[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فناوری که از جعل صدای شما جلوگیری می‌کند، روزنامه شیراز نوین

یکی از توانایی‌های سیستم‌های هوش مصنوعی جعل عمیق توانایی شبیه‌سازی صدای افراد، حتی براساس یک فایل ضبط‌شده کوتاه از صدای اصلی است که می‌تواند برای مقاصد شرورانه مورد سواستفاده قرار بگیرد. با این‌حال، یک نرم‌افزار جدید به نام ضدجعل(AntiFake) می‌تواند به جلوگیری از وقوع آن کمک کند.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از نیواطلس، در سایر قابلیت‌های هوش مصنوعی از نسخه‌های جعلی صدای افراد به همراه ویدئوهای جعلی می‌توان به گونه‌ای استفاده کرد که به نظر برسد گویی یک سیاست‌مدار یا شخصیت مشهور چیزی را گفته که هرگز در واقعیت نگفته‌ است.
علاوه بر این مواردی وجود داشته که افراد تماس‌های تلفنی دریافت کرده‌اند که در آن صدای جعلی یکی از دوستان یا اعضای خانواده را شنیده‌اند که از آنها خواسته تا در اسرع وقت به دلیل شرایط اضطراری، پولی برای شخص واریز کنند. همچنین از صداهای جعلی می‌توان برای دور زدن سیستم‌های امنیتی تشخیص صدا استفاده کرد.
اگرچه در حال حاضر فناوری‌هایی طراحی شده‌اند که تشخیص دهند آیا صداهای ظاهرا قانونی جعل عمیق هستند یا خیر، طبق گزارش‌ها، آنتی‌فیک یکی از اولین سیستم‌هایی است که از تولید چنین جعل‌هایی در وهله اول جلوگیری می‌کند.
به طور خلاصه، این نرم‌افزار کار را با سخت‌تر کردن خواندن ویژگی‌های صوتی خاص در فایل ضبط‌شده صدای افراد توسط سیستم‌های هوش مصنوعی انجام می‌دهد.
نینگ ژانگ(Ning Zhang)، مخترع، استادیار علوم و مهندسی رایانه در دانشگاه واشنگتن در سنت لویی می‌گوید: این ابزار از روش هوش مصنوعی مخرب استفاده می‌کند که در ابتدا بخشی از نرم‌افزارهای مجرمان سایبری بود، اما اکنون ما از آن برای دفاع در برابر آنها استفاده می‌کنیم.
ما سیگنال صوتی ضبط‌شده را اندکی تخریب می‌کنیم؛ به اندازه‌ای که همچنان برای شنوندگان انسانی درست به نظر برسد، اما برای هوش مصنوعی کاملاً متفاوت باشد.
این بدان معنی است که حتی اگر یک جعل عمیق از روی یک فایل ضبط‌شده تغییریافته با آنتی‌فیک ایجاد شود، نتیجه شبیه صدای واقعی گوینده نخواهد بود. آزمایش‌های انجام‌شده تاکنون نشان داده‌اند که این فناوری بیش از ۹۵ درصد در جلوگیری از ایجاد جعل‌های عمیق مؤثر بوده است.
ژانگ می‌گوید: من نمی‌دانم در آینده در حوزه فناوری تولید صدا با هوش مصنوعی چه اتفاقی رخ می‌دهد، زیرا ابزارها و قابلیت‌های جدید همیشه در حال توسعه هستند، اما من فکر می‌کنم استراتژی ما برای استفاده از روش‌های رقبا علیه آنها همچنان مؤثر خواهد بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی