[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

پرستاران نمونه بیمارستان‌های استان فارس از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز تقدیر شدند، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- گروه خبر
آیین گرامیداشت روز پرستار با تقدیر از 24 پرستار نمونه کشوری و 247 پرستار نمونه استان فارس، صبح بیست و هفتم آبان 1402، در سالن‌های سینا و صدرا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور مسئولان استانی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد و در این آیین از پرستاران نمونه کشوری و استانی تقدیر شد. آیین بزرگداشت روز پرستار و مراسم برگزاری جشن روز پرستار به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سالن سینا و صدرا شیراز برگزار شد. معاون درمان دانشگاه در آیین تقدیر از پرستاران نمونه بیمارستان‌های فارس و گرامیداشت روز پرستار، با محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه گفت: جامعه پرستاری در تمام دنیا در هر شرایطی از جمله جنگ و بمباران بر بالین بیمار حاضر هستند و همه ما به داشتن همکارانی مانند شما افتخار می‌کنیم. دکتر «مهرداد شریفی» افزود: حوزه پرستاری دارای سه ضلع شامل دفتر پرستاری، نظام پرستاری و دانشکده پرستاری و مامایی است و تلاش کرده‌ایم تا این سه ضلع در کنار هم مسائل حوزه پرستاری را پیگیری و حل کنند. او با اشاره به تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه مسائل مربوط به پرستاران گفت: در حیطه تعرفه پرستاری چالش‌هایی وجود داشت که با همکاری و همفکری شما پرستاران، بخش زیادی از این چالش‌ها برطرف شده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت گفت: در سه سال مبارزه سخت با ویروس کرونا، عزیزانی را از دست دادیم، اما جامعه پرستاری در تمامی بحران‌ها در کنار سایر کادر درمان حضور داشته‌اند و این راه همچنان ادامه دارد.
 پرستاران برای خدمت به بیماران از عمر و سلامتی خود می‌گذرند
مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این برنامه گفت: پرستاران بدون توجه به دین، رنگ و نژاد بیماران برای خدمت‌رسانی به آنان تلاش می‌کنند و هیچ تفاوتی بین بیماران برای آنان وجود ندارد.
«راضیه راسخ» در ادامه با اشاره به برگزاری حدود 500 اردوی جهادی با حضور پرستاران دانشگاه در یک سال گذشته، از تداوم این برنامه و برگزاری 40 اردوی جهادی دیگر خبر داد.
او همچنین با تقدیر از خانواده‌های پرستاران که همیشه همراه پرستاران هستند، گفت: تاکنون حدود 300 پرستار دانشگاه برای حضور در غزه و کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین داوطلب شده‌اند. رئیس دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) نیز در این آیین، روز پرستار را روز تجلیل از کرامت انسانی و تقدیر از انسان‌هایی دانست که برای خدمت به بیماران از عمر و سلامتی خود می‌گذرند. دکتر «مریم شایگان» افزود: عشق و محبتی که پرستاران به بیماران ارائه می‌کنند، به خودشان برمی‌گردد و در زندگی خود تأثیر آن را مشاهده خواهند کرد.
 مردم ایران اسلامی و استان فارس، قدردان خدمات پرستاران و کادر درمان هستند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در آیین تقدیر از پرستاران نمونه استان فارس، پرستاری را حرفه‌ای به تأسی از حضرت زینب(س) عنوان کرد.
دکتر «اسماعیل قزل‌سفلی» در این برنامه با تقدیر از تلاش‌های پرستاران گفت: کار پرستاران و کادر درمانی موجب برترین رحمت‌های الهی است. او با اشاره به تأسی پرستاران به پرستار بزرگ اسلام حضرت زینب(س) افزود: پرستاران از نزدیک شاهد رنج‌های بیماران هستند و در این روزها، دردمندی مردم رنج‌کشیده غزه را بیش از دیگران درک می‌کنند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، رشادت‌های کادر درمان را ستودنی دانست و اضافه کرد: در دوران کرونا که تمام افراد از نزدیک شدن به بیماران کرونا وحشت داشتند، پرستاران در خط مقدم درمان بر بالین بیماران حضور داشتند و همراه با نیروهای جهادی، با تلاش و مجاهدت‌های خود به بیماران خدمت‌رسانی کردند. قزل‌سفلی تأکید کرد: مردم ایران اسلامی و استان فارس قدردان تلاش‌ها و خدمات پرستاران و کادر درمان هستند و رشادت‌های آنان را ارج می‌نهند؛ زیرا کادر درمان و پرستاران از دوران دفاع مقدس تا بحران‌های مختلف مانند شیوع کرونا، در خدمت به بیماران مجاهدت کردند.
 نقش تعامل انسانی پرستاران در تسکین بیماران
 فرمانده ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین روز پرستار را به پرستاران و فعالان حوزه پرستاری فارس تبریک گفت و افزود: قدردان تمام تلاش‌های شما پرستاران و کادر درمان هستیم. امیر سرتیپ دوم ستاد «ابوالقاسم رضایی» با بیان اینکه در دوران سخت مبارزه با کرونا از نزدیک شاهد شرایط کاری سخت و دشوار پرستاران بوده است، اضافه کرد: هیچ شغلی جایگزین پرستاری نخواهد بود؛ زیرا با تلاش شبانه‌روزی و با جان و دل برای خدمت‌رسانی به بیماران فعالیت دارند.
او ادامه داد: مهربانی و لبخند شما پرستاران می‌تواند به اندازه دارو برای بیمار تأثیرگذار باشد و ما نیز در نیروهای مسلح تلاش می‌کنیم امنیت را در کشور برقرار کنیم تا سایر مشاغل بتوانند به بهترین نحو عمل کرده و به مردم خدمت‌رسانی کنند.
گفتنی است، آیین تقدیر از پرستاران نمونه استان فارس، در آستانه میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، فرمانده ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، رؤسا، مدیران و پرستاران نمونه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان فارس، روز بیست و هفتم آبان 1402 برگزار شد. در این آیین، دو زوج پرستار از بیمارستان‌های استان فارس، در آستانه میلاد مبارک حضرت زینب(س) با قرائت خطبه عقد، زندگی مشترک خود را آغاز کردند. امضای طومار از سوی کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و رونمایی از کتاب مجموعه عکس «مدافعان سلامت» اثر «هاشم عرفان‌منش»، از دیگر برنامه‌های این آیین بود. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی