[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

تیم ملی ارث پدری کسی نیست، روزنامه شیراز نوین

کیلیان امباپه می‌گوید بازیکنی نیست که از چیزی بترسد و پنهان شود! به گزارش فوتبال 360، کیلیان امباپه، کاپیتان تیم ملی فرانسه، قبل از بازی تیم ملی کشورش با جبل‌الطارق روبه‌روی خبرنگاران نشست تا درباره حال و روز فرانسه صحبت کند. باوجود این، مطابق با انتظار، هر بار که پای کیلیان در میان باشد، موضوعات مهم‌تری برای پرسش وجود دارد.
*آخرین باری که تصمیم گرفتی با خبرنگاران حرف بزنی مربوط به نیمه‌های ژوئن است. چرا این قدر فاصله؟
اولین باری که اینجا حاضر شدم، گفتم قرار نیست همه کنفرانس‌های خبری را بیایم؛ این وظیفه آنتوان گریزمان است. از لحاظ سابقه من از او بالاتر نیستم؛ البته همان زمان هم گفتم قرار است این در را به روی چهره‌های جدید هم باز بگذاریم تا آنها هم فرصت صحبت کردن و پذیرفتن مسئولیت را به دست بیاورند. مینیان و شوامنی به همین دلیل اینجا آمدند. حالا هم نوبت من بود در کنفرانس خبری باشم؛ مربی از من خواست بیایم و الان هم اینجا نشسته‌ام.
*یعنی می‌گویی دوری از خبرنگاران به دلیل ابهام درباره آینده فوتبالی‌ات نیست؟
نه، نه. واقعیتش همان چیزی بود که گفتم؛ قرار شده نقش فرماندهی بین بقیه هم تقسیم شود. من آدمی نیستم که پنهان شده و از چیزی بترسم؛ نامه‌ام را به باشگاه فرستادم و یک هفته بعد هم درباره بازی تیم ملی صحبت کردم. تیم ملی فرانسه ارث پدری کسی نیست؛ این تیم بازیکنان پیشتاز دیگری هم دارد؛ من هم یکی از آنها هستم.
*باشد، قبول! حالا کی قرار است بالاخره درباره آینده‌ات صحبت کنی؟
واقعاً این موضوع ربطی به احوالات تیم ملی فرانسه ندارد. در طول این 10 روز فقط می‌خواهم بازیکن تیم ملی باشم؛ اگر قرار است روی این سؤال پافشاری کنید، می‌توانید بعداً دوباره آن را از من بپرسید.
*تو در تیم ملی فرانسه بازیکنی متفاوت در مقایسه با پاری‌سن‌ژرمن هستی؟
در هر 2 تیم متفاوت هستم چون این 2، فلسفه متفاوتی دارند؛ در پاری‌سن‌ژرمن همیشه باید در نیمه زمین حریف باشیم، حفظ توپ کنیم و این آگاهی را داشته باشیم که حریف مجبور است سبک بازی‌اش را با نحوه فوتبال ما وفق دهد. در تیم ملی فرانسه با توجه به شرایط حریف بازی می‌کنیم؛ در نتیجه هیچ مسابقه‌ای شبیه به دیگری نخواهد بود. من از این موضوع خوشم می‌آید؛ در تیم ملی آزادی عمل کاملی در جناح چپ دارم، اما شرایط در پ‌اس‌ژ به گونه‌ای دیگر است. من همچنین ویژگی‌ای دارم که بتوانم با طرح‌ و تاکتیک‌های مختلف خودم را سازگار کنم؛ همیشه هم علاقه‌مند هستم توصیه‌های هر 2 مربی بزرگ تیم را بشنوم.
*لوئیس انریکه در کنفرانس خبری بعد از بازی با رنس تو را سرزنش کرد؛ متوجه این موضوع شدی؟
اینکه چرا او این زمان را برای انجام چنین کاری برگزید، موضوعی است که باید از خودش بپرسید؛ به هر حال من، خوب متوجه شرایط شده‌ام؛ او مربی بسیار بزرگی است و همین حالا چیزهای زیادی به من آموخته است. می‌خواهم نقش و تأثیر بیشتری داشته باشم؛ از همان اول هم به انریکه گفته‌ام هر وقت افت کردم، مجاز است از من انتقاد کند. خیلی ساده می‌خواهم فوتبالم را بازی کنم؛ همیشه هم رابطه بسیار خوبی با مربیانم داشته‌ام، تعدادی از آنها با من خیلی خیلی بد حرف می‌زدند، اما حتی با آن دسته از مربیان هم رابطه خوبی داشتم.
*زئیر امری هم بالاخره به تیم ملی رسید؛ می‌توانی کمی درباره او حرف بزنی؟
شگفت‌انگیز است؛ او بازیکن پخته‌ای شده که با مسئولیت زیادی بازی می‌کند، او هافبکی مدرن است و  از خودنمایی کردن با توپ هراسی ندارد، در تیم ملی هستیم تا کمک و حمایتش کنیم. نصیحتی برای او ندارم چون خودش وقتی اشتباهی کند به تنهایی مسئولیتش را به عهده می‌گیرد. دیدن این حد از سرزندگی‌ در تیم ملی لذتبخش است؛ او الآن هم‌سن برادر کوچکتر من است و در حال حاضر هم دارد مشق‌هایش را می‌نویسد(می‌خندد) و مأموریت ما این است که مراقبش باشیم.
*نظرت درباره رده‌بندی توپ طلا چیست؟
نگران این نیستم که به من نرسید؛ مسی شایسته دریافت توپ طلا بود و همان شب فینال جام جهانی فهمیدم مسی توپ طلا را می‌برد. فصل خیلی خوبی داشتم؛ مثل هالند اما وقتی تو جام جهانی را می‌بری، اوضاع فرق می‌کند!

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی