[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه کوفته فلفل، روزنامه شیراز نوین

کوفته فلفل یکی از انواع کوفته‌های پرطرفدار و بسیار خوش‌مزه ترکیه است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود؛ برای مشاهده آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه کوفته فلفلی در ادامه با ما همراه باشید:
 
 مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ‌کرده: ۵۰۰ گرم
فلفل تند سبز و قرمز: ۲ تا ۳ عدد
تخم‌مرغ: ۱ عدد
آرد سوخاری: ۱ قاشق غذاخوری
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
جعفری: ۱ دسته کوچک
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه و روغن: به مقدار کافی 

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کوفته فلفلی خوش‌مزه ابتدا قسمت بالایی فلفل‌ها را جدا می‌کنیم، سپس آنها را از وسط نصف کرده و تخم آنها را خارج می‌کنیم. در ادامه فلفل‌ها را با چاقو یا رنده به صورت ریز خرد می‌کنیم.
 مرحله دوم
توجه داشته باشید که این کوفته با فلفل تند درست می‌شود؛ البته اگر شما دوست ندارید طعم کوفته خیلی تند باشد، می‌توانید به‌جای استفاده از فلفل تند از فلفل شیرین یا فلفل دلمه‌ای استفاده کنید.
 مرحله سوم
در این مرحله فلفل خردشده را به همراه گوشت چرخ‌کرده درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس پیاز و سیر را رنده می‌کنیم و پس از گرفتن آب اضافی‌شان به همراه تخم‌مرغ و آرد سوخاری به کاسه اضافه می‌کنیم.
 مرحله چهارم
حالا جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به همراه مقداری نمک، فلفل‌سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را با دست به خوبی ورز می‌دهیم تا بافتشان کاملاً یک‌دست و منسجم شوند، سپس روی کاسه را می‌پوشانیم.
 مرحله پنجم
در این مرحله کاسه را به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود؛ پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می‌کنیم و سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم.
 مرحله ششم
پس از اینکه روغن داغ شد، به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کوفته بر‌می‌داریم و به صورت گرد شکل می‌دهیم، سپس درون روغن می‌اندازیم و سرخ می‌کنیم. پس از اینکه یک سمت کوفته‌ها سرخ شد، آنها را برمی‌گردانیم.
 مرحله هفتم
در نهایت پس از اینکه کوفته‌ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را روی دستمال حوله‌ای قرار می دهیم تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. در آخر کوفته را در ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی