[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

دسترسی آسان کودکان کم‌شنوا و ناشنوا به مراکز تشخیصی ، روزنامه شیراز نوین


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به پوشش 95 درصدی غربالگری شنوایی در نوزادان متولد شده در جمعیت تحت پوشش دانشگاه، از راه‌اندازی مراکز تشخیصی و توان‌بخشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر«عباس رضاییان‌زاده» با بیان اینکه کم‌شنوایی و تعداد افراد مبتلا به آن در جهان به شدت در حال افزایش است، افزود: بیشتر افراد کم‌شنوا در جهان، دسترسی به خدمات مناسب درمانی و توان‌بخشی ندارند و در صورتی که به کم‌شنوایی رسیدگی نشود، پیامدهای گسترده‌ای در زندگی افراد ایجاد می‌شود و هزینه زیادی را به دولت‌ها و خانواده‌ها تحمیل می‌کند. او ادامه داد: در همین راستا پیگیری‌های لازم به منظور راه‌اندازی مراکز توان‌بخشی شنیداری در مراکز درمانی با همکاری معاونت درمان و دانشکده توان‌بخشی انجام شده است.
دکتر رضاییان‌زاده با اشاره به تسهیل دسترسی خانواده‌های دارای کودک نیازمند به خدمات توان‌بخشی کم‌شنوایی با اجرای این طرح، گفت: با هدف کاهش بار مراجعات بیماران به مرکز استان و به منظور ارائه خدمات گفتاردرمانی و تربیت شنیداری به کودکان دریافت‌کننده سمعک و کاشت حلزون، مراکز ارائه‌دهنده خدمت در شهرستان‌های قطب راه‌اندازی می‌شود.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی