[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بهترین شروع ملوان در تاریخ لیگ برتر، روزنامه شیراز نوین


شکست دادن هوادار تهران باعث تداوم روند درخشان ملوان بندرانزلی در لیگ بیست‌وسوم شد.
به گزارش فوتبال 360، ملوانی‌ها فصل گذشته و بعد از آنکه توانستند به جمع تیم‌های سطح اول فوتبال ایران بازگردند به سختی توانستند سهمیه خود در لیگ برتر را حفظ کنند. بعد از تغییر و تحولات بنیادی در کادر مدیریت و فنی باشگاه ملوان، انزلی‌چی‌ها آخرین تیمی بودند که برای حضور در لیگ بیست‌وسوم تکلیف کادرفنی خود را مشخص کردند و مهدی تارتار به‌عنوان سرمربی جدید ملوان منصوب شد. با توجه به تأخیر در شکل‌گیری تیم، خوش‌بین‌ترین هواداران ملوان هم تصور نمی‌کرد تیمش در شروع فصل جدید در کورس مدعیان باشد، اما حالا این اتفاق رخ داده است.
شاگردان مهدی تارتار تا پیش از شروع فیفادی ماه نوامبر در 10 مسابقه توانسته بودند 16 امتیاز کسب کنند؛ آن‌هم در حالی‌که متوقف‌کردن پرسپولیس و شکست دادن سپاهان در کارنامه سفیدپوشان شمالی به چشم می‌آمد. ملوانی‌ها برای تداوم روند درخشان خود در لیگ بیست‌وسوم به تهران سفر کرده بودند و امید داشتند که بتوانند هوادار را از پیش بردارند و اولین پیروزی‌شان در تاریخ لیگ برتر را برابر این تیم جشن بگیرند که این مهم برای ملوانی‌ها محقق شد و توانستند با دست پر به خانه بازگردند.
سفیدپوشان اولین پیروزی‌ خود در تاریخ لیگ برتر را جشن گرفتند؛ آن‌هم در حالی‌که 3 امتیاز به ‌دست‌آمده برابر هوادار تهران که با گل پدرام قاضی‌پور در کارنامه ملوان در لیگ بیست‌وسوم ثبت گردید، باعث شد تا شاگردان مهدی تارتار بهترین شروع ملوان در تاریخ لیگ برتر را رقم بزنند. آنها در 11 بازی ابتدایی‌ خود موفق به کسب 19 امتیاز شده‌اند که این میزان امتیاز کسب‌شده در طول 11 مسابقه در تاریخ لیگ برتر بی‌سابقه است و حالا آنها خود را در رتبه دوم جدول رده‌بندی می‌بینند.
ملوانی‌ها در حال حاضر در رتبه دوم جدول هستند و اگر ذوب‌آهن برابر استقلال نتواند به پیروزی برسد، شاگردان مهدی تارتار هفته یازدهم لیگ برتر را در رتبه دوم به پایان خواهند برد که دستاورد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. سفیدپوشان در ادامه فصل امیدوارند که بتوانند رکورد بیشترین امتیاز ملوان در یک فصل را هم بشکنند و به روزگار تاریخی خود ادامه بدهند؛ هرچند که مسیر پر پیچ و خمی در انتظار شاگردان تارتار است و آنها برای حفظ جایگاه خود در بین مدعیان، روزهای سختی را در پیش دارند.
شاگردان مهدی تارتار که در حال حاضر بهترین شروع تاریخ ملوان در لیگ برتر را رقم زده‌اند، رؤیاهای بزرگتری را در سر می‌پرورانند؛ آنها که امید دارند بتوانند موقعیت خود در کورس مدعیان بالای جدول را حفظ کنند به دنبال آن هستند تا بتوانند رکورد بیشترین امتیاز ملوان در تاریخ لیگ برتر را جابه‌جا کنند که رسیدن به این مهم، رؤیایی دور از دسترس اما شدنی برای انزلی‌چی‌هاست. در لیگ دهم و در حالی‌که مسابقات با حضور 18 تیم برگزار می‌شد، ملوانی‌ها بیشترین امتیاز خود در تاریخ لیگ برتر را با کسب 48 امتیاز در 34 مسابقه به ‌ثبت رساندند.
انزلی‌چی‌ها در لیگ سیزدهم که با حضور 16 تیم برگزار شد، توانستند بعد از انجام 30 مسابقه، 44 امتیاز کسب کنند و حالا برای شکستن این رکورد شاگردان مهدی تارتار نیاز دارند که بتوانند در 19 بازی باقی‌مانده در لیگ بیست‌وسوم، 25 امتیاز کسب کنند. میانگین امتیازگیری ملوان در 11 هفته ابتدایی فصل جاری لیگ برتر، 1.72 امتیاز از هر مسابقه بوده و اگر این میانگین را شاگردان تارتار در ادامه فصل حفظ کنند، آنها می‌توانند رکورد بیشترین امتیاز تاریخ ملوان در لیگ برتر را هم بشکنند و فصل رؤیایی خود را با یک تاریخ‌سازی دیگر دنبال کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی