[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تقویت سرمایه‌گذاری در بعد فرهنگی ، روزنامه شیراز نوین

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم، آسیب‌شناسی مستمری در حوزه‌های مختلف مرتبط با بحث اقتصاد استان صورت گرفته است و عملاً ما در دو بخش اقتصاد و سرمایه‌گذاری تحت عنوان بازار، تنظیم بازار، صادرات و واردات، جذب سرمایه‌گذاری و حوزه اشتغال، برنامه‌هایی را خدمت استاندار فارس ارائه دادیم و نهایتاً به یک مدل تحت عنوان قرارگاه جهادی اقتصاد و سرمایه‌گذاری کوثر رسیدیم. خادمی از تشکیل ۱۰ کارگروه در قرارگاه جهادی اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان خبر داد و یکی از اهداف آن را توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در تمامی نقاط استان عنوان کرد.
مهدی خادمی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در کنار رفع مسائل و مشکلاتی که حاکمیت به عنوان یکی از شرح وظایف اصلی دنبال می‌کند و بحث اقتصادی به عنوان اولویت اول دستگاه‌های اجرایی تکلیف شده است، اظهار کرد: به‌طور کلی در استان‌ها، معاونت‌های هماهنگی در حوزه اقتصادی به عنوان نماینده حاکمیت، مسئولیت هماهنگی شرح وظایف اقتصادی همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها را به عهده دارند. وی افزود: انتظار می‌رود که مسائل و مشکلات عمده اقتصادی و پیگیری رشد شاخص‌های توسعه استان را معاونان هماهنگی شورای اقتصادی دنبال کنند. از ابتدای دولت سیزدهم، آسیب‌شناسی مستمری در حوزه‌های مختلف مرتبط با بحث اقتصاد استان صورت گرفته است و عملاً ما در دو بخش اقتصاد و سرمایه‌گذاری تحت عنوان بازار، تنظیم بازار، صادرات و واردات، جذب سرمایه‌گذاری و حوزه اشتغال، برنامه‌هایی را خدمت استانداری ارائه دادیم و نهایتاً به یک مدل تحت عنوان قرارگاه جهادی اقتصاد و سرمایه‌گذاری کوثر رسیدیم.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: پیشنهادات ما در یک کارگروه ویژه به صورت تخصصی رسیدگی شد و نهایتاً پذیرفته شد که بحث اقتصادی استان را با محوریت همین قرارگاه پیش ببریم.
خادمی در ادامه از تشکیل ۱۰ کارگروه در این قرارگاه سرمایه‌گذاری با اهداف مهم فرهنگی خبر داد و گفت: کارگروه‌ استعدادیابی، کارگروه سرمایه‌گذاری، کارگروه ماده ۳۳ که موضوع پایش و پالایش اراضی واگذار شده به سرمایه‌گذاران را دنبال می‌کند، کارگروه احیای واحدهای راکد، کارگروه دیپلماسی اقتصادی، کارگروه دانش‌بنیان‌ها، کارگروه‌ امور شهرستان‌ها، کارگروه دستیار مردمی انصار و کارگروه رسانه و فضای مجازی، ۱۰ گروهی هستند که در قرارگاه جهادی اقتصادی و سرمایه‌گذاری کوثر فعال خواهند بود. گفتنی است سومین همایش منطقه‌ای و شهرستانی با موضوع توسعه اقتصادی، با میزبانی شهرستان فسا در ماه جاری برگزار خواهد شد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی