[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شهیدان گمنام مهمان فارس شدند، روزنامه شیراز نوین

روز چهارشنبه فرودگاه شهید دستغیب شیراز هشت مهمان ویژه داشت؛ شاهدانی از بهشت آمده بودند و سوغات راهشان شمیم قدسی بود که هوای شهر راز را آکنده می‌کرد. به گزارش ایرنا، فارسی‌ها ایثار و شهادت و گذشت را خوب می‌فهمند؛ نشان به آن نشان که ۱۵ هزار شهید لاله‌گون از این خاک روییده و حالا یک هزار و ۲۳۷ گلزار آرامگاه آنهاست. همین است که امروز، گرم و شتابان، به استقبال فرزندان شهیدشان آمده بودند؛ گفته شده بود مهمانان ساعت هشت صبح می‌رسند، اما مردم پیش از آن در محوطه فرودگاه شهید دستغیب گرد آمده و منتظر بودند. دست‌های بالا آمده مردان و زنان برای بر فراز کردن شهدای وطن بی‌قراری می‌کردند؛ شهدا آمدند، پیکرهای عطرآگین یک به یک روی دستان مردم قدرشناس شیراز جای گرفتند و در میان شوق عارفانه میزبانان به حرکت درآمدند.
سراسر فارس عطرآگین می‌شود
شهیدان گمنامی که مهمان فارس شدند، پس از استقبالی گرم، به معراج شهدای شیراز رفتند تا به مدت ۱۰ روز سراسر استان را عطرآگین از شمیم بهشتی‌شان کنند. طبق گفته مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، پیکر این شهدا تا ۲۵ آذرماه به نقاط مختلف شهرها و بخش‌ها و مردم خواهد رفت و سراسر فارس با آنها وداع خواهند کرد.
به گفته سردار سعید کوشکی جهرمی یک روز پیش از سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) هم‌زمان با نماز مغرب و عشا مراسم وداع با این شهیدان در حرم شاهچراغ(ع) برپا می‌شود.
او ادامه داد: سپس در روز شهادت دخت نبی اکرم(ص)، هشت نقطه فارس آرامگاه این شهدای گمنام دفاع مقدس می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی