[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

وقایع فوریتی در اولویت پلیس ۱۱۰ می‌باشد ، روزنامه شیراز نوین

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: در هشت‌ماهه سال جاری، ۲میلیون و ۴۵۱هزار و ۲۸۵ تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است. سرهنگ محمد عبادی‌نژاد چهارشنبه در این‌باره در جمع خبرنگاران افزود: سامانه تلفنی ۱۱۰ با هدف خدمات‌رسانی سریع‌تر و بهتر، ارتقای امنیت و کسب رضایت مردم راه‌اندازی شده و می‌طلبد شهروندان با گزارش به موقع اخبار و اطلاعات، خود را در تأمین امنیت شریک سازند. وی افزود: با توجه به افزایش روزمره تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و تنوع و فراوانی مأموریت‌های فراجا، مأموریت‌های پلیس در این حوزه به بخش‌های فوریتی و غیرفوریتی تقسیم می‌شود. معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: مواردی همچون وقوع قتل، نزاع، درگیری، تصادفات، سرقت مسلحانه یا زورگیری، مرگ مشکوک، شرارت و موارد این‌چنینی از وقایع فوریتی و مواردی همچون سرقت‌های مربوط به زمان گذشته، جرائم مالی مانند خیانت در امانت، جعل اسناد و مواردی که نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتر یا هماهنگی قضایی دارند، از وقایع غیرفوریتی محسوب می‌شوند. عبادی‌نژاد گفت: شهروندان با توجه به این موضوع و فراوانی مأموریت‌های پلیس، از تماس‌های غیرضروری یا ایجاد مزاحمت و مشغول کردن تلفن ۱۱۰ خودداری کنند تا مأموران انتظامی بتوانند در اسرع وقت مأموریت‌های فوریتی را انجام دهند. وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در هشت‌ماهه سال جاری، ۲میلیون و ۴۵۱هزار و ۲۸۵ تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد، حدود ۴۰ درصد عملیاتی شده است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: مابقی تماس‌های برقرار شده با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در این بازه زمانی، راهنمایی و ارشاد یا مزاحمت و غیرقابل رسیدگی بوده است.
عبادی‌نژاد از فعالیت سامانه پیامکی ۱۱۰۷۱ برای ارتباط افراد ناشنوا و سخت‌گویش با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: این سامانه پیامکی در راستای ارائه خدمات انتظامی به افراد ناشنوا و سخت‌گویش راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات انتظامی به این افراد است.
وی افزود: در این رابطه شهروندانی که نیاز به حضور پلیس و امدادخواهی داشته باشند ولی امکان برقراری تماس و مکالمه برای آنها مقدور نباشد، می‌توانند با ارسال موضوع مورد نظر و آدرس خود به سامانه پیامکی ۱۱۰۷۱ از پلیس کمک خواسته و کاربران ۱۱۰ نیز با جدیت و تلاش مضاعفی برای رسیدگی به نیازهای این امدادخواهان عزیز عمل خواهند کرد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس در پایان ضمن تشکر از همکاری شهروندان فهیم و قانون‌مدار با پلیس، گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برای دریافت نیازهای پلیسی و همکاری اطلاعاتی شما، به صورت شبانه‌روزی آماده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی