[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

شباهت‌های اقتصادی شیراز و عمان ، روزنامه شیراز نوین

قیس بن محمد الیوسف گفت: ظرفیت‌های بسیاری در سفر به شیراز مشاهده کردم؛ خصوصاً بیش از ۶۰ منطقه صنعتی در این استان فارس وجود دارد که تعدادی از این مراکز در شیراز فعالیت دارند. به نظرم امکان توسعه روابط شیراز با سایر شهرهای عمان نیز وجود دارد و شهرهایی مانند صور و صحار شاید شباهت بیشتری با شیراز از نظر فرهنگی دارند.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، قیس بن محمد الیوسف که روز پنجشنبه به شیراز سفر کرده است، در دیدار با شهردار شیراز گفت: بار اول است که به شیراز می‌آیم، اما ظرفیت‌های بسیاری در این شهر در طی این سفر مشاهده کردم.
وی با بیان اینکه فارس در حوزه کشاورزی، گردشگری، پزشکی و صنعتی ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد، افزود: بیش از ۶۰ منطقه صنعتی در این استان وجود دارد که تعدادی از این مراکز در شیراز فعالیت دارند.
وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری کشور عمان ادامه داد: پیشنهاداتی که شهردار شیراز در این سفر ارائه کرده، به شهردار مسقط ارجاع خواهد شد تا بررسی و راهکار توسعه روابط فراهم شود.
قیس بن محمد الیوسف اضافه کرد: این پیشنهادها و امکان توسعه روابط شیراز با سایر شهرهای عمان نیز وجود دارد و شهرهایی مانند صور و صحار شاید شباهت بیشتری با شیراز از نظر فرهنگی دارند.
وی در ادامه به سفر اخیر سلطان هیثم بن طارق آل سعید، پادشاه عمان به ایران و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: این دیدارها نشان از عمق روابط دو کشور دارد و ما مسئولان اجرایی و نمایندگان دولت و حتی بازرگانان و تجار بخش خصوصی وظیفه داریم راهکارهای ممکن در رابطه با افزایش سرمایه‌گذاری و تقویت روابط تجاری پیدا و عملیاتی کنیم.
قیس بن محمد الیوسف در پایان از میهمان‌نوازی ایرانی‌ها خصوصاً اهالی فارس و شیراز از شهروندان عمانی تقدیر کرد و افزود: عمانی‌ها در سفر به شیراز و ایران همواره احساس رضایت و خرسندی دارند که این جای تقدیر دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی