[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

محرومیت؛ فرصتی برای تنفس، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی- گروه ورزش 
رجب‌زاده در یک و نیم سال حضور روی نیمکت فجر شهید سپاسی، آن‌قدر عملکرد خوب و قابل‌دفاعی داشته که می‌توان از چند نتیجه ضعیف اخیرش چشم‌پوشی کرد. به‌خصوص آنکه بدانیم یکی از شکست‌هایش در شرایطی کاملاً بودار و غیرطبیعی رقم خورده و نحوه قضاوت نبرد خرم‌آباد تا سال‌ها در یاد دوستداران فجر شهید سپاسی و به‌خصوص شخص مهدی رجب‌زاده خواهد ماند.
اما تیم رجب‌زاده چند روز پیش، در خانه برابر تیم صدرنشین چادرملو تن به یک شکست واقعی داد. یک پنالتی نابجا و بی‌موقع، همه‌چیز را به هم ریخت.
در حالی که پیش از آن و در همان نیمه اول، یک موقعیت صددرصد و یک فرصت مطلوب توسط بازیکنان این تیم از دست رفته بود، اما در نیمه دوم، فجر نشانی از تیم دقایق ابتدایی نیمه اول نداشت. بی‌برنامه و تا حدودی عصبی کار را دنبال کرد و به‌جز یکی‌دو موقعیت نصفه‌نیمه، چیزی از آنها در زمین مشاهده نشد.
در کنفرانس خبری پس از مسابقه، رجب‌زاده که همواره با غیرت و تعصبی مثال‌زدنی تیمش را هدایت می‌کند و به شکلی افراطی از شکست بیزار است، به‌جای پرداختن به مسائل فنی همین بازی، دوباره به سراغ بازی قبلی رفت. او دست خودش نیست و نمی‌تواند عصبانیت‌ها و احساسات خود را کنترل کند؛ چیزی که گاهی می‌تواند نقطه‌ضعف یک مربی باشد و گاهی هم به کمکش می‌آید. اما این بار صحبت‌های تند در سالن کنفرانس، به ضرر او تمام شد.
خبرنگاران حاضر در سالن اعتقاد داشتند که سرمربی فجر نباید بیش از حد به مسائل بازی قبلی دامن می‌زد. ضمن اینکه حرف‌های جنجالی او علیه رئیس کمیته داوران، کار دستش داد و مهدی رجب‌زاده با دستور موقت کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی محروم شد.
رجب‌زاده یک روز بعد از بازی هم مصاحبه دیگری علیه افشاریان داشت و همین مسئله باعث شد تا کمیته انضباطی در واکنشی سریع نسبت به محرومیت سرمربی فجر شهید سپاسی تا اطلاع ثانوی اقدام کند.
کمیته انضباطی روز پنجشنبه با ارسال نامه رسمی به باشگاه فجر شهید سپاسی ضمن محرومیت رجب‌زاده تا اطلاع ثانوی، از این سرمربی خواسته که دفاعیات خود را درباره اظهاراتش به کمیته انضباطی به صورت کتبی ارسال کند.
باید دید در نهایت کمیته انضباطی چه حکمی را برای رجب‌زاده صادر می‌کند و این سرمربی چه مقدار جریمه نقدی خواهد شد.
رجب‌زاده ایدئال‌ترین گزینه موجود برای فجر شهید سپاسی بوده و است؛ کسی که هم روی سکوها محبوبیت دارد، هم توانایی خود را در هدایت فنی این تیم نشان داده و هم از انگیزه‌های لازم (بخوانید بیشتر از حد معمول) برای نتیجه گرفتن برخوردار است.
سرمربی جوان فجر، نهایتاً یک جلسه و نه بیشتر، از همراهی تیمش محروم خواهد شد. این محرومیت می‌تواند فرصت تنفسی برای او باشد. مدیران و عوامل باشگاه هم باید به رجب‌زاده کمک کرده و او را برای بازگشتی پرقدرت به میادین آماده 
کنند.
هنوز چیزی برای فجر از دست نرفته. کار صعود همان‌قدر که آسان نیست، سخت هم نیست. فجر نشان داده که توانایی شکست هر تیمی را دارد و چند شکست برابر تیم‌های مدعی را نمی‌توان به‌طور کامل به مسائل فنی ربط 
داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی