[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

دستگاه‌های دولتی مکلفند مشکل اشتغال قهرمانان ورزشی را حل کنند، روزنامه شیراز نوین

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی از قانون‌های مصوب حمایتی مجلس برای ورزشکاران سخن گفت و از الزام دستگاه‌های دولتی برای رفع مشکل اشتغال قهرمان‌ها خبر داد.
به گزارش ایسنا، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون ورزش مجلس در برنامه زنده تلویزیونی ورزش فارس به‌عنوان مهمان تلفنی حضور پیدا کرد.
در این برنامه، ابتدا از او خواسته شد که درباره مصوبات اخیر مجلس در زمینه ورزش، مخصوصاً شرایط کار، مسکن، نحوه امرار معاش و پاداش قهرمانان، صحبت کند.
مهدی فروردین عنوان کرد: ما بازی‌های آسیایی و قبل از آن مسابقات المپیک را پشت سر گذاشتیم که بهتر است خود ورزشکاران درباره این موضوع اظهار نظر کنند. در مجلس در جهت حمایت از ورزشکاران مدال‌آور و مربیان و هم کادر فنی تیم‌ها، تصمیمات متفاوتی گرفته شده بود؛ از این جهت که در بحث پاداش‌ها به گونه‌ای عمل شد که قبل از اعزام ورزشکاران به مسابقات، مشخص شود که چه پاداشی قرار است به قهرمانان تعلق بگیرد.
وی در ادامه اظهار کرد: مجلس در مهرماه سال ۱۳۹۹ قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش را تصویب کرد؛ از قِبل همین قانون، اتفاقات خوبی در بحث سرانه ورزشی مناطق محروم رخ داده که تأثیر آن را هم مشاهده می‌کنیم.
رئیس فراکسیون مجلس در پاسخ به سؤال بعدی مجری برنامه مبنی بر اینکه «آیا پاداشی برای قهرمانان پاراآسیایی هم در نظر گرفته شده بود یا خیر؟»، گفت: بله این پاداش‌ها هم برای بازی‌های آسیایی بوده و هم پاراآسیایی، ولی عددش متفاوت است؛ برای مدال طلای بازی‌های آسیایی چیزی حدود ۱۵ هزار دلار، مدال نقره ۶ هزار دلار و مدال برنز ۳ هزار دلار در نظر گرفته شد. نکته‌ حائز اهمیت این است که تصویب این قانون خیلی برای ورزش کشور مهم بود.
وی در ادامه به تصویب یک قانون در حمایت از باشگاه‌‌داران اشاره کرد و گفت: ما داریم قانونی را تصویب می‌کنیم تحت عنوان نظام جامعه باشگاه‌داری که این پیام خوبی است برای باشگاه‌ داران عزیز که به نوعی بخشی از اشتغال کشور را به دوش می‌کشند. قانون ارزش افزوده که در مجلس، هم در بودجه ۱۴۰۲ به‌عنوان یک حکم تصویب شد، هم در برنامه هفتم توسعه. این حکم خوشبختانه به‌عنوان یک قانون محکم در حمایت از ورزش و پروژه‌های عمرانی ورزش مصوب شد؛ نحوه توزیع آن‌هم به صورت ۶۰ به ۴۰ بین ورزش دانش‌آموزی و ورزش کشور است.
مجری برنامه در خصوص مسئله‌ای که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با ورزشکاران مطرح کردند و از طرح «راه اندازی شهرک مدال مخصوص حل مشکلات ورزشکاران» سخن گفتند، پرسید که آیا مجلس برای این قضیه اقدامی انجام داده است که فروردین پاسخ داد: بله این موضوع به‌عنوان یک اولویت برای ما مطرح است.
سرمربی پیشین تیم فوتبال قشقایی شیراز افزود: مجلس دو موضوع را در بحث حمایت ورزشکاران به صورت ویژه پیگیری می‌کند؛ یکی بحث سرباز قهرمان و دیگری بحث مسکن ورزشکاران و مهم‌تر از آن، بحث اشتغال ورزشکاران المپیکی و جهانی است؛ مگر اینکه ورزشکاری خودش مراجعه نکرده باشد. ولی طبق قانون مجلس، هر ورزشکاری که مدال‌آوری در بازی‌های المپیک و جهانی داشته باشد، دستگاه‌ها مکلفند که او را به کار گرفته و مشکل اشتغالش را حل کنند.
فروردین در انتهای صحبت‌های خود به یک اتفاق خوب در عرصه ورزش استان فارس اشاره کرد و گفت: همان‌طور که می‌دانید، بخش اعظمی از گاز کشور را استان فارس تأمین می‌کند، ولی متأسفانه پیش از این، هیچ بهره‌ای از این تولید گاز، نصیب استان ما نمی‌شد. امسال با کمک مجمع نمایندگان استان فارس، موفق شدیم یک درصد از سهم گاز را برای استان‌های گازخیز در حکم برنامه هفتم بیاوریم که این خیلی می‌تواند کمک بزرگی باشد به زیرساخت‌ها و توسعه پروژه‌های بزرگ ورزشی. مهم‌تر از همه، یک باشگاه فرهنگی ورزشی را به نام زاگرس جنوبی ثبت کردیم؛ حالا این باشگاه در رشته‌های تکواندو، هندبال، کشتی، فوتسال، فوتبال و بسکتبال در لیگ‌های کشوری فعالیت دارد و ان‌شاءلله این نوید آینده روشنی را برای ورزش فارس می‌دهد.
مهدی فروردین تا زمستان سال ۱۳۹۸ به‌عنوان یک مربی فوتبال شناخته می‌شد؛ او چند سال به‌عنوان مربی و سرمربی در باشگاه قشقایی شیراز، عملکرد نسبتاً موفقی را از خود به جا گذاشته بود. فروردین در دی‌ماه ۹۸ به یک‌باره از سمت سرمربی‌گری این تیم شیرازی کناره‌گیری کرد و رسماً وارد عرصه انتخابات مجلس شد.
او در اسفندماه سال ۹۸ توانست با کسب بیشترین آرا از حوزه انتخابیه فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین به مجلس یازدهم راه پیدا کند؛ فروردین در تیرماه ۱۳۹۹ به‌عنوان رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی