[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

استقبال از ضیافت عمرانی در پودنک، روزنامه شیراز نوین

آیین افتتاح فاز پروژه بازآفرینی و محرومیت‌زدایی محله قدیم پودنک برگزار شد. این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شهر شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلان‌شهر شیراز با حضور جمعی از مدیران شهری و استقبال گسترده شهروندان با همراهی اصحاب رسانه در مسجد جامع پودنک برگزار شد.
 قدردانی از محرومیت‌زدایی مدیریت شهری
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شهر شیراز در این مراسم از تلاش برای سازندگی و محرومیت‌زدایی قدردانی کرد. آیت الله لطف‌الله دژکام در این آیین خطاب به مردم گفت: مسئولان پای کار شما مردم ایستادند تا قدم مؤثری برای آبادانی برداشته شود. وی با بیان اینکه خداوند بندگانش را جانشین خود در زمین قرار داده و وظیفه این جانشین‌ها  آبادانی است، بیان داشت: اقدامات برای آبادانی، رونق، نشاط و شوق را در جامعه به همراه دارد و در محله پودنک شاهد کار زیبایی هستیم که همراهی مردم اصیل و با فرهنگ شهروندان این منطقه را نشان می‌دهد. امام جمعه شهر شیراز تصریح کرد: همراهی مردم و شهرداری منطقه یازده در این پروژه دوسویه بوده است و اگر مردم احساس رضایت می‌کنند، نشان از این همراهی دارد؛ از سوی دیگر ساکنان این محله،  شورای اسلامی و شهرداری را از خود می‌دانند و این احساس در کنار آبادانی با اقدام کوچک اثرات بزرگی را رقم می‌زند. آیت‌الله دژکام  با تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته در محله پودنک تصریح کرد: همراهی مسئولان و ایجاد مدیریت شهری با همراهی مردم می‌تواند منجر به آبادانی  گردد؛ فرهنگی که در بین مردم وجود دارد زمینه حفظ و حراست و ماندگاری اقدامات صورت‌گرفته را پدید می‌آورد. نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن اشاره به اقدامات شهرداری برای آبادانی محله و رضای خداوند عنوان کرد: خدا را شکر کاری که انجام شده، حول محور مسجد جامع پودنک بوده است که در راستای مسجدمحوری صورت گرفته است و کارکرد مسجد را افزایش می‌دهد. او در پایان گفت: این نمونه اقدامات می‌تواند الگویی برای شهر شیراز و برای کل کشور باشد.
 مشارکت‌های مردمی راهگشاست
در ادامه این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، شهروندان سومین حرم اهل بیت (ع) را قدرشناس ارزیابی کرد. دکتر سید ابراهیم حسینی با اشاره به اینکه در مسئولیت قبلی عهده‌دار مدیریت یکی از مدارس این محله و ساکن پودنک بوده است، عنوان کرد: مردم این محله قدرشناس، نجیب و همراه هستند و بزرگواری خودشان را در اجرای این پروژه نشان دادند. وی با بیان اینکه فعالیتی که شهرداری در این محله انجام داد تابلوی بزرگی از محبت و خوبی از مردم محله پودنک است، افزود: شهرداری پروژه‌های متعددی دارد و با توجه به کار ماندگاری که در این محله انجام شد، احساس رضایت شهروندان این محله بسیار حائز اهمیت بود. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه انسجام محلی در این محله زبانزد است، اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی ششم بر موضوع محرومیت‌زدایی تمرکز داشتند و به‌عنوان یک سیاست کاری آن را دنبال می‌کنند. حسینی اظهار امیدواری کرد یک مسیر رفت و آمد ویژه خودروهای امدادی در محله پودنک فراهم شود. حسینی بیان داشت: یاوران شورا و دلسوزان محله پیگیر موضوعات هستند و از زحمات و لطف مردم شریف تشکر می‌کنم؛ انتظار است کار خیر و ارزشمند این محله به تمام محله‌ها ارتقا یابد.
 پودنک الگویی شایسته برای محلات شیراز
شهردار کلان‌شهر شیراز در این مراسم از عمل به عهد سازندگی در سومین حرم اهل بیت(ع) خبر داد. دکتر محمدحسن اسدی در آیین افتتاح فاز یک پروژه بازآفرینی و محرومیت‌زدایی محله پودنک شهرداری منطقه یازده شیراز اظهار کرد: در محله پودنک ۱۵۰ خانواده شهید مستقر هستند و قدمت این محله به روایت برخی به قدمت شیراز برمی‌گردد که قدمتی بیش از یک هزار سال دارد؛ آرامستانی که در مجاورت بوستان ارغوان این محله قرار دارد، قدمت هزار و ۷۰۰ساله دارد. وی افزود: سختی اقدامی که در این محله به جهت بازآفرینی و باز زنده‌سازی انجام شد از اجرای چند تقاطع هم بیشتر است. شهردار شیراز با اشاره به همراهی مثال‌‌زدنی شهروندان در اجرای پروژه‌ها اضافه کرد: در این محله علاوه بر محرومیت‌زدایی بخش زیادی از مشکلات و مسائلی که در این منطقه وجود داشت دفع آب‌های سطحی، کانیوا‌گذاری، زیرسازی و آسفالت معابر بوده است که اقدامات لازم برای رفع این مشکلات صورت گرفت. اسدی خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز ۳ درصد از بودجه عمرانی شهر شیراز را به پروژه‌های رفع محرومیت‌زدایی اختصاص داده است. وی افزود: اقدامی که در بازآفرینی و باز زنده‌سازی محله پودنک انجام شد از جمله زیرسازی، بازسازی و مرمت در کشور نمونه‌ای بی‌نظیر است. شهردار شیراز تصریح کرد: در کشور تا همه با یکدیگر همراه نشوند، نمی‌توانیم به محرومیت پایان بدهیم و نمی‌توانیم بگوییم این اقدام تنها وظیفه دولت، شهرداری و شوراست، بلکه همه باید در رفع محرومیت‌زدایی با یکدیگر مشارکت داشته باشیم.
 ارائه تسهیلات در بافت فرسوده
به گفته اسدی، پروژه بازآفرینی و باز زنده‌سازی محله پودنک بسیار متمایز از سایر پروژه‌هاست و در هر نقطه‌ای از شهر چنین محلاتی وجود دارد؛ این تکلیف بر عهده تمام شهرداری‌های مناطق یازده‌گانه است تا بازآفرینی و باز زنده‌سازی را در محلات و در جغرافیای محل پیاده‌سازی کنند. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این نقطه شروع خوبی برای بافت‌های فرسوده شهر شیراز باشد و شورای اسلامی و شهرداری شیراز در بافت فرسوده تسهیلات، مزایا و تخفیفات بسیار خوبی در نظر گرفته است. به گفته شهردار شیراز هم‌زمان با دهه فاطمیه در پارک ارغوان و پارک نماز از پارک‌های موجود در سطح منطقه یازده، پیکر شهدای گمنام با حضور مردم تشیع و تدفین می‌شود. شهردار شیراز تصریح کرد: شهرداری در بافت فرسوده تسهیلات و تخفیفات عوارض نوسازی و بهسازی مطلوبی را  در نظر گرفته است تا کار برای شهروندان تسهیل گردد؛ مصوباتی که   در شهرداری قابلیت اجرا دارد و ارائه خدمات به مردم را در پی دارد. اسدی اظهار امیدواری کرد که محله پودنک، نقطه شروع خوبی برای بافت فرسوده شهر شیراز باشد.
 موفقیت شهرسازی تاکتیکال
در ادامه این مراسم شهردار منطقه یازده شیراز دخیل شدن شهروندان در پروژه‌های شهری را عامل ماندگاری پروژه‌ها و ثمربخشی آنها معرفی کرد. علی فراشاییان حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و مدیران ارشد شهری را اقدامی ارزنده برشمرد و اظهار داشت: در این ایام طرح بازآفرینی و محرومیت‌زدایی برای اولین بار توسط شهرداری به شیوه شهرسازی تکنیکال اجرا شد که با مشارکت فزاینده شهروندان و اهالی منطقه همراه بود. وی ادامه داد: این طرح عمرانی از جمله پروژه‌های تأثیرگذاری است که بر مبنای کار مطالعاتی انجام شده است. فراشاییان با تأکید بر این موضوع که این طرح بر مبنای نیازهای شهر و شهروندان اجرایی شده است، گفت: برای اولین بار عملیات بهسازی و مشارکت در این مقیاس صورت می‌گیرد و برای اولین بار است که با همراهی مردم صورت می‌گیرد که نشان از فرهنگ غنی شهروندان دارد. 
او با بیان اینکه پروژه محرومیت‌زدایی و بازآفرینی محله پودنک حاصل اعتماد مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی به منطقه یازده است، عنوان کرد: پروژه مذکور در محله پودنک حاصل همراهی مردم و اعتماد رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی و شهردار کلان‌شهر شیراز است و آنچه رخ داد، حاصل اعتماد مجموعه مدیران ارشد شهرداری، شورای اسلامی و همراهی مردم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی