[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه نان پاسکا ، روزنامه شیراز نوین

نان پاسکا یکی از انواع نان‌های سنتی اوکراین است که معمولاً در مناسبت‌هایی مانند اعیاد درست می‌شود؛ برای مشاهده آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه نان پاسکا در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم نان پاسکا
شیر ولرم: ۱ پیمانه
تخم‌مرغ: ۲ عدد
شکر: یک‌دوم پیمانه
رنده پوست لیمو: ۱ قاشق چای‌خوری
کره ذوب‌شده:۵۰ گرم
آرد نان فانتزی: ۴ پیمانه
کشمش پلویی: ۱ پیمانه
مواد مایه خمیر
آب ولرم: ۱ پیمانه
مایه خمیر فوری: ۲ قاشق چای‌خوری
شکر: ۲ قاشق چای‌خوری
مواد رومال
زرده تخم‌مرغ: ۱ عدد
آب: ۱ قاشق چای‌خوری

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه نان پاسکا در ابتدای کار کشمش‌ها را درون یک کاسه حاوی آب می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم خیس بخورند، سپس آب ولرم را به همراه مایه خمیر فوری و شکر درون یک کاسه کوچک با هم ترکیب می‌کنیم.
 مرحله دوم
در این مرحله روی کاسه را پوشانده و آن را به مدت ۱۰ دقیقه کنار می‌گذاریم تا خمیرمایه فعال شود. در ادامه تخم‌مرغ‌ها را به همراه کره، شکر و رنده پوست لیمو درون یک کاسه بزرگ ریخته و با هم ترکیب می‌کنیم.
 مرحله سوم
حالا شیر را به همراه خمیرمایه فعال‌شده به کاسه اضافه کرده و مواد را کمی مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شوند. آرد را درون الک ریخته و به صورت کنترل‌شده روی مواد الک می‌کنیم، سپس مخلوط می‌کنیم تا خمیر جمع شود.
 مرحله چهارم
پس از اینکه دیگر خمیر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم و در ادامه کشمش را آبکشی کرده و پس از خشک کردن به خمیر اضافه می کنیم. حالا هم در حدی خمیر را ورز می‌دهیم که کشمش درون خمیر پخش شود.
 مرحله پنجم
در این مرحله یک کاسه مناسب را چرب کرده و خمیر را درون کاسه قرار می‌دهیم، سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت یک تا دو ساعت استراحت می‌دهیم تا حجم خمیر تقریباً 2 برابر شود.
 مرحله ششم
پس از گذشت این زمان، خمیر را کمی ورز می‌دهیم تا هوای اضافی آن گرفته شود، سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم. در ادامه خمیر را درون یک قالب با قطر ۲۵ سانتی‌متر قرار داده و روی آن را به شکل دل‌خواه تزیین می‌کنیم.
 مرحله هفتم
در این مرحله روی خمیر را رومال کرده، قالب را درون فر قرار داده و اجازه می‌دهیم نان به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه به طور کامل بپزد. سپس گریل را روشن می‌کنیم تا روی نان طلایی شود. در نهایت نان را با کره و عسل سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی