[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

میلاد کی‌مرام در نقش شهید شیرودی، روزنامه شیراز نوین

فیلم «آسمان غرب» با محوریت رشادت‌های شهید شیرودی و با بازی میلاد کی‌مرام به روزهای پایانی فیلم‌برداری خود رسیده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا، یکی از فیلم‌های دفاع مقدسی در حال تولید سینما «آسمان غرب» درباره شهید شیرودی است که دومین تجربه کارگردانی محمد عسگری پس از «اتاقک گلی» نیز محسوب می‌شود.  
این فیلم در کرمانشاه فیلم‌برداری می‌شود و به تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد در حال ساخت است.
«آسمان غرب» که احتمالاً نامی موقت برای این فیلم است، محصولی از سازمان سینمایی سوره و بنیاد سینمایی فارابی است.
براساس اعلام سازمان سینمایی سوره، محمد ساسان، مدیر تولیدات سینمایی سازمان سینمایی سوره درباره این فیلم گفته است: داستان «آسمان غرب» به روزهای آغازین جنگ و نقش‌آفرینی شهید علی‌اکبر شیرودی مرتبط است؛ یک پروژه اکشن جنگی و پر ریتم که سال‌ها در سینمای دفاع مقدس سراغ نداشتیم. از نظر تجهیزات نظامی و پروداکشن تولید، این فیلم هم از آثار شاخص این سال‌های سینما محسوب می‌شود که بالغ‌ بر ۱۰۰ تانک و نفربر در آن مورد استفاده قرار گرفته است.
 بنیاد سینمایی فارابی نیز اعلام کرده است که اخیراً مدیران بنیاد سینمایی فارابی از پشت صحنه این پروژه بازدید کرده‌اند و مسعود احمدیان، معاون فرهنگی این بنیاد درباره فیلم گفته است: سینمای ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به بازنمایی شخصیت طراز قهرمان برای پیوند بین نسلی و الهام‌بخشی جوانان از قهرمانان ملی نیاز دارد.
 او در توضیح ویژگی‌های فنی و محتوایی «آسمان غرب» گفت: شهید شیرودی شخصیت جامعی از یک قهرمان ملی و باغیرت ایرانی دارد که رفتار سلحشورانه، شجاعت، استحکام در تصمیم‌گیری همراه با لطافت شخصیت انسانی وی، امکان نگارش فیلم‌نامه‌ای دراماتیک و تولید فیلمی با پروداکشن بزرگ را فراهم کرد.
به گفته وی، علاوه بر تولیدات جاری، سفارش نگارش فیلمنامه‌های جدید با محوریت مفاخر و قهرمانان ملی در دستور کار بنیاد سینمایی فارابی است.
پیش‌تر یکی از مسئولان نظامی منطقه درباره «آسمان غرب» گفته بود: هر ساعت پرواز حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و برای این فیلم ۵۳ ساعت پرواز در نظر گرفته شده است؛ همچنین ۱۵۰ دستگاه تانک، ۳۰ دستگاه نفربر، ۳۰۰ سرباز هم طبق گفته معاون قرارگاه آجا در غرب کشور قرار بوده در اختیار فیلم باشد.
 مدتی قبل، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از ثبت نام ۱۷ فیلم سینمایی این بنیاد در گونه‌ها و موضوعات متنوع، برای حضور در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خبر داده بود که «آسمان غرب» نیز یکی از همین تولیدات است.
در فیلم «آسمان غرب» که بیشتر راوی اقدامات شهید شیروردی در زمان جنگ است، میلاد کی‌مرام در نقش شهید شیرودی بازی کرده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی