[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

مدیران نقطه اتصال فرهنگی ندارند، روزنامه شیراز نوین

 محمد شبیری- گروه خبر 
امام‌جمعه شیراز از جزیره‌ای عمل کردن برخی دستگاه‌های فرهنگی استان در موضوعات فرهنگی گلایه‌مند شد و گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا گفتمان‌سازی در موضوعات فرهنگی از حالت فعلی خارج و به همه‌گیریش دستگاه‌ها تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار شیرازنوین، روز گذشته آیت‌الله لطف‌الله دژکام در «یکصدوچهل‌ویکمین» جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت آیت‌الله دستغیب، شهید محراب، اظهار داشت: نیاز امروز جامعه گفتمان‌سازی بین دستگاه‌های فرهنگی است که می‌طلبد مسئولان اجرایی سلسله آثار و زندگی شهید محراب استان را به‌عنوان یک جریان اثرگذار در جامعه منتشر کنند تا شیوه و سبک زندگی اسلامی در جامعه احیا شود.
وی با انتقاد از برخی مسئولان فارس مبنی بر نداشتن نقطه اتصال فرهنگی گفت: ضروری است با برگزاری کارگاه‌های آموزشی بتوانیم موضوع گفتمان‌سازی فرهنگی را در بین مسئولان قوت دهیم و عمل آنان را از حالت جزیره‌ای خارج کنیم. امام‌جمعه شیراز با پیشنهاد به دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی استان خواستار نظارت بیشتر بر موضوعات مطرح‌شده در شورای فرهنگ عمومی استان شد و گفت: نیاز است دستگاه‌های متولی خودشان ناظر بر اقدامات خود باشند تا اثرگذاری جلسات احساس شود.
استاندار فارس نیز به اعضای جلسه تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی استان باید به حالت قرارگاهی تبدیل و این نوع جلسات به شکل مستمر برگزار شود تا بتوانیم جریان‌سازی کنیم.
دکتر محمدهادی ایمانیه با اشاره به یاد و خاطره شهدای تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: با توجه به پیشنهادات مطرح شده، ضروری است در تقویم استان چهارم آبان‌ماه به نام شهدای تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) نام‌گذاری شود تا این واقعه مهم در تاریخ ثبت و مظلومیت شهدا و حادثه‌دیدگان و همچنین جنایت ظالمان بیش از پیش بیان و ماندگار شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی