[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

امضای قرارداد سرمایه‌گذاری احداث ۱۷ دستگاه پل عابر پیاده ، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری شیراز گفت: با امضای قرارداد میان شهرداری این کلان‌شهر و سرمایه‌گذار، ۱۷ دستگاه پل هوایی عابر پیاده در نقاط پرتردد این شهر احداث می‌شود. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، هومان معصومی اظهار کرد: با امضای قرارداد میان شهرداری این کلان‌شهر و سرمایه‌گذار، ۱۷ دستگاه پل هوایی عابر پیاده در نقاط پرتردد این شهر احداث می‌شود. 
او با اعلام این موضوع گفت: پس از انتشار فراخوان عمومی جذب سرمایه‌گذار برای احداث ۱۷ پل هوایی عابر پیاده در شیراز و اعلام آمادگی متقاضیان متعدد، سرمایه‌گذار این طرح مشخص و این بسته با پیوست سازه‌های تبلیغاتی جهت اجرا واگذار شد. رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز با بیان این مطلب که احداث پل‌های هوایی عابر پیاده با هدف تسهیل و افزایش ایمنی در تردد شهروندان و توسعه زیرساخت‌های ترافیکی شهر انجام می‌شود، افزود: این پروژه زیرساختی در راستای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان تعریف شده و با ارزش بیش از ۱۳۳میلیارد تومان، به روش سرمایه‌گذاری B.O.T (ساخت، بهره‌برداری از ظرفیت تبلیغاتی پیوست سازه‌ها و سپس انتقال به شهرداری) در شریان‌های پرتردد و نقاط حادثه‌خیز سطح شهر اجرا خواهد شد. 
 تحقق تکلیف ۱۵هزار میلیارد تومانی ۱۴۰۱ و تلاش برای تحقق تکلیف ۱۴۰۲
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی همچنین با اشاره به تحقق ۱۰۰درصدی جذب بودجه ۱۵هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذار در سال ۱۴۰۱ گفت: در سال ۱۴۰۱ با تلاش و پیگیری‌های سازمان سرمایه‌گذاری و با حمایت شورای اسلامی شهر، شهرداری با عقد قراردادهای متعدد، بودجه ۱۵هزار میلیارد تومانی را که جزو تکالیف ابلاغی شورای شهر بود، از طریق پروژه‌های سرمایه‌گذاری جذب کرد. معصومی افزود: قرارداد اجرای پروژه‌های توسعه میدان اول و احداث میدان دوم میوه و تره‌بار شیراز، آکواریوم بزرگ شیراز، پارک آبی و احداث خیابان غذا، طی سال گذشته توسط شهرداری و سرمایه‌گذار به امضا رسید و برخی از آنها از جمله توسعه میدان اول میوه و تره‌بار و آکواریوم در سه ماه اول سال جاری عملیات اجرایی‌شان آغاز شد. 
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز بیان کرد: پروژه خیابان غذا نیز تکمیل شده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
معصومی اظهار کرد: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر شیراز برای سال ۱۴۰۲ شهرداری را به جذب ۲۰هزار میلیارد تومان بودجه از طریق تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری مکلف کرده است، عزم سازمان را بر معرفی پروژه‌های هدف در قالب دسته‌بندی‌های مختلف از جمله پروژه‌های تفریحی- گردشگری، ترافیکی، زیرساختی و خدماتی و پروژه‌های زیست‌محیطی جزم کرده‌‌ایم.
معصومی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه سه پروژه بزرگ گردشگری باغ پرندگان، سرزمین برفی و شهر بازی و بوستان کودک نیز با مشارکت شهرداری شیراز و هیئت سرمایه‌گذاری از کشور ترکیه به امضا رسیده و مراحل اجرایی آن از سوی طرفین در حال پیگیری است.
او تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها علاوه بر کمک به تحقق جذب بودجه سرمایه‌گذاری، مطالبات شهروندان را هم تأمین کرده و می‌تواند زمینه را برای حضور گردشگران داخلی و خارجی به‌ویژه از مناطق جنوبی کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس، فراهم کند.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز گفت: احداث شهربازی در بوستان‌های بزرگ‌مقیاس شهر با رویکرد توزیع متوازن امکانات تفریحی- گردشگری در مناطق مختلف از جمله بوستان نماز (منطقه ۱۱)، بوستان جنت (منطقه ۴) و احیا و راه‌اندازی مجدد شهربازی بوستان آزادی (منطقه یک) در دستور کار سازمان است که به زودی در فراخوان‌های عمومی اعلام می‌شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی