[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

بسیج گره ترافیک و خشک‌سالی را باز کند، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس در جریان بازدید از سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس و مرکز الگویی رشد شهید جاویدی، خواستار ورود این سازمان به مسائلی همچون ترافیک شهری و بارورسازی ابرها شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در جریان بازدید از سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان و مرکز الگویی رشد شهید جاویدی، ضمن در جریان قرار گرفتن از اقدامات مختلف این مرکز و گفت‌وگو با پژوهشگران بسیجی، گفت: مانند سایر اقداماتی که از روی عقیده، باانگیزه و باهدف انجام می‌دهید، در زمینه علمی، پژوهشی و فناوری نیز با هدف و انگیزه الهی وارد شده‌اید و این حرکت منجر به رشد و توسعه جمهوری اسلامی ایران می‌گردد. استاندار فارس با اشاره به اینکه باید اقداماتی انجام دهیم تا برخی امکان و تجهیزات در مسیر استفاده صحیح قرار گیرد، اظهار داشت: پیشنهاد تأسیس مرکز رشد در فرهنگ‌سراها ایده خوبی است که با مشارکت شهرداری‌ها میسر و محقق می‌شود. دکتر ایمانیه خطاب به شورا و هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گفت: در زمینه‌های مختلف نیازمند همکاری شما هستیم؛ ابتدا نمایشگاه‌های ارائه توانمندی را برپا کنید.مدیریت استان نیز قطعاً به شما کمک خواهد کرد. وی افزود: در حوزه‌های مختلف، توانمندی‌های زیادی وجود دارد و در مقابل نیازمندی‌هایی هم هست؛ اما از یکدیگر بی‌خبرند. این مرکز در این زمینه جلودار شود و بروز نیازهای مبتنی بر توانمندی‌ها را اجرایی کند. نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: یقیناً با تحقق این موضوع زمینه‌هایی فراهم می‌شود که شاهد مهاجرت معکوس نخبگان و جوانان خواهیم بود.
وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: زمین‌خواری همانند تخریب باغات یکی از عمده مشکلات است. در این حوزه نیز با استفاده از تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وارد شوید.
استاندار فارس همچنین به موضوع ترافیک شهر شیراز اشاره کرد و گفت: به عقیده برخی از نخبگان دانشگاهی، مشکل ترافیک شهر شیراز با مدیریت قابل‌حل است؛ از طرفی کمبود نیرو و تجهیزات در نیروی انتظامی نیز محسوس است. در این زمینه به شکل هوشمند و نرم‌افزاری اقدام کنید. وی در ادامه، به موضوع خشک‌سالی‌های اخیر اشاره کرد و از نتایج رضایت‌بخش بارورسازی ابرها سخن گفت و افزود: بنابر اعلام دستگاه‌های ذی‌ربط، بارورسازی ابرها نتیجه بخش بوده است. برای انجام این اقدام در سال نیازمند فضای فیزیکی و همکاری فرادستگاهی هستیم؛ در صورتی که با وزارت نیرو در این حوزه نیز مشارکت داشته باشید و در زمینه‌های علمی و فضای فیزیکی همراهی کنید، گام مؤثر و تأثیرگذاری در کاهش خشک‌سالی برداشته می‌شود.
در این بازدید، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان، سرهنگ جاهد جانشین فرمانده سپاه فجر در امور اقشار بسیج، میکائیلی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس و مرکز الگویی رشد شهید جاویدی و جمعی از مدیران حضور داشتند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی