌قانی، مدیرعامل شرکت در خصوص آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای گفت: در دستگاه آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای همان‌طور که از نامش پیداست، محفظه‌های آسیاب‌مانند سیاره‌های منظومه شمسی دو حرکت وضعی(به دور خود) و حرکت انتقالی(به دور مرکز) دارند تا گلوله‌های آسیاب‌کننده به دیواره‌ها نچسبیده و به طور مداوم در جهت قطر دایره محفظه پرتاب شوند. این آسیاب قابلیت آسیاب کردن تحت خلأ گاز محافظ آرگون و گازهای دیگر را داراست. سرعت و زمان چرخش دستگاه متناسب با نوع و اندازه دانه مورد نیاز قابل اندازه‌گیری است و محفظه آسیاب متناسب با جنس پودر از مواد مختلف مانند فولاد زنگ‌نزن، فولاد سخت‌کاری‌شده، عقیق، کاربید تنگستن، آلومینا و تفلون ساخته شده است.
وی در خصوص کاربردهای این دستگاه اظهار کرد: این آسیاب در حوزه‌های مختلف کاربرد دارد و به همین دلیل فروش آن متوقف نمی‌شود، چون در تمام رشته‌هایی که نانومواد را به روش فیزیکی تولید می‌کنند با این وسیله سر و کار خواهند داشت. از این دستگاه برای پودر کردن ذرات در حد میکرون و نانومتر استفاده می‌شود؛ آلیاژی‌سازی مکانیکی ذرات مختلف و انجام واکنش شیمیایی در حین آسیاب کردن از دیگر کاربردهای این آسیاب‌هاست.
قره‌قانی در ادامه با اشاره به تجربه موفق حضور این شرکت در دوره‌های مختلف نمایشگاه ایران ساخت گفت: از سال ۹۳ در نمایشگاه ایران ساخت حضور داریم و ۷۰ درصد فروش شرکت در این سال‌ها از طریق این نمایشگاه بوده است.
وی افزود: اصلی‌ترین و پرفروش‌ترین محصول نمایشگاهی ما، آسیاب لوله‌ای و سیاره‌ای دوکاپه است. از این نوع آسیاب از سال ۹۳ تا به امروز ۲۰۰ دستگاه فروخته شده‌ که حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ دستگاه آن، آسیاب دوکاپه و ۶۰ تا ۷۰ دستگاه، آسیاب چهارکاپه بوده است.
قره‌قانی، رآکتور آزمایشگاهی را از دیگر محصولات پرفروش شرکت دانش‌بنیان امین آسیا فناور پارس برشمرد و گفت: رآکتور آزمایشگاهی با هدف انجام واکنش‌های مواد مختلف، تحت اتمسفر محافظ با امکان همزن مکانیکی و کنترل دما و فشار طراحی و ساخته شده‌ است؛ بدین منظور، سیستم مجهز به یک ظرف(رآکتور) است که مواد مورد نظر در داخل آن قرار گرفته و واکنش شیمیایی مربوطه در شرایط معین فشار و دما داخل رآکتور انجام می‌پذیرد. این رآکتور مجهز به مسیرهای Purging جهت وارد کردن گاز خنثی مورد است، همچنین امکان همزنی با تعبیه موتور و پروانه در داخل رآکتور هم منظور شده است.
قره‌قانی ادامه داد: جهت تثبیت دمای محفظه، رآکتور مجهز به کنترل دمای دوحالته جهت خنک‌کاری یا افزایش دماست؛ بدین‌ترتیب، در صورت افزایش بیش از حد دما، دمای محلول داخل رآکتور توسط کویل خنک‌کننده کاهش می‌یابد و همچنین در صورت کاهش دمای محلول، جداره بیرون رآکتور توسط ژاکت حرارتی و به صورت تدریجی افزایش دما یافته‌ و دمای محلول داخل رآکتور افزایش می‌یابد.
وی افزود: کاربرد این دستگاه در انجام واکنش‌های شیمیایی در سطح آزمایشگاهی تحت اتمسفر محافظ با امکان همزن مکانیکی و کنترل دما و فشار است.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان امین آسیا فناور پارس، مزیت رآکتور آزمایشگاهی را نسبت به نمونه‌های مشابه، ارائه خدماتی همچون نصب دستگاه توسط پرسنل این شرکت در محل و آموزش اپراتور دستگاه و خدمات پس از فروش دانست و گفت: دستگاه از زمان نصب و راه‌اندازی به مدت یک سال دارای گارانتی بوده و تعمیر دستگاه در صورت بروز احتمالی به صورت رایگان انجام می‌گیرد.
او تأکید کرد: همچنین، امکان تست رایگان و ارائه شرایط بهینه تنظیم دستگاه برای پودر کردن مواد مورد نظر مشتریان هم وجود دارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی