[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

انصراف دو‌ نام بزرگ دیگر از هدایت والیبال ایران، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ورزش سه، چند روز قبل بود که مشخص شد جان لورنزو بلنجینی مذاکرات جدی خود را با فدراسیون والیبال بلغارستان آغاز کرده و احتمالاً هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده خواهد گرفت. بلنجینی گزینه اول هدایت تیم ملی در بین گزینه‌های خارجی بود، اما وضعیت نابسامان فدراسیون باعث شد که آوردن او تقریباً غیرممکن شود.
چهار گزینه خارجی برای هدایت تیم ملی والیبال ایران معرفی شده بودند که عملاً بلنجینی از این جمع کنار رفت. اما حالا و با توجه به این اوضاع عجیب و غریب فدراسیون والیبال دو گزینه خارجی دیگر فدراسیون نیز انصراف خود را از حضور در ایران اعلام کرده‌اند.
در همین راستا مدیر برنامه‌های ولادمیر آلکنو و روبرتو پیازا در گفت‌وگویی اختصاصی با ورزش سه اعلام کرد: «مذاکرات فدراسیون والیبال ایران با این گزینه‌ها متوقف شد و دیگر فکر نمی‌کنم بتوان مذاکرات را ادامه داد، چون در نوامبر مربیان حرفه‌ای برنامه سال آینده خود را می‌بندند و با این شرایط فکر کردن به گزینه‌ای غیرممکن است. انرژی خوبی برای به توافق رسیدن گذاشتیم و تا حد زیادی نزدیک شدیم، ولی  امروز این توافق دورترین فرضیه ممکن است.»
او در ادامه گفت: درخصوص پیازا هم باید بگویم که در حال حاضر دیگر تمرکز این مربی بر روی تیم باشگاهی است و برنامه‌ریزی خود را برای صعود به المپیک پاریس با تیم ملی هلند آغاز کرده است؛ از این شرایط متأسفم و امیدوارم دوباره روزهای خوبی را برای والیبال ایران ببینم.
به این ترتیب از بین گزینه‌های خارجی باقی‌مانده تیم ملی والیبال فقط ویتال هاینن باقی می‌ماند که او هم احتمالاً با این آشتفگی فدراسیون والیبال ترجیح خواهد داد تمرکز خود را روی تیم باشگاهی و البته تیم ملی والیبال زنان آلمان بگذارد. حالا می‌توان گفت که اگر وضعیت فدراسیون مشخص شود سعید معروف گزینه نهایی فدراسیون خواهد بود، تازه اگر این اسطوره والیبال ایران هم قبول کند با این وقفه به وجودآمده و شرایط پیچیده هدایت تیم ملی را هم بر عهده بگیرد. این را هم اضافه کنیم که سعید معروف نیز با این شرایط شانس بستن یک کادر فنی خوب مثل کار با ولادیمیر آلکنو را از دست داده است. پکیج همه این‌ها در دو کلمه خلاصه می‌شود: نابودی والیبال!
نکته جالب ماجرا اینکه با توجه به اخبار و مصاحبه‌های منتشرشده محمدرضا داورزنی با همه این مربیان خارجی تقریباً به توافق رسیده بود و شاید اگر فدراسیون به این روز نمی‌افتاد حالا سرمربی تیم ملی هم مشخص شده بود.
با این اوضاع و احوال دیگر حضور یک مربی باکیفیت خارجی در تیم ملی والیبال ایران تقریباً محال شده است. وضعیت والیبال ایران این روزها در تاریخ این رشته بسیار بی‌سابقه است و معلوم نیست وزارت ورزش به‌عنوان متولی ورزش کشور تا کی قرار است این ورزش پرطرفدار را در بلاتکلیفی نگه دارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی