[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

پولادمرد فارسی قهرمان جهان شد، روزنامه شیراز نوین


علی‌رضا نصیری، وزنه‌بردار استان فارس با اقتدار، قهرمان دسته ۹۶ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان شد.
به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، علی‌رضا نصیری، وزنه‌بردار فارسی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان جمهوری اسلامی ایران با ثبت ۶ حرکت صحیح و با رسیدن به حد نصاب ۳۷۱ کیلوگرم قهرمان این دسته شد.
نصیری در حرکت یک‌ضرب ابتدا وزنه ۱۵۸ کیلوگرم را مهار کرد، سپس وزنه ۱۶۴ را بالای سر برد و در حرکت سوم با ثبت رکورد ۱۶۶ کیلوگرم بعد از نمایندگان ژاپن و ترکمنستان که وزنه‌ ۱۶۷ کیلوگرم را مهار کرده بودند در جایگاه سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد.
نصیری دوضرب کار خود را با مهار وزنه ۱۹۷ کیلوگرم آغاز کرد و در ادامه وزنه ۲۰۲ را بالای سر برد. نماینده شایسته کشورمان با ثبت همین وزنه و رسیدن به حد نصاب مجموع ۳۶۸ کیلوگرم طلای جوانان جهان را از آن خود کرد؛ با این‌حال در حرکت سوم هم با صلابت پشت وزنه ۲۰۵ کیلوگرم ایستاد و با مهار این وزنه و رسیدن به حد نصاب ۳۷۱ کیلوگرم، ۴ کیلوگرم بیشتر از ماتیاکوف ترکمنستانی وزنه زد و با اقتدار دو طلای دوضرب و مجموع جهان را به مدال برنز یک‌ضرب خود اضافه کرد.
در این دسته ماتیاکوف از ترکمنستان با رکورد ۳۶۷ کیلوگرم، نایب‌قهرمان شد و نیشیکاوا از ژاپن با رکورد ۳۶۲ کیلوگرم روی سکوی سوم ایستاد.
مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان به میزبانی کشور مکزیک در حال پیگیری است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی