[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

کلاه ایمنی هوشمند مراقب کارگران است، روزنامه شیراز نوین

یک استارت‌آپ هندی کلاه ایمنی هوشمندی طراحی کرده که نشانگرهای حیاتی کارگر را رصد و هم‌زمان امکان برقراری تماس صوتی و تصویری بین کارفرما و کارگر را فراهم می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از نیواطلس، در محیط‌های کاری مدرن به طور معمول کارگران باید چند دستگاه الکترونیکی را همراه خود حمل کنند یا بپوشند؛ در همین راستا ابداعی به نام SmartHat چنین فعالیت هایی را راحت‌تر کرده و مجموعه‌ای از گجت‌ها را در یک کلاه ایمنی کنار هم جمع کرده است.
استارت‌آپ هندی «پروکسگی»(Proxgy) در سال ۲۰۲۳ میلادی برنده جایزه بهترین طراحی هندوستان شده است.
نخست و از همه مهم‌تر این گجت به طور واقعی از ضربه به سر جلوگیری می‌کند، زیرا یک پوسته ABS سخت و درجه تایپ یک یا کلاس۳ را دارد. این بدان معناست که کلاه ایمنی مذکور در مقابل اشیای در حال سقوط از کاربر محافظت می‌کند، اما در مقابل خطرات الکتریکی محافظتی به وجود نمی‌آورد.
کلاه ایمنی مذکور دارای یک حسگر قابل حذف است که اگر هریک از ۱۴ گاز قابل اشتعال یا ۳ گاز سمی را ردیابی کند، پیام هشدار می‌فرستد؛ همچنین یک حسگر تقریبی در گجت پوشیدنی به کار رفته که با کمک سیستم بازخورد لمسی به کاربر هشدار می‌دهد اشیا به شیوه خطرناکی بالای سرش قرار گرفته‌اند.
در کنار این موارد اگر حسگرها در کلاه ایمنی مشکلاتی در ضربان قلب، دمای بدن یا سطح اکسیژن خون رصد کنند، به طور بی‌سیم برای مدیرانی که دور از محل هستند، هشدار ارسال می‌کنند.
همچنین این ابزار در صورت ردیابی افتادن کاربر، نوتیفیکیشن‌هایی ارسال می‌کند.
کارگران می‌توانند با کمک ابزارهای چند کانالی تاکی- واکی و دوربین‌های نصب‌شده در پشت و جلو کلاه ایمنی با مدیران خود تماس‌های صوتی و تصویر برقرار کنند. دوربین جلویی از حسگرهای مادون سرخ برای کار در شرایط کم‌نور استفاده می‌کند و دوربین پشتی نیز چشم‌اندازی ۱۶۰ درجه از محیط کاربر فراهم می‌کند؛ از هر دو دوربین می‌توان برای ثبت ویدئو یا عکس در هر زمان استفاده کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی