[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

کاهش سوانح با فرهنگ‌سازی، روزنامه شیراز نوین

نشست هماهنگی شرکت گاز، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و سازمان نظام مهندسی استان فارس برگزار شد. نشست هماهنگی شرکت گاز استان، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و سازمان نظام مهندسی استان فارس با حضور مدیرعامل گاز استان، ستار خورشیدی رئیس سازمان نظام مهندسی و هادی عیدی‌پور رئیس سازمان آتش‌نشانی، به میزبانی شرکت گاز استان فارس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان فارس، علی‌اکبر میدان‌شاهی مدیرعامل این شرکت، ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت گازرسانی در استان و حوادث ناشی از گاز با توجه به شروع فصل سرما بر رعایت نکات ایمنی تأکید کرد و گفت: با انجام فعالیت‌های فرهنگی در خصوص مصرف ایمن گاز، تعداد حوادث ناشی از گاز از 62 حادثه به 12 حادثه در سال جاری کاهش داشته است. از آنجایی که جان افراد و شهروندان مهم‌ترین اصل است، باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتر تعداد حوادث به صفر نزدیک شود.
وی همچنین اصلی‌ترین دلایل حوادث آتش‌سوزی و انفجار در استان را به ترتیب نشت شیلنگ گاز، نقص بست شیلنگ، استفاده از وسایل گازسوز غیراستاندارد، نشت گاز به علت فقدان ترموکوبل، بازماندن شیر گاز، قرار گرفتن وسایل قابل اشتعال در مجاورت وسایل گازسوز و نشت گاز در سیستم لوله‌کشی داخلی معرفی کرد و افزود: با آنالیز انجام شده در حوادث اخیر گاز در استان، حوادث مرتبط با شیلنگ گاز بیشترین حادثه را داشته است.  
در ادامه این نشست، رؤسای سازمان نظام مهندسی و آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استان فارس ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به حمایت و همکاری همه‌جانبه سازمان نظام مهندسی و آتش‌نشانی با شرکت گاز استان اشاره کردند.
طی این نشست مقرر شد کارگروهی برای طرح‌ریزی و اجرای اقدامات فرهنگی مصرف ایمن گاز طبیعی به منظور کاهش حوادث ناشی از گاز در طول فصل سرما تشکیل شود تا اقدامات گسترده‌تر و مؤثرتری در خصوص فرهنگ‌سازی مصرف ایمن گاز در سطح استان صورت گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی