[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

جوانان از ازدواج فاصله گرفته‌اند، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز گفت: ابراز تنفر نسبت به جنایت‌های صهیونیست‌ها وظیفه همه ملت‌ها و دولت‌هاست.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه دیروز شیراز اظهار کرد: ۲ ماه از حمله ناجوانمردانه و انسان‌ستیزانه رژیم صهیونسیتی به مردم مظلوم غزه می‌گذرد. در طول این مدت چندین هزار تُن بمب بر سر فلسطینیان ریخته شد.
امام‌جمعه شیراز ادامه داد: این مظلومیت را همه مردم دنیا باید فریاد بزنند و مخالفت خود را نسبت به این ظلم اعلام کنند.
وی اضافه کرد: تمام سرزمین فلسطینیان توسط رژیم صهیونسیتی که اهل آنجا نبوده‌اند، غصب شده است؛ صهیونیست‌هایی که حالا هم به خودشان اجازه می‌دهند هشت‌هزار کودک را بکشند. کودکان چه گناهی دارند؟
آیت‌الله دژکام افزود: ملت ایران ملتی است که پای آرمان فلسطین از اول ایستاده است؛ ایرانی‌ها در این قضیه جلو هستند. در ایران کاری شده کارستان؛ ما سفارتی را که اسرائیلی‌ها در تهران داشتند، تحویل فلسطینی‌ها دادیم.
وی بیان کرد: اگر امروز در لندن و پاریس مردم به خیابان‌ها آمده‌اند، به خاطر فریادهای مردم و خون شهداست؛ صدای این مظلومیت را ما بلند کرده‌ایم. ما کار خودمان را انجام داده و هنوز هم پای کار خود ایستاده‌ایم، اما روی حساب و کتاب و اینکه مدیریت مجموعه ما چه مصلحت می‌داند.
امام‌جمعه شیراز گفت: مسلماً ابراز تنفر نسبت به جنایت‌های صهیونیست‌ها وظیفه همه ملت‌ها و دولت‌هاست. این در حالیست که بسیاری از دولت‌ها کوتاه آمده‌اند. سفارت‌های اسرائیل هنوز در کشورهای همسایه فعال است. آنها عقب هستند، ما کار خودمان را مناسب انجام داده‌ایم و سازمان‌های فلسطین خودشان هم این را قبول دارند و از مردم ایران آنها متشکر هستند.
وی با اشاره به سالگرد آیت‌الله شهید سید عبدالحسین دستغیب گفت: متولیان امر تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا برنامه‌های بزرگداشت به خوبی برگزار شود. همه‌ مؤمنان هم باید در این مراسم حضور جدی داشته باشند و بهره‌برداری کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه به نام هفته قرآن، عترت و نماز نام‌گذاری شده است. در رابطه با این سه عنصر محوری باید بگویم که قرآن و عترت یادگار پیامبر(ص) هستند و گسترش فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) کار مهمی است که همه ما به آن یقین داریم.
وی با بیان اینکه شورای قرآن و عترت در استان فارس و شیراز تشکیل شده است، گفت: این هفته همچنین هفته بزرگداشت نماز است. کسی که نماز را سبک بشمارد، برکت از عمر و روزی‌اش گرفته می‌شود؛ لذا برای نماز باید بیش از این کار کنیم.
آیت‌الله دژکام درخواست کرد: روحانیونی که ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به منبر می‌روند، روایت ۱۵گانه حضرت محمد(ص) در خصوص سبک شمردن نماز را برای مردم و جوانان با هدف فرهنگ‌سازی بخوانند.
وی افزود: برای مسئله نماز جدا از تبلیغ و فرهنگ‌سازی آن، دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان تبلیغات، اوقاف و ستاد اقامه نماز مسئول هستند؛ البته همه مدیران مسئول هستند؛ همه آنها نباید نماز را سبک بشمارند و بایستی برای فرهنگ‌سازی نماز خواندن بین جوانان کوشش کنند.
دژکام با طرح این پرسش که چه مساجد بین راهی متولی دارد یا ندارد، گفت: بسیاری از مساجد بین‌راهی امکانات ندارند و درهایشان به روی مردم بسته است. متولیان باید آستین بالا بزنند. مقید به نماز زیادند، اما شرایط نماز خواندن اول وقت در این مساجد فراهم نیست.
وی تأکید کرد: هرکس باید متناسب با مسئولیت و مدیریت خود پیگیری کند. همه را به صف کند. ستاد اقامه نماز فعال شود تا این مشکلات برطرف شود.
تلاش برای سامان‌گرفتن جوانان به‌جای مسئولیت‌گریزی
امام‌جمعه شیراز در خطبه‌های اول نمازجمعه هم گفت: خداوند متعال در قرآن دستور داده به ازدواج که شکل‌دهنده خانواده اسلامی است. ازدواج سفید یا شکل گرفتن خانواده‌های هم‌جنس، خانواده به مفهوم واقعی نیست و هوا و هوس برخی انسان‌هاست که تمدن اروپایی و آمریکایی هم این را در قالب قانون آوردند و آبروریزی برای خودشان و جامعه بشری درست کرده‌اند.
وی ادامه داد: قرآن فرموده ازدواج باید بین زن و مرد انجام شود. این دستور الهی دو مرحله دارد. در واقع ازدواج می‌بایست در مرحله اول منجر به تشکیل خانواده شود و پس از تشکیل خانواده نیز بایستی به فکر تحکیم خانواده باشیم. هر مرحله هم مقدمات خود را دارد.
آیت‌الله دژکام با اعتقاد به اینکه جوانان باید تشویق به ازدواج شوند و خودشان هم برای ازدواج پیگیری کنند، گفت: باید برای کسانی که شرایط ازدواج ندارند، این شرایط فراهم شود؛ اما برای کسانی که امکانات و شرایط ازدواج دارند، جای بهانه‌ای برای ازدواج نکردن نیست.
وی اضافه کرد: عدم مسئولیت‌پذیری برخی جوانان باعث شده آنها از ازدواج کردن فاصله بگیرند. این در حالی است که ارزش انسان به پذیرش مسئولیت است و ارزش انسانی کسی که مسئولیت‌پذیر نیست، کم‌ می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه ازدواج یکی از وقایع مهم زندگی هر فرد است، گفت: به جای اینکه مسئولیت‌گریزی نسبت به خانواده تبلیغ شود، باید همت کنیم تا جوانان سامان پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه «مراقبت در منزل» کار ارزشمندی است که در شیراز آغاز شده و به‌خوبی دنبال می‌شود، افزود: مراقبت و درمان در خانه که ابتکار یکی از اساتید دانشگاه شیراز است و با حمایت سایر اساتید در حال اجراست، امروز به عنوان یک موضوع ارزشمند مطرح است که باید برای اجرای آن به نحو احسن کمک شود.
آیت‌الله دژکام گفت: در حال حاضر برای مسئله ازدواج، تشکیل و تحکیم خانواده قانونی مفصل با ۷۲ ماده داریم. 
نمازجمعه دیروز شیراز مزین به حضور پیکر ۲ شهید گران‌قدر از شهدای گمنام 
بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی