[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دست‌فروشان منتقل می‌شوند ، روزنامه شیراز نوین

فرماندار شهرستان شیراز گفت: سامان‌دهی دست‌فروشان خیابان‌های شیراز از جمله زند، به صورت جدی در حال پیگیری است. لطف‌الله شیبانی روز چهارشنبه با اشاره به وجود دست‌فروشان خیابان زند، از پیگیری برای سامان‌دهی آنها خبر داد و گفت: حضور دست‌فروشان در خیابان زند شیراز سابقه‌ای چندین‌ساله دارد و شهرداری شیراز برنامه‌ای داشت تا دست‌فروشان سطح شهر شیراز به خصوص این خیابان مهم و تاریخی را با سامان‌دهی به محلی دیگر برای فروش اجناس منتقل کنند.
وی با تأکید بر اینکه فرمانداری شیراز برنامه مدون و کارشناسی شده از شهرداری می‌خواهد، افزود: پس از بررسی برنامه سامان‌دهی دست‌فروشان شهرداری شیراز، هماهنگی لازم با فراجا برای اجرایی شدن آن انجام شد.
این مسئول ادامه داد: دست‌فروشان چهارراه زند شیراز به دلیل اینکه از قدیم‌ در این محل مشغول دست‌فروشی هستند و بعضاً با مجوز و برخی حتی با همکاری بعضی از مغازه‌ها در این خیابان حضور داشتند، با سامان‌دهی مقاومت می‌کنند که در نهایت مقرر شد شهرداری شیراز با تمهیداتی این کار را انجام دهد.
شیبانی با تأکید بر اینکه هیچ دست‌فروشی حق آب و گل در خیابان‌های شیراز ندارد، اظهار کرد: این دست‌فروش‌ها طی سال‌های طولانی در خیابان‌های این شهر کاسبی کرده و برای همین باید برای سامان‌دهی تمام جوانب را در نظر گرفت.
وی اظهار کرد: طی حدود دو ماه گذشته تعداد زیادی از دست‌فروشان و وانت‌بارهای فروش میوه و... در تمام خیابان‌ها به خصوص محورهای اصلی شهر جمع‌آوری شدند.
فرماندار شیراز به اعتصاب روز سه‌شنبه کسبه خیابان زند شرقی در اعتراض به عدم جمع‌آوری دست‌فروشان اشاره کرد و گفت: با میانجیگری مؤثر اتاق اصناف و اتحادیه پوشاک، مشکل مغازه‌داران خیابان کریم خان زند شرقی رفع شد و آرامش به بازار بازگشت که بنا شد اصناف این خیابان مغازه‌های خود را باز کنند تا این مشکل به شیوه صحیح حل شود.
وی ادامه داد: چاره‌ای جز تدبیر، درایت و هم‌افزایی بین فراجا، شهرداری شیراز، اتاق اصناف و دیگر نهادها برای برخورد با دست‌فروشان زند شرقی یا سامان‌دهی آنها نداریم و فرمانداری شیراز پیگیر این موضوع خواهد بود.
شیبانی در پاسخ به اینکه برنامه شما درباره حضور جمع زیادی از دست‌فروشان در خیابان کریم خان زند غربی که مسبب ایجاد شلوغی پیاده‌رو و جلوگیری از تردد بیماران شده‌اند، چیست، گفت: در خیابان کریم خان زند غربی به کسی برای دست‌فروشی مجوز داده نشده است؛ بنابراین سد معبر شهرداری شیراز با کسانی که سابقه دست‌فروشی ندارند، برخورد جدی می‌کند. وی در پایان تأکید کرد: حضور دست‌فروشان در خیابان زند غربی را پس از بررسی با مطالبه‌گری از شهرداری شیراز پیگیری خواهیم کرد تا پس از رفع سد معبر، راه عبور و مرور مردم باز شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی