[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

استفاده از تعزیه‌خوان‌ها و تجربیات مداحان در نمایش آیینی مذهبی الزامی است، روزنامه شیراز نوین

کارگردان «مجلس آخر» استفاده از تعزیه‌خوان‌ها و به کار گرفتن تجربیات مداحان در این گونه کارهای نمایشی را لازم و ملزوم هم دانست و گفت: تمام تلاشمان را کردیم با ترکیبی از بازیگران خوب تئاتر و تلویزیون و تعزیه‌خوان‌های قدیمی، اثری قرص و محکم عرضه کنیم.
تماشاخانه سنگلج، قدیمی‌ترین تماشاخانه کشور این روزها میزبان نمایش آیینی مذهبی «مجلس آخر» به کارگردانی علی برجی است؛ در توضیح این اثر آمده است: درست زمانی که فکرش را نمی‌کند مجلس آخر برپا می‌شود.
به گزارش ایرنا، برجی در این خصوص اظهار کرد: نمایش «مجلس آخر» از حیث کارگردانی برای من تجربه جدیدی بود و دوست داشتم آن را انجام بدهم، چون فضای تعزیه متفاوت از هر ژانر دیگری است.
وی افزود: در این نمایش مصطفی بلوکات که از تعزیه‌خوان‌های قدیمی است به همراه یک تعزیه‌خوان دیگر سیدعادل میراسماعیلی(شخصیت قاسم) ایفای نقش می‌کنند که به زیبایی کار کمک زیادی کرده است. حتی نوازنده‌هایی هم که در مجلس آخر استفاده شده‌اند، نوازنده‌های قدیمی آیین‌های تعزیه هستند.
برجی خاطر نشان کرد: استفاده از تعزیه‌خوان‌ها و به کار گرفتن تجربیات مداحان در این‌گونه کارهای نمایشی لازم و ملزوم هم هستند و تمام تلاشمان را کردیم با ترکیبی از بازیگران خوب تئاتر و تلویزیون و تعزیه‌خوان‌های قدیمی، اثری قرص و محکم عرضه کنیم.
مجلس آخر، تازه‌ترین کار علی برجی پس از عروسی خون است که چندی پیش در تالار محراب به روی صحنه رفت.
این اثر نمایشی تلفیقی از فضای آیینی و مذهبی تعزیه با ایفای نقش دو بازیگر تعزیه‌خوان و در عین حال نوازندگی نوازنده‌های آیین‌های مذهبی و تعزیه است.
عوامل این نمایش عبارتند از: دستیاران کارگردان: مهدی ‌محبی و شقایق ‌باقی، منشی صحنه: فاطمه علیپور، مدیر صحنه: سارا خالقی، عکاس: ساجده سادات سیفی، طراح صحنه: شهاب ‌شریفی، طراح نور: حسین ‌کاظم ‌رودباری، طراح پوستر و گرافیست: شرکت هارمونی، گریم: سهیلا ‌جوادی، موسیقی: علی حیدری، چراغ علی، مشاور رسانه: ناصر ‌ارباب، ساخت دکور: هنگامه ‌ذوذهب، علی‌رضا نمینی، حسین رفیعی، محمدرضا حسنی، محمدرضا ‌عباسی ‌ایشکوه و محراب ‌عامریان.
نمایش مجلس آخر به نویسندگی اصغر گروسی تا ۲۸ آذر ساعت ۱۹:۳٠ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.
بهرام سروری‌نژاد، شقایق فتحی، مصطفی بلوکات، مژده گیوه‌کی، سیدعادل میراسماعیلی و مهدی محبی بازیگران نمایش مجلس آخر هستند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی