[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

رئیس بسیج رسانه فارس: نظارت بر پسماند الزامی است ، روزنامه شیراز نوین

رئیس بسیج رسانه استان فارس با تقدیر از مسئولان محیط‌زیست استان، خواستار تشدید نظارت‌ها در حوزه محیط‌زیست شد و از پیگیری اداره محیط‌زیست شهرستان مرودشت بابت انباشت یک و نیم میلیون تن پسماند صنعتی در حاشیه رودخانه کر و بازدید دادستان شهرستان مرودشت از این مکان تشکر کرد.
هادی رضایی در همین راستا عنوان کرد که رودخانه کر که از هزاران هکتار زمین کشاورزی و ده‌ها آبادی می‌گذرد تا به تالاب بختگان برسد، با آلودگی ناشی از پساب و پسماند جان مردم و محیط‌زیست را به مخاطره انداخته است و انباشت پسماند در پنجاه سال اخیر در حاشیه این رودخانه گناهی نابخشودنی در قبال مردم و محیط‌زیست است. رئیس بسیج رسانه استان فارس گفت: تنها راه مدیریت این نقطه تکیه بر اقتصاد چرخشی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است و از مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان و دیگر مسئولان خواست تا با حمایت اصحاب رسانه و همت دستگاه قضا تا حصول نتیجه و حل مسئله روند را پیگیری و کسانی را که در این حوزه ترک فعل کرده‌اند، مؤاخذه نمایند.
وی نصب دستگاه سنجش کیفی آلایندگی هوا را یکی دیگر ازمطالبات بحق مردم دانست و بیان داشت: شهروندان و اهالی آن منطقه باید بدانند در چه درجه آلایندگی تنفس می‌کنند. لذا مدیران شهرستان مرودشت باید نسبت به دریافت حق آلایندگی و عدم نصب این دستگاه به افکار عمومی پاسخ‌گو باشد.
رضایی همچنان نسبت به بار مسئولیت اجتماعی صنایع در شهرستان مرودشت نسبت به مردم آن شهرستان اظهار داشت: مسئولان باید شفاف در محضر رسانه توضیح دهند که طی این سال‌ها در قبال خدماتی که از آب، خاک و هوای مردم شریف آن منطقه گرفته‌اند، چه خدمات و ارمغانی برای آنها در حوزه‌های مختلف اجتماعی 
داشته‌اند.
رضایی از برگزاری همایشی که برای احیای آب و خاک در شهرستان مرودشت برگزار خواهد شد، استقبال کرد و آن را فرصتی برای تبیین موضوع و ارزش گذاشتن به همه تلاش‌هایی دانست که در این عرصه انجام شده است.
یوسف حسنی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مرودشت نیز در این نشست گزارشی از چگونگی هماهنگی‌ها برای برگزاری همایش حفاظت از آب و خاک در مرودشت ارائه داد و به برخی جنبه‌های حفظ محیط‌زیست در این شهرستان اشاره کرد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مرودشت افزود: در کلان‌شهرها ایستگاه سنجش هوای محیط‌زیست نصب شده است. در شهرستان مرودشت چنین ایستگاه‌هایی نیست و شهرداری‌ها متولی نصب این دستگاه‌ها هستند. از محل درآمد آلایندگی که شهرداری‌ها دریافت می‌کنند، این ایستگاه‌ها باید نصب 
شود.
مرودشت از جمله شهرستان‌های بزرگ است و از وجود این ایستگاه‌ها همچنان محروم است. کتباً هم به شهرداری اعلام شده و مرودشت باید از این ایستگاه‌ها برخوردار باشد.
حسنی ادامه داد: محیط‌زیست اگر جایی مطمئن شود که مدیریت نامناسب پسماند باشد اعلام می‌کند؛ به عنوان نمونه برای پسماندی که بیش از نیم قرن در حاشیه رودخانه کر حدود تقریبی یک و نیم میلیون تن مانده است، تذکرات لازم را اعلام کرده و با همراهی دادستان مرودشت به مسئولان امر تذکر داده شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مرودشت اضافه کرد: در حوزه سلامت آب هم محیط‌زیست نظارت کامل دارد. برنامه این است که پسماندهای موجود در آب حل نشود و از آلودگی آب‌ها جلوگیری شود.
وی درباره برگزاری همایش آب و خاک در این شهرستان گفت: همایش شهرستان مرودشت با مشارکت محیط‌زیست و دستگاه‌های مسئول برگزار خواهد شد و برای حفظ بیشتر و بهتر منابع آب و خاک این فرصت را با حضور دغدغه‌مندان ارج خواهد گذاشت.
گل آفرین زارع مدیر روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس نیز در این نشست با بیان اینکه بسیج همواره در کنار محیط‌زیست بوده است و دغدغه‌های محیط‌زیست را می‌داند، افزود: کار ما جهاد تبیین است و در این عرصه از وجود بسیج هم بهره‌مند هستیم که جهاد تبیین را بهتر انجام دهیم.
مدیر روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط‌زیست فارس، اصل پنجاه قانون اساسی را ظرفیت بسیار عالی برای حفاظت محیط‌زیست دانست و گفت: قطعاً بسیج در این عرصه می‌تواند مشارکت دوچندان داشته باشد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در این عرصه کار اطلاع‌رسانی نیز تقویت خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی