[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

عملیات جهادی در محور جنوب‌شرقی ، روزنامه شیراز نوین

در بازدید مدیریت شهری از پروژه بزرگ‌راه سردار شهید استوار و پل مولوی، جمعی از کارگران و دست‌اندرکاران این پروژه بزرگ‌مقیاس شهری تجلیل شدند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، در بازدید مدیریت شهری از پروژه بزرگ‌راه سردار شهید استوار و پل مولوی، جمعی از کارگران و دست‌اندرکاران این پروژه بزرگ‌مقیاس شهری تجلیل شدند.
نقش ارزنده‌ بزرگ‌راه سردار شهید استوار در کاهش ترافیک و ایمن‌سازی جنوب‌شرقی شیراز 
شهردار کلان‌شهر شیراز در این بازدید گفت: دغدغه اصلی مدیریت شهری شیراز برطرف‌سازی دغدغه‌های شهروندان در حوزه‌های مختلف است.
محمدحسن اسدی اظهار کرد: بزرگ‌راه سردار شهید استوار در منطقه‌ای کم‌برخوردار در جنوب‌شرقی شیراز واقع شده و نقش ارزنده‌ای در کاهش ترافیک و ایمن‌سازی منطقه دارد.
وی با قدردانی از تلاش‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز در پیشبرد این پروژه بیان کرد: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با روحیه جهادی و انقلابی، تمامی توان خود را نسبت به اجرای این پروژه همت گماشته است.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز حمایت شورای اسلامی شهر را در پیشبرد پروژه‌های عمرانی مؤثر و راهگشا قلمداد کرد و افزود: پروژه بزرگ‌راه سردار شهید استوار به طول ۵.۵ کیلومتر و عرض ۸۰ متر در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.
بنا به اظهار شهردار کلان‌شهر شیراز، این پروژه علاوه بر کارکردهای ترافیکی، نقش ارزنده‌ای در ایمن‌سازی مسیر داشته و به‌واسطه اجرای آن وسایل حمل‌ونقل سنگین نیازی به عبورومرور از محورهای اصلی شهر ندارند.
معجزه عمرانی در اجرای پروژه بزرگ‌راه سردار شهید استوار
رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و مبارزه با فساد شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید از تلاش جهادی شهرداری در پیشبرد پروژه‌های عمرانی قدردانی کرد.
مهدی طاهری از اجرای این پروژه به‌عنوان یک معجزه عمرانی یاد کرد و افزود: پروژه بزرگ‌راه سردار شهید استوار در مدت بسیار کوتاه‌تری از برآوردهای اولیه به بهره‌برداری می‌رسد که نشان از کار و تلاش شبانه‌روزی سازمان عمران شهرداری شیراز دارد.
وی افزود: حجم عملیات خاکی و کارهای ابنیه فنی فراوانی در پروژه بزرگ‌راه سردار شهید شهید استوار وجود دارد و این در حالی است که اجرای پل مولوی نیز قبلاً انجام نشده بود و اکنون در مراحل پایانی است.
طاهری بیان کرد: بخش تملک پروژه بزرگ‌راه سردار شهید استوار را نباید نادیده گرفت که با هماهنگی منسجم دستگاه‌های متولی در شهرداری شیراز اجرایی شد.
رئیس کمیته شفافیت، صیانت از حقوق شهروندان و مبارزه با فساد شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تأکید بر این موضوع که در این پروژه جهادی کیفیت کار فدای سرعت نشده است، بیان کرد: اثر ترافیکی این پروژه در منطقه شرقی شیراز بسیار ارزشمند است.
کاهش بار ترافیکی ورودی شیراز از سمت شرق و بولوار مدرس
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز نیز از پیشرفت پروژه بزرگ‌راه سردار شهید استوار و پل مولوی خبر داد. علی‌حسین عباسی با اشاره به مراحل عمرانی پل مولوی اظهار کرد: عملیات بتن‌ریزی عرشه با حجم ۳۰۰ مترمکعب پایان پذیرفته و در مرحله بعد به احداث پیاده‌رو، پیش دال‌ها و نصب گارد ریل خواهیم رسید.
وی گفت: نوع سازه پل مولوی به صورت تیر پیش‌ساخته است که از ۵ دهانه تشکیل شده است. 
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون پیشرفت پروژه بزرگ‌راه سردار شهید استوار بیان کرد: این پروژه در قرینگی بزرگ‌راه حسینی الهاشمی در حال ساخت است و با بهره‌برداری از این پروژه بزرگ‌مقیاس عمرانی، شاهد بهبود شاخصه‌های محیط‌زیستی، رشد سرانه ایمنی، بهبود وضعیت حمل‌ونقل و مواردی از این دست خواهیم بود.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز هدف از اجرای این پروژه را کاهش بار ترافیکی ورودی شیراز از سمت شرق و بولوار مدرس اعلام کرد.
وی یکی از مراحل زمان‌بر پروژه سردار شهید استوار را مربوط به تملک و آزادسازی مسیر دانست و گفت: فاز چهارم این مسیر به طول ۱۷۰۰ متر از بلوار نصر شرقی تا چهارراه تخت جمشید است که روند تملک آن به پایان رسیده و در مرحله آسفالت قرار دارد. عباسی از اجرای این پروژه بر اساس استاندارد‌های رایج خبر داد و افزود: یکی از نیاز‌های اساسی این پروژه، سامان‌دهی آب‌های سطحی به طول ۵ کیلومتر است که به‌صورت اصولی و منطبق بر نقشه‌های ابلاغی اجرا می‌شود. وی افزود: اجرای راکفیل در فاز سوم و عملیات روسازی مسیر شامل ساب‌گرید و ساب‌بیس به اتمام رسیده و عملیات بیس در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مقرر است که پروژه سردار شهید استوار در بهمن‌ماه سال جاری افتتاح شود. گفتنی است، با بهره‌برداری از این پروژه تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین از محور شرقی و جنوبی شیراز تسهیل شده و دیگر نیازی به عبور از دامنه شهر ندارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی