[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ممیزی املاک در ریل اصلی خود قرار گرفته است، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز با بیان اینکه ممیزی املاک به عنوان یک پروژه سخت و زمان‌بر امروزه به نتیجه رسیده است، گفت: این پروژه در ریل اصلی خود قرار گرفت و پیشرفت چشمگیری را از انجام این پروژه شاهد هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، در خصوص تشریح گزارش ممیزی املاک شهرداری شیراز از سوی مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری اظهار کرد: یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق تکالیف شورای ششم در خصوص ممیزی املاک شهرداری در یک بازه زمانی مشخص بود.
وی افزود: پروژه ممیزی املاک سالیان متمادی مغفول مانده بود که طی یک دهه گذشته به عنوان تکلیف در سرفصل‌های بودجه لحاظ شد. 
شهردار شیراز با اشاره به اینکه انجام و تکمیل ممیزی املاک در شورای ششم بار دیگر به شهرداری تکلیف شد، عنوان کرد: این تکلیف به شهرداری در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد و حوزه مالی و اعتباری و املاک با انتخاب یک مدیر ممیزی املاک این مهم را در دستور کار اجرایی قرار داد.
اسدی ادامه داد: ممیزی املاک به عنوان یک پروژه سخت و زمان‌بر امروزه به نتیجه رسیده است و این پروژه در ریل اصلی خود قرار گرفت و پیشرفت چشمگیری را از انجام این پروژه شاهد هستیم.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز نیز در ادامه به تشریح گزارش عملکرد ممیزی املاک شهرداری شیراز پرداخت و تصریح کرد: این پروژه یکی از مصوبات شورای ششم است که پس از دو سال گزارش آن ارائه می‌شود. 
امید گشتاسبی با بیان اینکه آخرین ممیزی املاک در شهر شیراز مربوط به سال ۱۳۷۵ بوده است، اضافه کرد: از سال ۱۳۸۶ که شهرداری الکترونیک آغاز به کار کرد، ۳۰ درصد پرونده‌ها به صورت مستمر ممیزی املاک صورت می‌گیرد و از سوی دیگر طبق قانون عمران و نوسازی شهری، شهرداری‌ها مکلف هستند هر پنج‌ سال یک بار ممیزی املاک شهری را انجام دهند.
وی ادامه داد: شهرداری شیراز در دوره جدید بر اساس دستورالعمل شورای ششم، شروع به تجهیز و اقدام به ممیزی املاک در سطح شهر کرده است. 
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز با اشاره به اینکه بر اساس این مصوبه، سه هدف و ۳ مرحله کاری برای ممیزی املاک شهرداری ترسیم شد، خاطرنشان کرد: تکمیل و شناسایی املاک به عنوان اولین هدف، رصد تخلفات املاک و ارجاع پرونده‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ و وصول مطالبات شهرداری به عنوان دومین هدف و ارائه قبوض نوسازی به عنوان منبع درآمد شهرداری در سه هدف در نظر گرفته شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی