[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

نقش محوری تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، روزنامه شیراز نوین

 در نشست اعضای انجمن تغذیه ایران تأکید شد:
نقش محوری تغذیه سالم 
در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر
با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نشست هم‌اندیشی اعضای انجمن تغذیه ایران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در این نشست با اشاره به روند رو به رشد ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر به عنوان یکی از عوامل مهم مرگ و میر در جوامع امروزی، بر نقش محوری تغذیه سالم در پیشگیری از این بیماری‌ها تأکید کرد.
دکتر «سید وحید حسینی» با بیان اینکه شورای عالی غذا در استان فارس با حمایت استاندار به صورت فعال و عملیاتی در حال برگزاری است، افزود: اهمیت نقش تغذیه در حوزه‌های مختلف دانشگاه نیز مانند بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش به صورت عملیاتی مورد توجه است. او با اشاره به اهمیت تغذیه با نان سالم در ارتقای سلامت جامعه، یکی از اقدامات ارزشمند دانشگاه در ترویج تغذیه سالم را راه‌اندازی برخی از نانوایی‌های شیراز و شهرستان‌های استان برای تهیه و توزیع نان سالم عنوان کرد.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس، یکی دیگر از فعالیت‌های مهم دانشگاه را در حمایت از بیماران مبتلا به سلیاک، با توزیع نان و محصولات غذایی ویژه این بیماران عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش محوری تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، همچنین پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها پرداخت و با اشاره به تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی در خصوص مصرف انواع مواد غذایی با بسته‌بندی‌های متنوع، اظهار کرد: بیشتر این محصولات حاوی مقادیری زیادی از نمک و چربی و برای سلامتی انسان مضر است که یکی از عوامل اصلی در ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر به شمار می‌رود. دکتر سید وحید حسینی گفت: نیاز است انجمن‌های تغذیه با حضور در رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما، جامعه را به طور جدی نسبت به عوارض جبران‌ناپذیر عدم رعایت تغذیه سالم بیش از پیش آگاه سازند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مجموعه دانشگاه از انجمن‌های علمی با برگزاری نشست‌های همفکری و هم‌اندیشی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم حمایت می‌کند.
انجمن تغذیه فارس؛ یک الگوی اجرایی و عملکردی در توسعه اهداف سلامت تغذیه
رئیس انجمن تغذیه ایران نیز در این نشست گفت: انجمن تغذیه ایران به عنوان قدیمی‌ترین و فعال‌ترین انجمن در حوزه سلامت کشور است که حدود ۴۰ سال از فعالیت آن می‌گذرد.
دکتر «جلال‌الدین میرزای رزاز» افزود: حدود ۱۳هزار دانشجو در رشته تغذیه در مقاطع مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در کشور فارغ‌التحصیل شده و حدود پنج‌هزار دانشجو در هفده مرکز در کشور در حال تحصیل هستند که در این زمینه با کشورهای توسعه‌یافته برابری می‌کنیم.
او با اشاره به نقش تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، انجمن تغذیه فارس را یکی از الگوهای موفق‌ در کشور عنوان کرد که ۷۰ تا ۸۰ درصد مسائل این حوزه در سطح استان حل می‌شود و نشان از یک نمونه الگوی عملکردی و اجرایی است. دکتر رزاز همچنین در این نشست از دکتر «سیاوش باباجعفری» رئیس دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز و رئیس پیشین انجمن تغذیه فارس به پاس تلاش برای حفظ و ارتقای این حوزه در استان قدردانی کرد.
رئیس انجمن تغذیه فارس و معاون توسعه دانشکده تغذیه علوم غذایی شیراز نیز در این نشست هم‌اندیشی گفت: این نشست با هدف همفکری و بررسی چالش‌های موجود در جامعه تغذیه کشور، با همکاری انجمن تعذیه فارس، دانشکده تغذیه و علوم غذایی و مرکز تحقیقات تغذیه شیراز، با حضور رؤسای دفاتر انجمن تغذیه سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود. دکتر «عبدالحمید مصلی‌نژاد» افزود: در این نشست، محورهای مختلف فعالیت در این زمینه از جمله تهیه و توزیع نان کامل، پوشش بیمه‌ای همکاران و مشکلات صنفی مورد تبادل نظر قرار گرفت.
نشست هم‌اندیشی اعضای انجمن تغذیه ایران، با حضور رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در خانه استاد مجتمع ولایت، روز دوم آذر برگزار شد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی