[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نشانه‌های افزایش کلسترول خون چیست؟، روزنامه شیراز نوین

کلسترول بالا یک قاتل خاموش است؛ هیچ علامتی ندارد و در ابتدا روی بدن تأثیر نمی‌گذارد. متأسفانه تا زمانی‌که فرد علائم را به ‌طور واضح نبیند، آسیب ناشی از آن تا حد زیادی اتفاق افتاده است.
به گزارش مشرق، سطح کلسترول تام بالاتر از ۲۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر، افزایش یافته تلقی می‌شود؛ شما می‌توانید از روی برخی نشانه‌ها در بدن، پی به افزایش سطح کلسترول ببرید.
سنگینی در پاها
احساس سنگینی در پاها به‌ دلیل درد شدید ممکن است هشداری برای بررسی سطح کلسترول باشد؛ این وضعیت در ران یا ساق پا نیز دیده می‌شود. درد در حین راه ‌رفتن هم افزایش می‌یابد.
گرفتگی‌های مکرر
دوره‌های مکرر گرفتگی یا اسپاسم در اندام‌های تحتانی، به ‌ویژه در پاشنه پا و انگشتان پا معمولاً در افرادی‌که کلسترول بالا دارند، دیده می‌شود؛ این وضعیت به ‌دلیل شریان‌های آسیب‌دیده اتفاق می‌افتد. اسپاسم‌ها بیشتر در شب اتفاق می‌افتند.
سردی بی‌دلیل پاها
زمانی که هوا سرد است، سرمای پا را تجربه می‌کنیم، اما اگر بدون هیچ دلیلی دچار سردی پا می‌شوید، ممکن است کلسترول بالا مسئول آن باشد. این علامت را نادیده نگیرید و در اسرع وقت آزمایش خون انجام دهید.
تغییر رنگ پوست
به ‌دلیل گرفتگی عروق، جریان خون به قسمت‌های خاصی از بدن محدود می‌شود؛ اغلب این اثر در اندام تحتانی دیده می‌شود. تغییر رنگ پوست به ‌دلیل خون‌رسانی کمتر ناشی از کلسترول بالا اتفاق می‌افتد؛ هیچ تغییری در رنگ پوست را نادیده نگیرید.
تأخیر در بهبود زخم
اگر متوجه شدید که در بهبود زخمی که در اندام شما ایجاد شده است تأخیر وجود دارد، این نشانه گردش خون ضعیف است که می‌تواند به ‌دلیل سطح بالای کلسترول باشد. اگرچه ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد؛ از جمله دیابت. آزمایش خون می‌تواند به تشخیص این امر کمک کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی