[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

«دروغ» و «جنون محض» اجرا می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

نمایش‌های «دروغ» به نویسندگی و کارگردانی محمد ذوالنوریان و «جنون محض» نوشته مایکل فرین و ترجمه و کارگردانی علی‌رضا کوشک‌جلالی در پایتخت به روی صحنه می‌روند.
به گزارش ایرنا، نمایش «دروغ» به نویسندگی محمد ذوالنوریان و نیما ذاکر با تهیه کنندگی و کارگردانی محمد ذوالنوریان از ۱۲ آذر تا دوم دی‌ماه در تماشاخانه اهورا روی صحنه می‌رود.
در این نمایش نیما ذاکر، علی سیبی، حسن عبادی‌مهر، بهاره ترابی، محسن نادری، مهدی شریفی، کیمیا ناهیدی، ریحانه شیری و رضا آقاحسینی ایفای نقش می‌کنند.
در خلاصه این نمایش آمده: «دروغ یه مسئله عادی شده، من نباید همه چیز رو باور کنم.»
محمد ذوالنوریان (طراح صحنه)، نوشین پزشکی(طراح گریم)،ریحانه شیری(طراح لباس)، فرهاد بابایی(طراح نور)، نیما ذاکر(مجری طرح)، محمود کسایی زاد(برنامه‌ریز)، امیرحسین نیازخانی(طراح پوستر)، محمود کسایی‌زاده(برنامه ریز)، کورش برزی و سحر رستمی(عکاس)، میلاد منتظری و فرهاد بابایی(دستیار کارگردان)،متین مشرقی(روابط عمومی و مشاور رسانه)، عارف اصغری(آهنگ‌ساز)، عارف اصغری و مرتضی عبدالله‌پور(نوازندگان)، شایان امیری(منشی صحنه)، فاطمه صفری و فاطمه مؤمنی(دستیاران لباس)، عسل بیتا و محدثه قاسمیان(دستیاران لباس)، عسل بیتا و محدثه قاسمیان(دستیاران گریم) و هومن راد(دستیار صحنه) دیگر عواملی هستند که در این نمایش حضور دارند.
«جنون محض» در تالار فرهنگ
نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین و ترجمه و کارگردانی علی‌رضا کوشک‌جلالی، از ۱۲ آذرماه اجراهای خود را در تالار فرهنگ آغاز کرد؛ این نمایش بهار و تابستان سال گذشته نیز روی صحنه بود و با استقبال بسیار خوب و رضایت بالای مخاطبان همراه بود.
تهیه‌کنندگی «جنون محض» به صورت مشترک برعهده آرش رهبری و هاتف کلاته بوده است و شقایق فراهانی، سعید چنگیزیان، سام کبودوند، خاطره اسدی، دلسا کریم‌زاده، محمد صدیقی‌مهر، دیبا زاهدی، حافظ اسمی‌خانی و علی ابدالی از بازیگران این نمایش هستند.
این نمایش جزو نمایش‌های کمدی مطرح در اروپا و بهترین کمدی سال ۱۹۸۲میلادی در انگلستان است. «جنون محض» ساتیر درجه یکی است که ریشه در کمدی یونان باستان و کمدی‌های شکسپیر؛ به خصوص «کمدی اشتباهات»، دارد و با سلاح خنده تماشاچیان را از فضای روحانی صحنه به فضای روزمره پشت صحنه می‌برد.
بسیاری از منتقدان از آن به‌عنوان «مانیفست عشق به تئاتر» یاد می‌کنند؛ چراکه این هنرمندان با وجود هرج و مرج و آنارشی موجود در جامعه و زندگی خصوصی‌شان با تمام وجود سعی می‌کنند که نمایش را به خوبی اجرا کنند که این امر به خاطر مشکلات مختلف تقریباً غیرممکن است. 
در این نمایش افراد گروه سعی می‌کنند تا از میان هرج و مرج موجود، نظمی به وجود بیاورند، اما با هر اقدامی که می‌کنند گلوله نخ بیشتر درهم تنیده می‌شود و سرنخ پنهان‌تر.
از عوامل این نمایش می‌توان به مجری طرح: بهزاد جاودان‌فرد، دستیار کارگردان و منشی‌صحنه: آذین ‌پورزندی، طراح صحنه: آرین کشیش‌زاده، طراح نور: رضا ‌خضرایی، طراح لباس: آیلین بخشی، طراح گریم: وحدت ‌سرچونی، طراح پوستر و بروشور: فرهاد توکلی، مدیر صحنه: حمید ‌عباسی، مدیران تولید: علی عباسی و طاها ‌نوری، دستیاران صحنه: مجید امیدی، صابر خرم بخت، علی‌رضا حسین‌پور مهربانی، بهرنگ کامیار، دستیار، میلاد آقاحکیم و بهروز لسانی، تهیه: یاسر صفاری، دستیار لباس: پریناز رضایی، مدیران اجرایی: سهیل جمشیدی، پریسا حاجی‌حسینی، مدیر تبلیغات: امیر ‌قالیچی، مدیر روابط عمومی و امور رسانه‌ای: امیر ‌پارسائیان‌مهر، مشاور رسانه: عباسعلی اسکتی، مدیر اسپانسری: هومن مظاهری، عکاسان: رضا جاویدی، ماهنوش جان‌نثار و نیلوفر آهویی، ساخت تیزر: فرهاد توکلی، کورش توکلی، تصویر بردار: کورش توکلی، سام چهراقی و تایپوگرافی: فرهاد توکلی و محمد قوام اشاره کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی