[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

بازگشت به صدر با بهترین نمایش ، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار - گروه ورزش
از هفته یازدهم لیگ دسته اول کشور، تیم فجر شهید سپاسی شیراز با برتری مقابل تیم استقلال ملاثانی، بار دیگر به صدر جدول بازگشت.
در این بازی حساس فجری‌ها مقابل یکی از بهترین تیم‌ها در فاز دفاعی قرار گرفتند و پیش‌بینی یک بازی سخت و تدافعی از تیم حریف خوزستانی می‌رفت. مهدی رجب‌زاده در این مسابقه یاران خود را با چند تغییر در خط حمله با سیستم 2-4-4روانه این مسابقه کرده بود. با مصدومیت دو مهره هجومی این تیم یعنی عباس بوعذار و محسن سیفی، برای اولین بار زوج بابایی و پورافزار در خط حمله فجری‌ها بکار گرفته شده بودند؛ همچنین داوود رجبی برای دومین بازی متوالی در یک خط جلوتر در خط هافبک بازی می‌کرد.
شروع بازی با تسلط و سرعت زیاد خط هافبک و حمله فجری‌ها آغاز شد و خیلی زود هم با یک کار گروهی زیبا و نفوذ رجبی از سمت چپ و سانتر دقیق این بازیکن فجر شهید سپاسی شیراز توسط مهاجم آماده خود؛ عرفان پورافراز به گل اول رسید. بازی خوب فجری‌ها بعد از گل اول هم ادامه پیدا کرد؛ برتری محسوس تمام خطوط فجر شهید سپاسی شیراز در تمام نقاط زمین از تیم ملاثانی یک تیم سرگردان در زمین ساخته بود که تنها دلخوش به حرکات انفرادی بازیکنان باتجربه خود در زمین مسابقه بود. 
فجری‌ها که به لحاظ بدنی هم کاملاً در شرایط بهتری نسبت به تیم حریف بودند در همین نیمه باز هم به گل رسیدند؛ این‌بار هم نفوذ رجبی در سمت چپ و ارسال دقیق و زمینی این بازیکن به ابوالفضل بابایی رسید که پای این مهاجم جوان و سرعتی فجری‌ها هم در این فصل به گلزنی باز شده و فجر شهید سپاسی، نیمه اول را با برتری قاطع دو بر صفر راهی رختکن شد.
در نیمه دوم هم انتظار می‌رفت که فجر شهید سپاسی از ضعف ملاثانی در خط میانی و دفاعی بهتر استفاده کند و گل‌های بیشتری هم به ثمر برساند، ولی تیم ملاثانی توانست با تغییر تاکتیک و ارسال توپ‌های بلند در زمین فجر شهید سپاسی شیراز بازی را به زمین حریف بکشاند و تا حدودی هم موفق شد جلوی حملات پردامنه فجر شهید سپاسی را بگیرد؛ از طرفی ارتباط بین خط میانی و حمله فجری‌ها را تا حدودی پوشش بدهد.
البته فجری‌ها هم که نتیجه لازم را کسب کرده بودند با کنترل بازی زیاد خود را به آب و آتش نزدند؛ هرچند دو تیم موقعیت‌هایی هم برای زدن گل به دست آوردند، ولی موفق به گلزنی نشدند. 
تیم فجر شهید سپاسی شیراز با این سه امتیاز باارزش مسابقه و با توجه به توقف خیبری‌ها در بابل، با ۲۳ امتیاز بار دیگر به صدر جدول بازگشت.
*حال اشاره به چند نکته کوتاه از این مسابقه خواهیم داشت:
۱. تیم فجر شهید سپاسی همچنان در خانه تیمی شکست‌ناپذیر و بسیار خطرناک است و ششمین پیروزی پیاپی خانگی خود را در حافظیه جشن گرفت؛ شش بازی در خانه و شش پیروزی حاصل کار فجری‌ها در این فصل در رقابت‌های خانگی بوده است.
۲. در این مسابقه حساس، دو مهاجم فجر شهید سپاسی شیراز؛ یعنی بابایی و پورافراز، برای اولین بار در این فصل موفق به گلزنی شدند.
۳. تیم‌ استقلال ملاثانی که قبل از این مسابقه با ۵ گل خورده جزو بهترین تیم‌های لیگ در فاز دفاعی بود، در این بازی موفق به حفظ دروازه خود نشد و در روزی که فجری‌ها تیم برتر میدان بودند، 2 بار تسلیم قدرت هجومی فجر شهید سپاسی شیراز شدند.
۴. استقبال پُرشور هواداران شیرازی در این ‌مسابقه از نکات بسیار مثبت و زیبای این مسابقه بود که به کمک فجری‌ها آمد تا در یک روز باشکوه در حضور هواداران پرشور خود، موفق به کسب پیروزی دیگر در خانه شود.
۵. فجری‌ها برای اولین بار در فصل و حتی چند فصل اخیر، بازی را ۹نفره به پایان رساندند.
رجب‌زاده که دیروز و تا قبل از دقیقه ۸۰  هر پنج تعویض خود را انجام داده بود با مصدومیت ناگهانی امیدی‌فر از دقیقه ۸۰ مجبور شد بتا بازی را با ۱۰ نفر ادامه دهد و در ادامه هم با اخراج بی‌مورد علی نجفی به سبب اعتراض به داور، در دقایق پایانی مسابقه مجبور شد با ۹ نفر بازی را به پایان برساند. البته  بازیکن تیم ملاثانی هم در همین دقایق با خطای غیرورزشی روی بازیکن فجر شهید سپاسی شیراز تیم خود را ۱۰نفره کرد.
۶. ریتم خوب خط دفاعی فجری‌ها برای سومین هفته متوالی هم ادامه پیدا کرد. دروازه‌بان جوان و باانگیزه فجری‌ها، علی غلامزاده، موفق شد برای سومین هفته متوالی کلین شیت کند و دروازه فجری‌ها را بسته نگه دارد.
۷. فجری‌ها در پایان هفته یازدهم با ۷ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست، ۱۵ گل زده و ۶ گل خورده و با کسب ۲۳ امتیاز در صدر جدول قرار دارند. رقابت نزدیک و فاصله کم امتیازی بین تیم فجر شهید سپاسی با چند تیم مدعی تعقیب‌کننده این تیم از جمله تیم‌های خیبر خرم‌آباد، سایپا و چادرملو، رقابت در صدر جدول را بسیار حساس کرده است و بازی چهارشنبه این هفته  تیم فجر شهید سپاسی در خرم‌آباد بسیار حساس‌تر  از گذشته دنبال خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی