[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

آزمون سخت شیرازی‌ها قبل از شهرآورد، روزنامه شیراز نوین

آماده‌ترین تیم‌های این فصل مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور، امروز در خرم‌آباد به مصاف هم می‌روند.
صدر جدول در چند هفته اخیر، بین دو تیم فجر شهید سپاسی و خیبر رد و بدل شده و امروز شاهد  یک نبرد تمام‌عیار بر سر رتبه اول جدول خواهیم بود.
خیبر در 5 بازی اخیر خود، 10 امتیاز کسب کرده و یک شکست در کارنامه‌اش دارد، فجر شهید سپاسی اما هشت هفته متوالی هرگز طعم شکست را نچشیده و اگر امروز هم بتواند به این روند مطلوب خود ادامه دهد، همچنان بالاتر از سبزپوشان خرم‌آبادی قرار خواهد گرفت؛ هرچند اگر بازی امروز این دو تیم با تساوی به پایان برسد، ممکن است با نتیجه‌ای که در بازی هم‌زمان رقم می‌خورد، جایگاه هر دو تیم تهدید شود.
نکته جالب این هفته این است که علاوه بر دو تیم نخست جدول، تیم‌های سوم و چهارم هم مقابل یکدیگر خواهند ایستاد. چادرملو اردکان که پس از دو شکست متوالی و غیرمنتظره در هفته‌های هشتم و نهم، دوباره به ریل پیروزی برگشته و دو بازی گذشته خود را با برد پشت سر گذاشته، اگر امروز بتواند سایپای رده چهارمی را شکست دهد، در صورت تساوی فجر شهید سپاسی و خیبر، پس از چند هفته دوباره به صدر جدول می‌رسد.
سایپا هم این شانس را دارد که در صورت پیروزی مقابل چادرملو و تساوی فجر شهید سپاسی و خیبر، به شرط تفاضل گل به صدر جدول صعود کند.
بنابراین، امروز را می‌توان یک روز کاملاً جذاب و حساس در جام آزادگان توصیف کرد.
سرمربی فجر شهید سپاسی در خصوص بازی امروز گفت: بازی با خیبر را می‌توان فینال زودهنگام لیگ دانست؛ خیبر هم مثل ما یک تیم خوب بالای جدولی است و امیدواریم با یک بازی خوب و با برنامه بتوانیم با امتیاز از زمین خارج شویم.
مهدی رجب‌زاده افزود: حساسیت در چنین بازی‌هایی خیلی بالا می‌رود و هیجان، انگیزه و استرس در آن خیلی دخیل است. امیدوارم بتوانیم منطق و هیجان را در کنار یکدیگر در بالاترین سطح حفظ کنیم تا بتوانیم موفق باشیم.
وی گفت: پس از بازی قبلی چند بازی خیبر را دیدیم و آنالیز کردیم و بر همان اساس، روی برنامه‌های تاکتیکی کار کرده‌ایم تا با هوشیاری کامل به مصاف حریف برویم.
به گزارش شیرازنوین، فجر شهید سپاسی در 5 بازی اخیر خود مقابل خیبر نتوانسته پیروز میدان شود؛ چهار دیدار متوالی دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسید تا اینکه در بازی برگشت سال گذشته، خیبر در زمین خود با تک‌گل دقیقه 5 مهرداد قنبری از روی نقطه پنالتی، فجر شهید سپاسی را شکست داد؛ شکستی که در نهایت در ناکامی فجر شهید سپاسی برای صعود به لیگ برتر کاملاً تأثیرگذار بود.
از ترکیب اصلی آن مسابقه که در بهمن‌ماه 1401 برگزار شد، تنها 5 بازیکن در هفته‌های اخیر در ترکیب فجر شهید سپاسی قرار گرفته‌اند شاهد تغییرات زیادی نسبت به فصل گذشته هستیم. هواداران فجر شهید سپاسی امیدوارند که با پیروزی در بازی امروز، صدرنشینی تیمشان تا دو هفته آینده نیز تضمین شود؛ به خصوص اینکه بازی بعدی این تیم، شهرآورد شیراز در مقابل شهر راز است.
شهر راز هم امروز باید دوازدهمین بازی این فصل خود را مقابل داماش گیلان در شیراز برگزار کند؛ داماش که پس از هفته‌ها ناکامی، بالاخره هفته گذشته مقابل آریو اسلامشهر پیروز شده و خود را از ته جدول جدا کرده است.
در سوی مقابل اما شاگردان ستار زارع روند مطلوبی را سپری نمی‌کنند؛ این تیم هفته گذشته مقابل تیم نه‌چندان آماده مس کرمان در این فصل با شکست سنگین چهار بر دو مواجه شد. نارنجی‌پوشان شیرازی در بازی امروز محکوم به پیروزی هستند، وگرنه با توجه به بازی سخت هفته آینده در داربی شهر شیراز، ممکن است وارد بحرانی زودهنگام شوند.
*برنامه بازی‌های امروز تیم‌های شیرازی:
شهر راز شیراز - داماش گیلان - ساعت ۱۴:۴۵ - ورزشگاه حافظیه شیراز. داوران: عبدالنبی پورخلف، حسین بهوندی، وحید امیری، محمدجواد عبداللهی و ناظر: اسماعیل آمری.
خیبر خرم‌آباد - فجر شهید سپاسی شیراز - ساعت ۱۴:۴۵ - ورزشگاه تختی خرم‌آباد. داوران: عباس راکی، مهدی شفیعی، بهزاد پناهی، رسول اولیایی و ناظر: فرزاد بهرام.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی