[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

محدودیت‌های صادرات تسلیحاتی باید کاهش یابد، روزنامه شیراز نوین

بوریس پیستوریوس وزیردفاع آلمان گفت که این کشور برای تغییر سیاست دفاعی و مقابله با چالش‌های امنیتی باید محدودیت صادرات تسلیحاتی خود را کاهش دهد.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پیستوریوس پنجشنبه در دیدار با سران صنایع نظامی در برلین اظهار کرد: سیاست فعلی صادرات نظامی ما، نه تغییر گسترده‌ای ایجاد می‌کند، نه به نفع راهبرد ملی امنیتی است و نه در مقابل تنش‌های فزاینده ژئوپولیتیک مؤثر است.
وی افزود: این سیاست به نوعی به اعتبار آلمان به عنوان یک شریک معتبر و قابل اعتماد لطمه می‌زند. ما باید منابع امنیتی کشورمان را جدی بگیریم.
پیستوریوس پنجشنبه هفته گذشته و هم‌زمان با صدور سند دستورالعمل جدید سیاست دفاعی این کشور از سوی برلین اعلام کرد: آلمان ارتش خود را تقویت خواهد کرد تا آن را به ستون فقرات بازدارندگی و دفاع جمعی در اروپا تبدیل کند.
وی این سند را واکنش برلین به واقعیتی جدید خواند که تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ اروپا را وادار به مواجهه با آن کرد، واقعیتی که جنگ را به اروپا بازگرداند و سطح تهدید را بالا برد و در نتیجه نقش آلمان و ارتش این کشور را به‌طور اساسی تغییر داد.
وزیردفاع آلمان با اشاره به اینکه این تبدیل وضعیت در ارتش آلمان زمان‌بر خواهد بود، اظهار کرد: ارتش ما بر اثر دهه‌ها غفلت، ساختار و قابلیت‌های نظامی لازم خود را از دست داده و بر همین اساس مجبور است برای آینده نزدیک، افزایش توانایی و قابلیت‌های خود را در زمینه‌های مختلف اولویت‌بندی کند.
بر اساس دکترین جدید آلمان، مأموریت‌های خارجی و حضور آن در کشورهای دیگر کمتر شده و برلین بر دفاع ملی و اروپایی متمرکز خواهد شد تا آماده جنگ شود.
این دکترین، بر افزایش ظرفیت‌های صنایع دفاعی قوی و ایمن و همچنین استفاده از غیرنظامیان و نه سربازان برای انجام وظایف در زمانی که به پرسنل نظامی نیاز نیست، تأکید دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی