[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فضای مناظرات را در دانشگاه باز کنید ، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: دانشگاه زنده و پویا، منجر به جامعه زنده و رشدیافته می‌شود. به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، اسماعیل قزل‌سفلی در حاشیه جلسه کمیسیون دانشجویی که در آستانه ۱۶ آذر و روز دانشجو برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: امام عظیم‌الشأن راحلمان نکته راهبردی و کلیدی‌ای را فرمودند که دانشگاه مبدأ همه تحولات و دانشجو محور همه تحولات است و ما به عنوان متولیان امر در دانشگاه‌ها بایستی به این نکته توجه کنیم. اگر دانشجو برنامه‌ای ارائه نمی‌دهد، درخواستی ندارد یا غلیانش را در محیط دانشگاه ابراز نمی‌کند، بایستی به فکر فرو رویم که چه فضای جدیدی جایگزین این شور و نشاط دانشگاه و فعالیت‌های دانشجویی شده است. بخشی از این مسئله حوزه فضای مجازی‌ است و همه دانشگاه‌ها باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: باید تشکل‌های دانشجویی که پرچم‌دار فعالیت‌های دانشجویی هستند را به منظور تحرک و فعالیت بیشتر مرتباً کنار یکدیگر قرار دهیم تا آنها با نقش‌آفرینی جنبشی که ایفا می‌کنند، دانشگاه‌ها را پویا و فعال نگه دارند؛ پویایی و فعال بودن دانشگاه به داشتن برنامه‌های جنبشی و چالشی‌ است. هرچقدر درون دانشگاه چالش باشد، آن دانشگاه، دانشگاه زنده و پویایی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه دانشگاه اگر ساکن باشد بعداً تبعاتش را در حوزه اجتماعی باید جست‌وجو کرد، افزود: دانشگاه نباید سیاست‌زده باشد، اما بایستی حتماً سیاسی باشد. دانشگاه بایستی نسبت به تمام مسائل داخلی و حتی حوزه بین‌الملل موضع داشته باشد. ما مسئولان امر نیز باید بستر را برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی فراهم کنیم. خدا از ما نگذرد که فکر می‌کنیم هرچه دانشگاه آرام‌تر باشد، مدیریتمان قوی‌تر است.
قزل‌سفلی با اشاره به اهمیت انتخابات اسفندماه بیان کرد: اکنون که ما در آستانه بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و اولویت‌دارترین رویداد سیاسی کشور یعنی ۱۱ اسفند قرار داریم، دانشگاه، دانشجو و البته تشکل‌های دانشجویی نقش برجسته‌ای برای فراهم کردن حضور گسترده مردم در انتخابات دارند. معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس با برشماری اهمیت ۱۶ آذر بیان کرد: مناظره‌های دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی و تربیون‌های آزاد دانشجویی از جمله برنامه‌هایی است که معمولاً تشکل‌های دانشجویی به دنبال اجرای آن هستند و مسئولان دانشگاه می‌بایست بسترهای لازم را در این زمینه به وجود بیاورند و حمایت‌های لازم را برای ایجاد شور و نشاط دانشجویی فراهم کنند.
وی ادامه داد: هرچقدر بیشتر مباحث را به سمت مناظرات دانشجویی و استادی ببریم، قطعاً جمع‌های دانشجویی رشد بیشتری خواهند ‌کرد؛ همان چیزی که حضرت آقا به آن اشاره کردند و فرمودند کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها راه بیندازید. باید بستر فضای حقیقی فعالیت‌های دانشجویی را بیش از گذشته برای دانشجو فراهم کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ادامه گفت: حس استکبارستیزی باید همواره در دانشجویان تقویت شود و در تمام فضای دانشگاه بایستی ماهیت و جایگاه روز دانشجو تبلیغ و تبیین شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی