[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نبرد پارسیان، روزنامه شیراز نوین

نبرد پارسیان

بن‌مایه‌های اصلی جنگ ترکیبی بر مبنای بحران هویت و ایران‌هراسی استوار هستند. در رسانه‌های جهانی تصویری راستین و آیینه‌وار از تمدن، فرهنگ، تاریخ و ارزش‌های ایرانی به نمایش در‌نمی‌آید و آنچه مردمان دور و نزدیک از ایران متصور می‌شوند، فرسنگ‌ها از حقیقت به دور است.
متأسفانه بسیاری از سم‌پاشی‌ها و سیاه‌نمایی‌های مزدوران در آوردگاه‌های جهانی به ثمر نشسته و این تصور نادرست در جامعه جهانی وجود دارد که ملت بزرگ ایران از تمدن، فرهنگ، تکنولوژی و بسیاری دیگر از بارقه‌های تکاملی بازمانده و هنوز اهالی کلان‌شهرهای ایران در دوران بدوی به سر می‌برند.
این سیاه‌نمایی مزورانه بنا بر دلایلی موفقیت‌آمیز بوده است. نخست آنکه شبکه‌های متخاصم از مؤثرترین تکنیک‌های جذب مخاطب و رسوخ به ضمیر آگاه و نهان مخاطبان بهره می‌برند و آداب مخاطب‌مداری را با بررسی‌های روان‌شناسانه به خوبی آموخته‌اند.
دوم آنکه بسیاری از رسانه‌های وطنی در جبهه مخاطب‌مداری همچنان سنتی، منفعل، عاری از خلاقیت و جاذبه عمل می‌کنند و نتوانسته‌اند با سیر تحولات رسانه‌های جهانی که هر لحظه مؤلفه‌های آن به‌روزآوری می‌شود، همگام شوند.
نتیجه کار چنان شده که جهانیان آنچنان که شایسته است، با مظاهر اعتقادی، تمدنی، فرهنگی و ارزشی ایرانیان آشنا نیستند و با تماشای اتفاقی سکانسی از فرازهای این سرزمین دیرینه، اظهار شگفتی می‌کنند. به همین دلیل باید جهانیان را به انحای مختلف به ایران فراخواند و آنها را با فرهنگ غنی و دیرینه‌ای که در این دیار بر فرازهای ارزشی استوار است، آشنا کرد.
مؤلفه‌های گردشگری در کشاکش جنگ نرم ترکیبی جایگاه ویژه‌ای دارند. در کشور پهناور ایران، رویدادها و مناسبت‌های بی‌شماری وجود دارد که برای گردشگران خارجی جاذبه‌های فراوانی دارد. اگر گردشگران برون‌مرزی به ایران بیایند، با کرانه‌های صلح‌دوستی، مهمان‌نوازی، اندیشه‌ورزی و کیفیت زندگی ایرانیان از نزدیک آشنا می‌شوند و دیگر توطئه‌های ایران‌هراسی در عرصه جنگ نرم ترکیبی راه به جایی نخواهد برد.
در پرتو حضور گردشگران خارجی است که نرخ تورم، تولید ناخالص ملی، اشتغال، خط فقر، شاخص فلاکت و مهم‌تر از همه سرانه اقتصادی کشور به سوی مرزهای ایدئال رهسپار خواهد شد و درآمدهای گردشگری جایگزین مطمئن و مستدامی برای ارزهای نفتی و مالیات‌ستانی می‌شوند.
در این میان، سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس شیراز و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، فرصت ارزنده‌ای برای نقش‌آفرینی در حوزه جنگ نرم ترکیبی است. برای موفقیت در این عرصه باید دولت و مدیریت شهری نقش پشتیبانی و تسهیلگری خود را برای حمایت از بخش خصوصی به کار گیرند تا در پرتو آن سرزمین دیرینه اسلامی در رأس مقاصد گردشگران خارجی قرار گیرد. با برخورداری از قطب‌ها و جذابیت‌های گردشگری در حوزه‌های مذهبی و اعتقادی، تاریخی و تمدنی، سلامت و درمان، ادبی و مشاهیر، طبیعی و ده‌ها جاذبه‌ای که برای گردشگران خارجی جذابیت فراوانی دارد، می‌توان در اوج تحریم‌های ناجوانمردانه تاب‌آوری کرد و در جبهه جنگ نرم پیروز شد. سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی شیراز فرصت ارزنده‌ای برای نقش‌آفرینی در جنگ نرم ترکیبی و برخورداری از درآمدهای گردشگری پایدار است. از پتانسیل‌های ارزنده گردشگری غافل 
نشویم. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی