[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

لامرد، عسلویه دوم برای سرمایه‌گذاران است ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیراز در آستانه ۲۴ آبان‌ماه روز کتاب و کتاب‌خوانی و هم‌زمان با سفر دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس به شهرستان لامرد، از کتاب «نبراس» نوشته شیخ طلال الحسن و ترجمه حجت‌الاسلام عابد باقری رونمایی شد. دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس روز سه‌شنبه در ادامه سفرهای شهرستانی خود و در شصت و نهمین سفر به شهرستان لامرد سفر کرد و در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای لامرد ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، از کتاب نبراس رونمایی کرد.
به گزارش دریافتی شیرازنوین کتاب مذکور نگاهی به مسیر علمی، جهادی و شهادت علامه شیخ فاضل عمشانی از مبارزین دوران رژیم بعث و از پیشگامان خط امام خمینی(ره) در کشور عراق که در حدود ۲۰ سال پیش توسط رژیم صدام به شهادت رسید، دارد. استاندار فارس همچنین در جریان سفر خود به شهرستان لامرد از پروژه طرح نهضت ملی مسکن لامرد بازدید کرد.
شرکت در شورای اداری شهرستان‌های لامرد و مهر و شرکت در میز ملاقات مردمی با مردم، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از دیگر برنامه‌های سفر استاندار فارس به شهرستان لامرد است. استاندار فارس همچنین بعد از ظهر دیروز میهمان مردم شهرستان مُهر خواهد بود. استاندار فارس گفت: تمام زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های لامرد و مُهر فراهم است.
دکتر محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه در جریان سفر به لامرد و مُهر در حاشیه جلسه شورای اداری این دو شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: از جمله در منطقه ویژه اقتصادی لامرد که به عنوان عسلویه دوم در کشور شناخته می‌شود، زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های جدید به ویژه در بحث صنایع پایین‌دستی مهیاست.
وی ادامه داد: همچنین با توجه عبور خط انتقال آب خلیج فارس از شهرستان لامرد، شرایط برای سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع آب‌بر مانند پتروشیمی و فولاد نیز در این شهرستان وجود دارد.
۲۲ مصوبه ره‌آورد سفر به لامرد و مُهر
استاندار فارس گفت: سفر دیروز ۲۲ مصوبه برای لامرد و مُهر به دنبال داشت که اجرایی شدن و تحقق آنها کمک بسیاری به توسعه و پیشرفت این ۲ شهرستان خواهد کرد.
ایمانیه افزود: در سفر نخست به لامرد و مُهر (بهمن‌ماه ۱۴۰۰) نیز ۳۳ مصوبه برای این دو شهرستان داشتیم که تاکنون افزون بر ۷۰ درصد آنها اجرایی شده است.
او ادامه داد: ظرف ۲ سال گذشته تلاش شده که مشکلات روستاهای این دو شهرستان به ویژه در زمینه تأمین آب آشامیدنی، برق، گاز و اجرای آسفالت معابر تا حد زیادی مرتفع شود و در ادامه نیز تلاش خواهیم کرد که باقی‌مانده مشکلات را نیز حل و فصل کنیم.
وی با اشاره به بازدید از پروژه طرح نهضت ملی مسکن شهرستان لامرد هم گفت: به رغم اینکه این پروژه هم‌اینک از وضعیت خوبی برخوردار است، اما ضرورت دارد که روند اجرای آن شتاب بیشتری گیرد تا یکی از امیدهای مردم به دولت سیزدهم یعنی تأمین مسکن آنها محقق 
شود.
استاندار فارس همچنین در خصوص وضعیت پروژه‌های ورزشی شهرستان‌های لامرد و مُهر نیز گفت: پروژه‌های متعدد ورزشی این دو شهرستان در بحث ساخت، تکمیل و تجهیز با مشکلاتی مواجه هستند که می‌کوشیم این مشکلات و موانع رفع شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی