[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شیراز پویاترین شهر فوتبال ایران!، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار - گروه ورزش
چند سالی است که شهر شیراز در سطح اول کشور تیم‌داری نمی‌کند و در لیگ برتر تیمی ندارد. آخرین نماینده شهر بزرگ شیراز فجر شهید سپاسی بود که پس از ۹ سال دوری از لیگ برتر یکسال ناموفق مهمان لیگ برتر بود و با سقوط مجدد باز این شهر را بدون نماینده در لیگ برتر کرد. شاید در نگاه اول به نظر برسد وضعیت فوتبال این شهر اصلاً خوب نیست.
اما یک آمار جالب و عجیب شهر شیراز را در ایران منحصر و شاخص کرده است و آن هم تعداد تیم‌های شیرازی در مسابقات کشوری می‌باشد که شیراز را جزو فعال‌ترین و پویاترین شهرهای فوتبالی ایران کرده است و پرورش این همه استعداد می‌تواند نویدبخش شکوفایی فوتبال این شهر در آینده نه چندان دور باشد.
۲۱ تیم از شیراز در فصل جاری ۴۰۲ -۴۰۳  در تمام رده‌های سنی در مسابقات لیگ برتر و لیگ یک کشور  شهر شیراز را تبدیل به پویاترین شهر فوتبالی در ایران کرده است.
ایمان سبز، وصال، آرمان، خلیج فارس، پاس شیراز ۵ تیم شیرازی رده نونهالان  در لیگ برتر کشور هستند، در رده نوجوانان در لیگ برتر کشور هم ۳ تیم پاس شیراز، پارسا مهر و خلیج فارس حضور دارند. در لیگ برتر رده جوانان زیر ۱۸ سال کشور هم تیم پیشگامان شیراز، قهرمان دوره گذشته ایران حضور دارد. در رده جوانان لیگ‌ برتر کشور هم دو تیم ایمان سبز و پیشگامان و در همین رده جوانان در لیگ یک کشور هم تیم وفایی نماینده‌های شهر شیراز هستند.
در رده امید، ایمان سبز، نماینده شایسته شیراز در لیگ برتر کشور است و در همین رده امید سه تیم فجر شهید سپاسی، شهر راز و طلایه نماینده‌های شیراز در لیگ دسته اول کشور می‌باشند.
شیراز در رده بزرگسالان و در دسته سوم هم سه نماینده دارد؛ پرسپولیس شیراز، ایمان سبز و عقاب، سه تیم شیرازی در زیر گروه دسته سوم‌ می‌باشند و بالاخره دو تیم فجر شهید سپاسی و شهر راز هم دو تیم اول شیراز در رقابت‌های دسته اول کشور هستند.
جالب اینجاست که تمام این تیم‌ها زیر نظر مربیان شایسته و بومی استان و شهر شیراز در مسابقات شرکت کرده‌اند که در بین آنها نام مربیان باتجربه و همچنین مربیان جوان و آینده‌داری به چشم می‌خورد که همگی در رشد و تربیت نسل جوان و آینده شهر شیراز سهیم هستند.
مهدی رجب‌زاده و ستار زارع در رأس تیم‌های بزرگسالان فجر شهید سپاسی و شهر راز با کادری از مربیان بومی مثل رحیم خدایاری، فرحی، حسین ریاستی در فجر شهید سپاسی و اسماعیل زارع، محمد مطوری و حسین غلامی در شهر راز با مدیریت فنی مهرداد شکاری در این تیم و مربیان بزرگ دیگری از جمله جلیل دوران و محسن نیسانی در امیدهای فجر شهید سپاسی تا جمشید غدیری  و علی نصیری در تیم جوانان پیشگامان و امین شهیدزاده، مربی جوان و آینده‌دار ایمان سبز که در رده‌های بزرگسالان، امید و جوانان این باشگاه فعالیت دارد، رشید طهماسبی در پرسپولیس شیراز، رضا بداغی در عقاب و سایر مربیان جوان و آینده‌داری از جمله محمد صادقی در امیدهای  طلایه، حسن زندی در امیدهای شهر راز، صفر صفرزاده جوانان زیر ۱۸ سال پیشگامان، مسلم زره پوش در نوجوان‌ پاس، ابراهیم پالیزوان و علی قربانی در نوجوانان پارسا مهر و خلیج فارس، مجید حقوقی در وفایی، امین قاسمیان در نونهالان پاس، رحمانی در نونهالان ایمان سبز، مسعود خرسندی در وصال، علمی در آرمان و ناصری در نونهالان خلیج فارس از جمله مربیان فعال و شایسته هستند که در حال حاضر در این تیم‌ها فعالیت دارند و چه بسا سایر مربیان شایسته شیرازی هم هستند که بیرون از گود رقابت می‌باشند.
حضور پرشمار این‌همه تیم‌های فعال و مربیان شایسته در یک شهر شاید کمتر مورد توجه کسی قرار گرفته باشد، ولی با یک مدیریت صحیح و بهره گرفتن از این استعدادها در تیم‌های بزرگسالان در آینده نزدیک می‌تواند شهر شیراز را به قطب فوتبال ایران معرفی کند؛ به شرطی که در قبال این همه استعداد و تیم ورزشی امکانات و زیرساخت‌های مناسبی هم برای شیراز تهیه و آماده شود و تیم‌های بزرگسالان هم از این استعدادها در تیم‌های شهر خود استفاده کرده و بهره ببرند.
اما در این میان نباید از کار خوب هیئت فوتبال شیراز هم به سادگی گذشت؛ جایی که باید برنامه‌ریزی میزبانی این‌همه رقابت در سطح کشور و حتی مسابقات استانی و شیراز در همه رده‌های سنی را به عهده بگیرد و الحق تا اینجای کار با کمترین امکانات و تنها سه زمین و استادیوم ورزشی حافظیه، ورزشگاه شهید دستغیب و بعثت شیراز توانسته تا اینجای فصل میزبان شایسته‌ای برای تیم‌های شیرازی باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی