[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۹
  • دوره جدید

فواید خوردن سوپ از کاهش وزن تا تأمین آب بدن، روزنامه شیراز نوین

هیچ غذایی دلچسب‌تر از سوپ برای شام شب‌های پاییز نیست؛ از طرفی سوپ فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد که اگر طی یک هفته در رژیم غذایی گنجانده ‌‌شود، می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.
به گزارش ایلنا،‌ عادت به خوردن سوپ، می‌تواند فواید زیادی داشته باشد که در ادامه این مطلب به آنها پرداخته شده است، این فواید عبارتند از: 
تأمین آب مورد نیاز بدن 
خوردن سوپ طی یک هفته موجب بهبود دریافت آب موردنیاز بدن می‌شود، زیرا حدود 80 درصد حجم این غذا را آب تشکیل می‌‌دهد؛ از همین‌رو، برای کسانی که تمایل به نوشیدن آب ندارند، انتخاب خوبی است. تهیه سوپ به‌عنوان شام به بهبود عملکرد گوارش و روده‌ها نیز کمک می‌کند، زیرا علاوه بر آب، سبزیجات نیز مقدار فراوان فیبر دارند؛ همچنین با صرف سوپ می‌توان از خواص چند سبزی نیز بهره‌مند شد. 
کاهش وزن و استراحت بدن
مصرف سوپ در وعده شام به‌ مدت یک هفته کاهش وزن را تسهیل می‌کند، زیرا این غذا به‌رغم سطح انرژی پایین، احساس سیری خوبی ایجاد می‌‌کند؛ آب و فیبرهای سوپ نیز با ایجاد احساس سیری تمایل به خوراکی‌های حجیم و پرکالری را کاهش می‌دهد. غذاهای حاوی چربی و پروتئین زیاد روند گوارش را کاهش داده و احساس خستگی در بدن ایجاد می‌کنند، اما سوپ به‌ دلیل چربی و پروتئین پایین این مشکل را به ‌وجود نمی‌آورد. به‌ علاوه آنتی‌‌اکسیدان‌های موجود در سبزیجات نیز تأثیر مثبتی در کاهش سطح التهاب بدن دارند. 
تأثیری شبیه رژیم روزه‌داری
اگر طی یک هفته از سوپ به‌عنوان شام سبک استفاده شود، فوایدی مشابه رژیم روزه‌‌داری مبتنی بر 16 ساعت پرهیز از غذا در بدن اتفاق می‌افتد. این وضعیت می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند؛ البته برای بهبود تأثیر سیرکنندگی توصیه می‌شود از کمی سیب‌زمینی شیرین یا کدو نیز در سوپ استفاده شود. 
سوپ‌های آماده ممنوع
در کنار فواید یاد‌شده باید اشاره کرد که شام سبک بر کیفیت خواب نیز تأثیر می‌گذارد؛ همچنین افرادی که به ‌طور معمول سوپ را در رژیم غذایی خود دارند، نمایه توده بدنی پایین‌تری نسبت به کسانی که سوپ نمی‌‌‌خورند،‌ دارند. 
البته مصرف سوپ‌های آماده برای بهره‌‌مندی از این خواص مناسب نیست، زیرا حاوی نمک بالایی هستند و موجب احتباس آب در بدن شده و مواد افزودنی بسیاری دارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی