[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

فرزندآوری یک مقوله فرهنگی است، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین
shomalianm@gmail.com

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بحث فرزندآوری یک مقوله فرهنگی است و نیاز به اجرای برنامه‌های بلندمدت دارد؛ تمامی دستگاه‌ها باید بر اساس ظرفیت خود پای کار بیایند و ما هم در دانشگاه تلاش داریم تا گرایش به فرزندآوری را ایجاد و تقویت کنیم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی هزینه‌کرد اشخاص حقوقی در مورد تولید محتوای فرهنگی و آموزشی را در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 14 آبان‌ماه جاری در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، ماده الحاقی ۱۳ به کل لایحه برنامه را به تصویب رساندند.
بر اساس این مصوبه، هزینه‌کرد اشخاص حقوقی در مورد تولید محتوای فرهنگی و آموزشی با اولویت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قالب تولید مستند، سریال و فیلم تلویزیونی و پویانمایی (انیمیشن) که با نظارت و تأیید سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شاخص‌های ترکیبی جهت پخش از شبکه‌های ملی، استانی و بین‌المللی آن سازمان و همچنین مستند و فیلم سینمایی که به تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رسد، به عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی قلمداد می‌شود.
اثربخشی تولید محتوا در بحث فرهنگ‌سازی
شکی وجود ندارد که جوامعی که در تولید محتواهای خاص فرهنگی اقدام به فعالیت گسترده دارند، موفقیت بیشتری حاصل می‌کنند؛ حمایت از خانواده و تلاش برای تقویت جوانی جمعیت یک موضوع فرهنگی است؛ زیرا با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه در این زمینه می‌توان به موفقیت دست یافت.
تولید محتوا از طریق فضاهای مجازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، استفاده از تابلوهای تبلیغاتی شهری و... همگی می‌تواند به اجرای طرح جوانی جمعیت کمک قابل‌توجهی کند.
دانشگاه علوم پزشکی شیراز با برپایی قرارگاه جوانی جمعیت در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در تلاش است و از سایر سازمان‌ها و نهادها برای تحقق اهداف طرح جوانی جمعیت دعوت به تعامل کرده است؛ در این میان توجه به فرهنگ‌سازی در جامعه همواره مورد تأکید ویژه ریاست این دانشگاه قرار داشته است و در بحث تولید محتواهای فرهنگی هم این دانشگاه اقدامات و تسهیلاتی برای زوج‌ها در نظر گرفته است.
در این راستا با مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
بهرام مهتابی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک سری برنامه‌های فرهنگی در راستای تحقق جوانی جمعیت به اجرا درآورده است، می‌گوید: این برنامه‌ها در سطح دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین کارکنان و اساتید این دانشگاه ارائه می‌شود.
او با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در 3 محور به حمایت از جوانی جمعیت می‌پردازد که شامل مبحث آشنایی برای ازدواج، هنگام ازدواج و فرزندآوری است، ادامه می‌دهد: ارائه آموزش‌های حضوری در خصوص جوانی جمعیت از قبیل کارگاه‌های آموزشی، چاپ بروشور، برگزاری کارگاه‌های آموزشی آنلاین و غیرحضوری و... از جمله این اقدامات است.
مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در نظر گرفتن طرح‌های تشویقی را در حمایت از جوانی جمعیت مؤثر دانسته و عنوان می‌کند: یک سری بسته‌های تشویقی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نظر گرفته‌ایم که نمونه آن، در نظر گرفتن 2 ترم اقامت بیشتر در خوابگاه‌های دانشجویی برای آن دسته دانشجویان است که در حین تحصیل دارای فرزند می‌شوند. اگر دانشجویی در مدت تحصیل خود صاحب 2 فرزند شود، تمام مدت تحصیل خود را می‌تواند در خوابگاه متأهلی دانشجویی سپری کند.
مهتابی تسهیل ارائه وام‌های دانشجویی از 2 سال گذشته در راستای حمایت از جوانی جمعیت را نیز از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد و عنوان کرد: بحث فرزندآوری یک مقوله فرهنگی است و نیاز به اجرای برنامه‌های بلندمدت دارد؛ تمامی دستگاه‌ها باید بر اساس ظرفیت خود پای کار بیایند و ما هم در دانشگاه تلاش داریم تا گرایش به فرزندآوری را ایجاد و تقویت کنیم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی