[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

نترسید و مساوی نکنید، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
شیراز در این سال‌ها تیم‌های «دربی اولی» زیادی داشته است؛ تیم‌هایی که فاصله اولین دربی با آخرین دربی آنها، خیلی زیاد نبوده و قشقایی هم که بیش از بقیه دوام آورد، حالا دیگر اسمی در فوتبال کشور ندارد.
امروز هم شهر راز اولین دربی خود را تجربه می‌کند؛ یک دربی سخت، مقابل یکی از آماده‌ترین فجرهای سال‌های اخیر. حتی اگر این تیم در خرم‌آباد، قربانی مسائل داوری شده باشد، اما بر کسی پوشیده نیست که اگر بهترین تیم این فصل نبوده باشد، اما حتماً یکی از دو تیم برتر چه در زمینه نتیجه‌گیری و چه در زمینه فوتبال زیبا بوده است.
شهر راز هم امسال فراتر از انتظار نتیجه گرفته و با برد دقیقه آخری که هفته گذشته جشن گرفت، توانست موقعیت خود را در نیمه بالای جدول تثبیت کند.
رتبه ششم برای تیمی که هدف اولش بقا در فصل اول بوده است، بسیار مطلوب به نظر می‌رسد؛ هرچند هنوز زمان زیادی تا پایان رقابت‌ها مانده و عاقبت هیچ تیمی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.
یکی از معیارهای موفقیت یا دست کم «دل‌خوشی هواداران» یک تیم در یک فصل، پیروزی در دربی‌هاست. نبرد میان همشهری‌ها گاهی چنان حساس و حیثیتی دنبال می‌شود که برخی هواداران، پیروزی در این دیدار را مهم‌تر از قهرمانی می‌دانند. شاید به نظر برسد تیمی مثل شهر راز با کمتر از شش ماه قدمت، هوادار چندانی ندارد که بخواهد با تیم پرطرفداری مثل فجر شهید سپاسی وارد دوئل شود، اما امروز قطعاً روی سکوها حساسیت بالایی وجود دارد؛ نه تنها روی سکوها، بلکه روی نیمکت‌ها و جاهای دیگر!
وجود همین حساسیت‌ها ممکن است دو حالت را به وجود بیاورد؛ ممکن است بازی خیلی جذاب و پرشور دنبال شود، اما این احتمال هم وجود دارد که یک بازی سرد و بی‌روح  را شاهد باشیم.
در چنین دیدارهایی، میزان شجاعت مربیان را می‌توان کلید جذابیت مسابقه دانست؛ ممکن است هر دو مربی احتیاط را در اولویت قرار داده و فقط نخواهند بازنده باشند. دلایل زیادی برای کادر فنی دو تیم وجود دارد که بخواهند «فقط نبازند»، اما می‌توانند شجاعت پیشه کرده و بروند که شاهد رقم خوردن یک دربی ملال‌آور دیگر نباشیم. از آن نوع دربی‌هایی که در دهه هشتاد نه فقط بین استقلال و پرسپولیس، که نمونه‌های بسیار سردتر و بی‌کیفیت‌تر آن را در دربی‌های برق و فجر شهید سپاسی شاهد بودیم. این امید هم وجود دارد که وضعیت دو تیم در جدول رده‌بندی، مانع از احتیاط و ترس کاذب شود، چون فجری‌ها برای عقب نیفتادن از سایر صدرنشینان، نیاز قطعی به کسب سه امتیاز بازی امروز دارند؛ از طرف دیگر، شهر راز هم وضعیت استیبلی دارد و دست کم ترس از جایگاه در جدول را احساس نمی‌کند.
نبرد امروز فجر شهید سپاسی و شهر راز، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه حافظیه آغاز می‌شود.؛ در حالی که فجر شهید سپاسی با 23 امتیاز تیم سوم جدول است و شهر راز با 19 امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی