[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

«او-اسپرت» می‌تواند نام شیراز را سر زبان‌ها بیندازد، روزنامه شیراز نوین

شیرازنوین - گروه ورزش
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار با اعضای انجمن «او-اسپرت» از فعالان این رشته ورزشی کاملاً ایرانی، اعلام حمایت کرد.
هفته گذشته، دکتر محسن عباسی، رئیس انجمن به همراه برخی از دست‌اندرکاران، ورزشکاران و قهرمانان از جمله خانم شیرازی، نایب‌رئیس، دکتر فخرپور، دبیرکل و پارسافر، مدیر امور اجرایی، خانم هنرمند و آقای شفیعی قهرمانان او-اسپرت شیراز در دفتر محمدتقی تذروی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز حاضر شده و ضمن معرفی این رشته، خواستار حمایت مسئولان شدند.
رئیس انجمن او-اسپرت گفت: ما انجمنی هستیم که در استان فارس و حتی در کشور، بدون اینکه خواسته یا بار مالی چندانی روی دوش ورزش شهر و کشورمان داشته باشیم، ورزشکاران بسیار زیادی را به دنیا معرفی کرده‌ایم و پرچم ایران را بارها بالا برده‌ایم. وی افزود: انتظار داریم که مسئولان از ورزشکاران ما حمایت کنند تا این بچه‌ها بیشتر دیده شوند و با انگیزه بیشتری کارشان را ادامه دهند.
عباسی با بیان اینکه ورزشکاران او-اسپرت بدون اینکه توقع مالی داشته باشند، افتخارآفرینی می‌کنند، اظهار کرد: این رشته ورزشی متعلق به کشور ماست و بنیان‌گذارش خودمان هستیم؛ ما به‌جای اینکه فرهنگ و اصطلاحات غربی و شرقی را وارد کنیم، توانستیم ورزش ایرانی به دنیا عرضه کنیم. 
رئیس انجمن او-اسپرت از احتمال ورود این رشته ورزشی به مسابقات المپیک خبر داد و گفت: ما از نماینده محترم شیراز در شورای اسلامی شهر توقع داریم که این‌دست حمایت‌ها را انجام دهد؛ انجمن او-اسپرت فارس این ظرفیت را دارد که بتواند در شیراز شهر فرهنگ و هنر و شهر شاعران ادبی، میزبان رویدادهای بزرگ آسیایی و جهانی شود که با این کار ارزآوری و گردشگری ورزشی در کشور عزیزمان ایران و علی‌الخصوص شهر زیبای شیراز صورت پذیرد.
زهرا هنرمند یکی از ورزشکاران مدال‌آور این رشته ایرانی در سطح جهان نیز گفت: برای ورزشکار جوان مهم است که خانواده ببینند که از سوی مسئولان شهر به آنها توجه می‌شود. وقتی ما پتانسیل پیشرفت در این رشته داریم، چرا نباید استفاده لازم را ببریم؟
وی افزود: مقام‌آوران ما از نظر آموزشی و تحصیلات هم در رده‌های بالایی هستند و حیف است که به خاطر بی‌توجهی‌ها، بخواهند ورزش را کنار بگذارند.
خانم شیرازی نیز که خود فرهنگی بازنشسته آموزش‌وپرورش است و در انجمن او-اسپرت مسئولیت نایب‌رئیسی بانوان را داراست، خطاب به تذروی بیان کرد: به‌عنوان یکی از اعضای این مجموعه که مسئولیتی به من سپرده شده، خواهش می‌کنم که از ورزشکارانی که در این حیطه کار می‌کنند و طبق شناختی که از آنها دارم، توقع مالی از کسی ندارند، حمایت معنوی به عمل آورید. وی افزود: من خودم معلم بوده‌ام و یادم است که بچه‌ها با یک کارت صدآفرین چقدر تشویق می‌شدند و پیشرفت می کردند، اما اکنون متأسفانه برخی مدیران که سن و سالی هم ندارند، حتی با ما با پرخاش صحبت می‌کنند. شما به‌عنوان یک مدیر باتجربه، اگر برای بچه‌های جوان ما وقت بگذارید، کار باارزشی انجام داده‌اید و به آینده ورزشی آنها کمک کرده‌اید.
دکتر فخرپور نیز که سمت دبیرکلی انجمن او-اسپرت را به عهده دارد در این نشست اظهار کرد: او-اسپرت از فرهنگ غنی ما نشأت گرفته و نوپاست و با این‌همه ظرفیت‌ها مسئولان زیربط بایستی زیرساخت‌ها و امکانات پیشرفت ورزشکاران را فراهم آورند تا در آینده نزدیک ورزشکاران ما بتوانند در المپیک پرچم عزیز کشورمان را به احتزاز در بیاورند.
در ادامه، عضو شورای شهر شیراز خطاب به مسئولان انجمن او-اسپرت اظهار کرد: شما می‌توانید روی ما حساب کنید؛ بودجه‌هایی که دست ماست، مال مردم است. ما در شورای اسلامی شهر بودجه‌هایی داریم به نام بودجه ورزشی که به ورزش‌های تخصصی تعلق می‌گیرد؛ شما دارید کاری می‌کنید که شهر شیراز بدرخشد و ما هم وظیفه داریم حمایت کنیم.
محمدتقی تذروی افزود: یک زمانی برگزاری مسابقات کشتی جهانی در شیراز باعث رونق گردشگری در این شهر شد و این انتقال فرهنگ خیلی برای ما مهم است؛ حساسیت زیادی روی نام شیراز داریم و علاقه‌مندیم به کسانی که نام شیراز را پرآوازه کنند، کمک کنیم.
وی به اهمیت بازگشت شادی به جامعه اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر اتفاقاتی افتاد که شادی و نشاط جامعه را تحت تأثیر قرار داد؛ ما باید حساسیت‌ها را در زمینه ورزش پایین بیاوریم تا راه برای حضور جوانان و رشد آنها در ورزش باز شود. زندگی‌های آپارتمانی و خسته‌کننده شده و اگر کسی بتواند برای رهایی دانش‌آموزان از این فضای بسته و خسته‌کننده اقدامی کند، باید از او حمایت شود و او-اسپرت تمام این راهکارها را در خود دارد؛ بنابراین ما هم آمادگی خود را برای حمایت از ورزشی او-اسپرت اعلام می‌کنیم.
به گزارش شیرازنوین، او-اسپورت مخفف عبارت Original Persian Sports  به معنی «ورزشه‌ای پارسیان اصیل» است؛ ساختار فنی این رشته، چندمهارتی و چندرقابتی است که شامل ورزش‌های ساحلی، هنری، مبارزه ای، ذهنی-تمرکزی و عبور از موانع است. نام رشته‌های مسابقه‌ای او-اسپرت برگرفته از نام‌های باستانی شهرها و اقیلم‌های ایران است. 
او-اسپرت ساحلی «کاسپین» نامیده می‌شود، آمادای و ایساتیس نام دو رشته از مسابقات هنری است، اوکسیان، آکسایا، اسپدان و اهمتان نام چهار رشته مبارزه‌ای و تیرازیس، اسپارتان و ... نام‌های رشته‌های عبور از موانع او-اسپرت است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی