[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

آغاز اجرای ۵ نمایش جدید در مجموعه تئاتر شهر، روزنامه شیراز نوین

برنامه اجراهای آذرماه تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر با میزبانی از ۱۰ نمایش صحنه‌ای و محیطی اعلام شد که پنج نمایش جدید از آخر هفته در این مجموعه اجرا خواهند شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، برنامه اجراهای آذرماه تالارهای نمایشی مجموعه با ۱۰ نمایش در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای اصلی و چهارسو اعلام شد. به دلیل تعطیلی روزهای پنجم و ششم آذرماه به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، نمایش‌های جدید از هفتم آذرماه به صحنه خواهند رفت.
در تالار اصلی‌ و از هفتم آذرماه نمایش «فردریک»، نوشته اریک امانوئل اشمیت، ترجمه شهلا حائری و کارگردانی حمیدرضا نعیمی، ساعت ۱۹ با مدت زمان ۱۴۰ دقیقه، قیمت ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان در سالن اصلی به صحنه می‌رود.
حمیدرضا نعیمی، بهناز نازی، امیرکربلایی‌زاده، کتانه افشاری‌نژاد، کامبیز امینی، جوانه دلشاد، رضا جهانی، رضا داوودوندی، ایمان سلگی، صالح لواسانی، محمدامین پازوکی، فرهاد قدیم‌خانی، مریم صدری، آرمین یعقوبی، علی صادقی، ارسلان شباهنگ، سجاد حیدریه، مهران اکبری، احمدرضا میررجبی و محمدحسین خلج در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
«فردریک» سرگذشت ستاره‌ بازیگریِ تئاترِ بولوار در پاریس و فرانسه‌ قرنِ نوزدهم است. فردریک لومتر، بازیگری افسانه‌ای است که تمامِ نقش‌ها و ژانرها را آزموده است؛ او میلی سیری‌ناپذیر برای بازیگری دارد؛ از لذاتِ زندگی چیزی نیست که تجربه نکرده باشد، اما چند ماهی است که در میانِ تماشاگران متوجه دو چشمِ میشی‌رنگ می‌شود که در تاریکی فضای سالنِ نمایش، می‌درخشند و این سرآغازِ نمایشنامه‌ اریک امانوئل اشمیت است.
تالار چهارسو نیز از نهم آبان‌‌ماه میزبان نمایش «این دنیا یه کنسرت ریکی مارتین به من بدهکاره» به نوشته و کارگردانی سهند خیرآبادی، بازی امیرمهدی ژوله و الیکا عبدالرزاقی،‌ ساعت ۲۰ با مدت زمان ۶۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان شده است؛ این نمایش درباره مردی میان‌سال است که تصمیم گرفته بحران‌های زندگی خود را با مخاطب در میان بگذارد.
همچنین نمایش «یادگار» به نوشته و  کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا از ۱۶ آبان‌ماه ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان ۵۰ دقیقه در تالار چهارسو به صحنه می‌رود. نسیم ادبی به‌عنوان بازیگر در این نمایش حضور دارد و قیمت بلیت آن ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. «یادگار» روایتگر عاشقی و دل‌دادگی، دل‌بستگی و فراق با نگاهی متفاوت است.
تالار قشقایی نیز از روز سه‌شنبه هفتم آذرماه میزبان نمایش «دور» به نوشته و کارگردانی وحید نفر خواهد شد؛ این نمایش ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان به صحنه می‌رود.
علی باروتی، محسن زرآبادی، سهیا ساعی، محمد شکری و محمدهادی عطایی در نمایش «دور» به ایفای نقش می‌پردازند؛ این نمایش به بیان خاطره‌ای در تاریخ ۶/۶/۶۶ می‌پردازد.
همچنین نمایش «وداد شکافه‌زن» برگرفته از «هفت پیکر» نظامی و به کارگردانی علی‌رضا دهقانی از هشتم آذرماه به صحنه خواهد رفت؛ نمایش ساعت ۲۰ با مدت زمان ۷۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان به صحنه می‌رود. این نمایش که کاری از گروه خنیاست براساس موسیقی، فرم و حرکت و بازی‌سازی طراحی شده است و در آن ماندانا عبقری‌، حمیدرضا فراهانی،‌ جواد اینانلو و زهرا غفاری به ایفای نقش می‌پردازند.
از روز دوشنبه هشتم آبان‌ماه در تالار سایه نمایش عروسکی بزرگسال «مامان» به نوشته و کارگردانی الهام سلج محمودی، ساعت ۲۰:۳۰، مدت زمان ۳۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان به صحنه رفته و در آن مرجان نامورآزاد، رؤیا ناصری،‌ علی باروتی، صبا قدیمی و معصومه آرواز به‌عنوان بازی‌دهنده عروسک حضور دارند. این نمایش درباره انتخاب در شرایطی است که انسان بین مسئولیت و انتخاب شخصی قرار می‌گیرد.
همچنین نمایش «وِرا نام تهمینه سهراب کرد» به نوشته و کارگردانی حسین تفنگدار از هفتم آذرماه ساعت ۱۸، مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان در تالار سایه به صحنه می‌رود؛ در این نمایش، میترا شجاعی، دانیال تفرشی،‌ محسن میرهاشمی و مهتاب باجلان ایفای نقش می‌کنند.
این نمایش درباره زنی است که از خاک سر برآورده و مدعی می‌شود داستان کشته شدن سهراب به دست رستم آن‌گونه که تاکنون خوانده و شنیده‌ایم، درست نیست. او که اسرار آن روز شوم را بهتر از هر کسی می‌داند، اینک از جانب روح گردآفرید موظف شده تا پرده از آن راز بزرگ بردارد.
کارگاه نمایش نیز از هفتم آذرماه ساعت ۱۹:۳۰ میزبان نمایش «سالومه» به نوشته و کارگردانی بابک پرهام با مدت زمان ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان خواهد بود؛ در این نمایش نکیسا عقبایی به‌عنوان تنها بازیگر نمایش به ایفای نقش می‌پردازد. امیر شفیعی به‌عنوان مشاور و علی‌رضا آل داوود نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در کنار کارگردان حضور دارند.
این نمایش درباره عشق نافرجام «سالومه» دختر هرودیاست که در زندان، دل‌باخته صدای یحیی تعمید دهنده می‌شود، اما با طرد شدن از سوی یحیی، کینه او را به دل می‌گیرد و از پدر درخواست سرِ بریده یحیی را می‌کند.
از روز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه،‌ نمایش «یک ملاقات ساده» نوشته و کاری از جواد تولمی ساعت ۱۶:۳۰ با مدت زمان ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان در کافه‌تریای اصلی تئاترشهر به صحنه رفته است؛ در این نمایش سبا سلیمانی، عباس علی‌رضا و مطهره قدسی‌زاده ایفای نقش می‌کنند. «یک ملاقات ساده» نمایشی است بر پایه روابط و مناسبات بینانسلی با رویکردی روان‌شناسانه که به اختلافات و شکاف بین دو نسل و گسست خانواده می‌پردازد.
نمایش «من نوید نیستم» به نوشته و کارگردانی علی خوشرو نیز از روز جمعه ۲۶ آبان‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ با مدت زمان ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان در کافه تریای سالن چهارسو به صحنه رفته است؛ این نمایش درباره انتظار یک بازیگر تئاتر برای دیدن نوید محمدزاده است و در آن علی خوشرو به‌عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کند.
نمایش «وداد شکافه‌زن » به نوشته و کارگردانی علی‌رضا دهقانی از هشتم آذرماه در سالن قشقایی تئاترشهر به صحنه می‌رود.
این نمایش برگرفته از «هفت پیکر» نظامی است و در آن ماندانا عبقری‌، حمیدرضا فراهانی، ‌جواد اینانلو و زهرا غفاری به ایفای نقش می‌پردازند.
این نمایش درباره وداد، کنیز بارگاه بهرام گور است که بهرام از او می‌خواهد برایش افسانه بخواند؛ وداد با خنیاگری و مضحکه‌‌سازی مطربان درگاه و با تلفیق زبان کلاسیک و ادبیات امروز، هفت حکایت از صبر، راست‌گویی، عفت، دانایی، عزت نفس، نکوهش طمع و نجابت را برای بهرام گور روایت می‌کند و ...
این نمایش ساعت ۲۰ با مدت زمان ۷۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۳۰ هزار تومان به صحنه خواهد رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی