[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

این بچه‌ها ستاره‌های آینده فوتبال ایران هستند، روزنامه شیراز نوین

مربی شیرازی تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان پس از خلق شگفتی بزرگ توسط این تیم، این اتفاق را حاصل یک کار گروهی بسیار سخت و مداوم دانست و بهترین پیامد آن را افزایش امیدواری در بین جوانان ایرانی توصیف کرد.
روز شنبه 20 آبان 1402 را بدون تردید باید در تقویم ورزش کشور به ثبت رساند؛ روزی که مهد فوتبال جهان برابر بچه‌های ایرانی سر تعظیم فرود آورد و یک پیروزی تاریخی در کارنامه فوتبالی کشورمان به ثبت رسید.
در نخستین بازی از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال نوجوانان در اندونزی، تیم ملی کشورمان به مصاف برزیل، قهرمان پنج دوره این مسابقات رفت و در حالی که نیمه نخست را با دو گل به حریف نامدار خود واگذار کرده بود، در نیمه دوم یک شگفتی غیرقابل تصور را خلق کرد و با سه گل پیاپی، پیروز میدان شد.
هدایت تیم کشورمان به عهده حسین عبدی است که در کنار وی نباید از نقش دستیاران فنی به سادگی عبور کرد.
یکی از مربیان تیم ملی نوجوانان، مسعود مقیم نام دارد؛ مرد خوش‌نام فوتبال شیراز و استان فارس که نزدیک به دو دهه است به‌عنوان استعدادیاب تیم‌های ملی پایه فعالیت می‌کند.
شامگاه شنبه، 20 آبان از طریق امواج فضای مجازی ارتباطی تصویری با این مربی بااخلاق شیرازی برقرار کردیم تا شاهد صحبت‌هایش پس از رقم خوردن این موفقیت تاریخی باشیم.
مقیم در حالی پاسخ‌گوی ما بود که در ساعت 12 شب به وقت جاکارتا، کاغذهایش را روی میز چیده بود و مشغول آنالیز حریف بعدی بود.
او می‌گوید: طی 20 روز اخیر دائماً به همین شکل مشغول آنالیز بازی برزیلی‌ها بودیم و می‌خواستیم به نتیجه برسیم که چطور باید روبه‌روی آنها بازی کنیم. خدا را شکر که نتیجه خوبی هم گرفتیم، اما از حالا فکرمان درگیر مسابقه بعدی با انگلیس است.
*خودتان فکرش را می‌کردید که پس از دریافت دو گل در نیمه اول، چنین حماسه‌ای رقم بخورد؟
-پیش از بازی‌ها می‌دانستیم کارمان چقدر سخت است؛ در گروهی قرار گرفته‌ایم که قهرمان آمریکای جنوبی و اروپا در آن قرار دارند. شاید کسی باور نمی‌کرد بتوانیم برزیل را ببریم، اما خودمان خیلی به این مسئله باور داشتیم. ما خیلی سخت کار کرده بودیم و البته می‌دانستیم که کادر فنی و بازیکنان خیلی خوبی داریم. این‌ها آینده فوتبال کشورمان هستند و مطمئن باشید اگر این اسامی را جایی یادداشت کنید، می‌بینید در آینده خیلی از آنها ستاره‌های فوتبال ایران خواهند شد. ما سرمربی خیلی خوبی هم داریم که خیلی علمی کار می‌کند، در اروپا درس خوانده و مدرک گرفته و کارش را خوب بلد است. ما هم تا جایی که از دستمان برمی‌آمد سعی کردیم به تیم کمک کنیم و خوشحالیم که چه در مسابقات قهرمانی آسیا و چه در شروع رقابت‌های جام جهانی، عملکردمان خیلی خوب بود و امیدواریم همین مسیر را بتوانیم به خوبی ادامه بدهیم.
*این اتفاق می‌تواند نقطه عطفی در فوتبال کشورمان باشد. پیروزی مقابل برزیل می‌تواند سطح فوتبال ملی ما را یک درجه ارتقا بدهد؛ همانند اتفاقی که در فوتسال ما با شکست برزیل رخ داد و آنجا هم یک شیرازی در رأس تیم ملی حضور داشت. 
-بله شاید خواست خداست که همیشه پای یک شیرازی در میان باشد(خنده). من خیلی افتخار می‌کنم و خوشحالم که یک استان فارسی و شیرازی هستم. من فکر می‌کنم یکی از حُسن‌های نتیجه‌ای که امروز رقم خورد، افزایش امید به آینده در بین جوانان ما بود؛ یعنی بزرگترین کاری که می‌توان انجام داد، همین است. امروز یک خبر بزرگ در کل دنیا پخش شد؛ اینکه ایران توانسته قهرمان جهان را ببرد و این کار کمی نیست. البته این به ما می‌گوید که حالا انتظارات هم بالا رفته و کار سخت‌تری از این به بعد در پیش داریم. باید خیلی مقاوم‌تر باشیم و خودمان را برای موانع سخت‌تر آماده کنیم.
*جو ورزشگاه چطور بود؟
-شاید باورتان نشود که امروز 25 هزار تماشاگر اندونزیایی یکپارچه نام ایران را صدا می‌زدند؛ این نشان‌دهنده بزرگی نام ایران است؛ کشوری که مردم و جوانان خیلی خوبی دارد و ما به همه آنها افتخار می‌کنیم.
*به نظر شما ممکن است برخی بازیکنان در همین مسابقات توسط باشگاه‌های اروپایی شناسایی و خریداری شوند؟
-شک نکنید؛ تمام استعدادیاب‌های بزرگ دنیا در این مسابقات حضور دارند و بازیکنان درجه یک تیم‌ها را می‌بینند و انتخاب می‌کنند. این مسابقات، جای بسیار خوبی برای شناسایی بازیکنان است و استعدادیاب‌های تیم‌های بزرگ دنیا این فرصت را از دست نمی‌دهند. وقتی مربی نامداری همچون آرسن ونگر این مسابقات را زیر نظر دارد، می‌فهمیم رقابت‌های نوجوانان چقدر اهمیت دارد. به نظر من جام جهانی نوجوانان پس از جام جهانی بزرگسالان، مهم‌ترین رقابت فوتبالی دنیاست. رده نوجوانان خیلی متفاوت از رده جوانان و امیدهاست، چون در سن نوجوانان، بازیکنان در مرحله رشد هستند و کنترل و پرورش آنها خیلی سخت است. وقتی چنین نتیجه‌ای در این رده سنی حاصل می‌شود، یعنی کار خیلی سختی انجام شده است تا به این مرحله برسیم؛ بنابراین در جام جهانی نوجوانان، علاوه بر بحث نتیجه‌گیری و قهرمانی که در جای خود اهمیت دارد، شناسایی استعدادها یکی از اتفاقات بزرگی است که حتماً توسط استعدادیاب‌های بزرگ دنیا رخ خواهد داد. گفتنی است، تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در دومین دیدار مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی، روز سه‌شنبه، 13 آبان به مصاف انگلیس خواهد رفت. دیگر تیم این گروه، کالدونیای جدید از قاره اقیانوسیه است که در گام نخست با 10 گل مغلوب انگلیسی‌ها شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی