[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۱۰ فیلم برتر سال را بشناسید ، روزنامه شیراز نوین


مجله معتبر و فرانسوی «کایه دو سینما» هم‌زمان با آغاز آخرین ماه میلادی، فهرستی از ۱۰ فیلم برتر سال را به انتخاب نویسندگان و منتقدانش منتشر کرد.
به گزارش ایسنا، چند سال گذشته برای معتبرترین مجله سینمایی جهان سخت بوده است؛ چراکه درست با شروع همه‌گیری در مارس ۲۰۲۰، تحریریه این مجله به دلیل مالکیت جدید استعفا دادند و تیم جدیدی از نویسندگان استخدام شدند و البته پس از شش ماه غیبت، برخی از نویسندگان به کار در کایه دو سینما بازگشتند.
این نشریه سینمایی در سال ۲۰۲۳ نیز طبق روال هر سال، فهرستی از ۱۰ فیلم برتر سال را به انتخاب نویسندگان و منتقدان خود منتشر کرد که در این فهرست فیلم «ترنکه لائوکن» ساخته «لورا سیتارلا» در صدر قرار دارد. این فیلم محصول مشترک آرژانتین و آلمان و با تایم ۲۶۰دقیقه‌ای به دو قسمت تقسیم می‌شود که به ناپدید شدن یک زن و همکارانی می‌پردازد که برای جست‌وجوی او راهی جاده می‌شوند.
در این فهرست رتبه دوم به فیلم اسپانیایی- آرژانتینی «چشمان خود را ببند» به کارگردانی «ویکتور رایسه» اختصاص یافته و «آناتومی یک سقوط» ساخته «ژوستین تریه» برنده نخل طلای ۲۰۲۳ نیز در رتبه سوم جای گرفته است. 
در اینجا فهرست ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۳ به انتخاب مجله «کایه دو سینما» آمده است:
۱) ترنکه لائوکن (لورا سیتارلا) ۲) چشمان خود را ببند (ویکتور اریسه) ۳) آناتومی یک سقوط (ژوستین تریه) ۴) فابلمن‌ها (استیون اسپیلبرگ) ۵) برگ‌های افتاده (آکی کائوریزماکی) ۶) ناآرامی (سیریل شوبلین) ۷) از پایان جهان انتظار زیادی نداشته باشید (رادو ژوده) ۸) دار و دسته‌های جنگل (رباح آمور زیمه) ۹) تابستان گذشته (کاترین بریلات) ۱۰) شاهزاده (پیر کرتون) ۱۰) نمایش (کلی رایکارد)

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی