[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

عامل بوی نامطبوع شرق شیراز مشخص شد، روزنامه شیراز نوین

فرماندار شیراز با اشاره به انتشار بوی نامطبوع در شرق شیراز طی دو هفته گذشته، گفت: با شناسایی یک کارگاه تولیدی، مسبب بوی نامطبوع شرق شیراز این واحد صنعتی با دستور مقام قضایی پلمب شد.
لطف‌الله شیبانی یکشنبه در این‌باره به خبرنگاران گفت: طی هفته‌های اخیر، وجود بوی نامطبوع در منطقه شرق شیراز به خصوص بلوار اتحاد مشکلاتی برای اهالی به بار آورده بود.
وی ادامه داد: از گذشته تاکنون بوی ناشی از وجود فعالیت برخی کارخانه‌ها در اطراف آنها منتشر می‌شد و این مسئله اتفاق می‌افتاده است، اما در ۱۰ روز اخیر گزارش‌های مردمی مبنی بر استشمام بوی نامطبوع در نقاط مختلف شرق شیراز از جمله جاده کمربندی،‌ پل فسا و... به خصوص در شب‌ها شدیدتر شد که این مسئله موجب سلب آسایش مردم شده بود، لذا رفع این مسئله در دستو کار ویژه قرار گرفت.
فرماندار شیراز با بیان اینکه در شرق این کلان‌شهر به دلیل وجود تصفیه‌خانه، رودخانه چنار راهدار، واحدهای صنعتی و... همیشه کمی بوی نامطبوع به مشام می‌رسد، افزود: طی ۱۰ روز اخیر این بوی نامطبوع از شروع غروب آفتاب شدت گرفته و تا صبح ادامه داشت که با پیگیری‌های فرمانداری و استقرار ادارات مختلف از نظیر محیط‌زیست،‌ آتش‌نشانی،‌ شهرداری شیراز و دیگر نهادهای مرتبط با این موضوع منشأ بوی نامطبوع در محیط کارگاه تصفیه روغن موتور در شهرک صنعتی شیراز شناسایی شد.
وی از پلمب واحد صنعتی متخلف خبر داد و تأکید کرد: اواخر هفته گذشته با دستور مقام قضایی این واحد صنعتی پلمب شد که پس از تعطیلی کارگاه بوی آزاردهنده شرق شیراز رفع شد و دیگر از سوی شهروندان موردی به نهادهای امدادی و خدمات شهری گزارش نشده است و بنا شد تا زمانی که کارگاه تصفیه روغن موتور در شهرک صنعتی تمهیدات لازم محیط‌زیستی را اتخاذ نکرده، این واحد رفع پلمب نشود.
شیبانی، بوی ناخوشایند ناشی از ورود و تردد وسائل نقلیه حمل مواد شیمیایی را یکی دیگر از مشکلات مردم شهر شیراز عنوان کرد و ادامه داد: خودروهای حمل مواد اولیه شیمیایی با خریداری مواد شیمیایی از پالایشگاه‌ها، آنها را به مناطق شهری منتقل می‌کنند؛ از این‌رو با تردد در نزدیکی یا سطح شهر بوی نامطبوع ناشی از تخلیه این مواد باعث آزار و اذیت مردم می‌شد.
وی با اشاره به اینکه بوی نامطبوع در هنگام تخلیه مواد شیمیایی همراه خودرو است،‌ تأکید کرد: با پارک شبانه این خودروها در خیابان‌های شهر، بوی نامطبوع منتشر می‌شود؛ لذا ممنوعیت ورود وسایل نقلیه حمل مواد شیمیایی به شهر شیراز از آخر هفته گذشته به پلیس راهور و پلیس راه استان اعلام شد. بنابراین این خودروها باید در پایانه مربوط به خودشان پارک شود و سپس رانندگان به منزل خود در شهر مراجعه کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی