[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شیراز، فرسوده‌ترین شهر کشور ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیرکل راه و شهرسازی فارس بازآفرینی را راهکاری تخصصی و اثرگذار در سامان‌دهی بافت تاریخی و فرهنگی شیراز دانست و افزود: شیراز یکی از معدود کلان‌شهرهای ایران به شمار می‌رود که بخش قابل‌توجهی از بافت تاریخی آن حفظ شده و اجماعی مثبت برای حفظ و احیای آن در سطوح مختلف شکل ‌گرفته و تقویت شده است.
 به گفته محمودرضا طالبان، بر اساس مصوبه سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری فارس به ریاست استاندار، سهم این استان برای نوسازی در بافت‌های فرسوده ۳۵هزار و ۳۲۵ واحد اعلام شد. او افزود: سهم نوسازی هریک از شهرهای استان بر اساس درصد بافت فرسوده آنجا اعلام خواهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: در استان فارس، تاکنون ۴۸ شهر دارای بافت فرسوده مصوب شده که از این تعداد ۴۱ شهر در حوزه راه و شهرسازی لارستان قرار دارد.
این مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه سهم عمده بافت‌های فرسوده استان مربوط به کلان‌شهر شیراز است، بنا به دستور استاندار فارس، ستاد نوسازی بافت فرسوده شیراز توسط فرمانداری و شهرداری شیراز راه‌اندازی خواهد شد.
طالبان، بازآفرینی را راهکاری تخصصی و اثرگذار در سامان‌دهی بافت تاریخی و فرهنگی شیراز دانست و افزود: شیراز یکی از معدود کلان‌شهرهای ایران به شمار می‌رود که بخش قابل‌توجهی از بافت تاریخی آن حفظ شده و اجماعی مثبت برای حفظ و احیای آن در سطوح مختلف شکل‌ گرفته و تقویت شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی