[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان آینده‌ساز هستند، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
آیین گرامیداشت روز دانشجو با تقدیر از دانشجویان برتر دانشگاه شیراز برگزار شد. این مراسم پنجشنبه ۱۶ آذرماه با حضور استاندار فارس، رئیس و جمعی از اساتید برتر دانشگاه شیراز و با استقبال گسترده دانشجویان در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد.
رئیس دانشگاه شیراز در این مراسم گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های کشور، نیاز به مدیران توانمند داریم و این نوع مدیران را باید در دانشگاه‌ها پرورش داد. رئیس دانشگاه شیراز به نمایندگی از رؤسای دانشگاه‌های سراسر استان فارس دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: منشأ و خاستگاه نام‌گذاری روز دانشجو، روحیه استکبارستیزی دانشجویان است. 
دکتر محمد مؤذنی افزود: در همه جوامع، جوانان سرمایه‌های اصلی کشور به حساب می‌آیند و دانشجویان گل‌های سرسبد جوانان هر کشوری هستند. کسانی که وارد دانشگاه‌ها می‌شوند، از بهره هوشی بالاتری برخوردارند. آنها از نظر فکر، ذهن و پویایی نسبت به سایران برتری دارند. وی ادامه داد: واقعیت امروز ما این است که دانشجویان ما دغدغه‌‌ها و نگرانی‌هایی دارند که عموماً ناشی از معضلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روحی‌روانی است که در جامعه وجود دارد. همه ما امروز شاهد این مسائل هستیم، ولی مسئله مهم، واکنش ما و دانشجویان به این مشکلات است. مؤذنی افزود: بعضی‌ها در برابر مشکلات، یاس و ناامیدی را پیشه می‌کنند، بعضی بی‌تفاوت‌اند و بعضی‌ها متأسفانه از کشور خارج می‌شوند؛ خروج نخبگان از کشور، که یک نوع بردگی مدرن را برای کشورهای بیگانه رقم می‌زند. امروز بردگی مدرن به این معنی است که فکر و ذهن و استعداد جوانان کشورهای دیگر را به خدمت گرفته و در راستای اهداف خود به کار می‌گیرند. رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: خروجی این تفکرات، ظلم و تعدی به حق دیگران است؛ کما اینکه کشورهای پیشرفته اروپا و آمریکا، غاصبانی بودند که کشورهای دیگر را تاراج کرده و از آنها بهره‌برداری کرده‌اند. خروج دانشجویان نیز در راستای اهداف آن کشورهاست. اما گروه دیگری هستند که واکنش متفاوتی دارند و می‌گویند می‌توانیم با کمک یکدیگر مسائل و مشکلات را حل کنیم. آینده متعلق به این جوانان و طرز تفکرشان است. آنها شعله‌های امید و اعتماد به نفس را برمی‌انگیزند. ما در این کشور ظرفیت‌ها و امکانات خدادادی داریم که اگر به آن توجه شود، جایی برای نگرانی باقی نمی‌ماند. مؤذنی با بیان اینکه استفاده دانشجویان از این ظرفیت‌ها، نیازمند برخورداری از مدیران دانا، توانا و مؤمن است و هریک از دانشجویان می‌توانند یکی از این مدیران باشند، گفت: امیدوارم جوانان ما از دوره دانشجویی خود به نحو احسن استفاده کنند تا به آن چیزی که یک مدیر توانمند نیاز دارد، در همین دوره دانشجویی دست پیدا کنند. در پایان این مراسم از دانشجویان برتر علمی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه‌های شیراز تقدیر شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی